Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsfråga: Varför har du valt just din avatar?

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Häftigt!!!

Gör man en Google picture search på "Prince" får man flest resultat på den enda, Prince Harry kom upp först som 14:e, Prins Philip på 24 och Prince William på 26:e, resten är Prince Rogers Nelson!!!

Ursprungligen av LCR:

Adrians är lite mysig när den ändras i och med tjejen på bilden.

Vilket påminner mig om att det är dags att byta. Kanske dags att sluta med ha-med-barn-på-bild, men först måste jag stoltsera med att jag faktiskt har två av dessa underverk! (Större version av bilden finns på profilsidan.)

Ursprungligen av Adrian B:

Kanske dags att sluta med ha-med-barn-på-bild, men först måste jag stoltsera med att jag faktiskt har två av dessa underverk!

Det har blivit lite du så inge fel i det, sorgligt den dan du inte är stolt, oavsett ålder, fast bara två?!

Ha! Jag har tre! fast bara två katter, än så länge...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-26 22:50

För at träna upp erat bildminne ytterligare, bytte jag idag avatar för första gången.

Ursprungligen av joakimo:

För at träna upp erat bildminne ytterligare, bytte jag idag avatar för första gången.

Ahh, the horror! Känns faktiskt lite jobbigt, smått ångestladdat. Och jag menar det.

Har alltid haft samma namn, mitt riktiga, men hade tidigare en grafisk bild som avatar.

Funderade dock lite grann och kom fram till att jag ville ha en bild på mig själv. Min bild råkar vara tagen uppe på en Vantage Point på Phi Phi, men det har inte så mycket med saken att göra. När jag tittar på bilden så minns jag dels resan, men jag känner mig även avslappnad, glad och hjälpsam—ungefär så som jag vill föra mig själv på forumet…

Kommer nog att ha kvar den ett tag!

I min bok får alla som har ett riktigt foto och riktigt namn ett stort plus i kanten, så det var bara att leva som man lär!

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Har alltid haft samma namn, mitt riktiga, men hade tidigare en grafisk bild som avatar.

Med avatarer som din har jag svårt att avgöra om det är en bild på en "kändis" eller ej, Zimmermann och några fler har samma effekt.

Ursprungligen av LCR:

Med avatarer som din har jag svårt att avgöra om det är en bild på en "kändis" eller ej, Zimmermann och några fler har samma effekt.

Ja, alltså... jag jobbar på mitt kändisskap... med mycket begränsad framgång...

Kanske är en sån som blommar sent? 60+ på seniortouren?

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Ja, alltså... jag jobbar på mitt kändisskap... med mycket begränsad framgång...

Kanske är en sån som blommar sent? 60+ på seniortouren?

Ja, det är väl sånt som skiljer oss människor åt ganska mycket. Vissa vill bygga upp sin profil (vissa till vilket pris som helst, "any publicity is good publicity") medan andra helst lever i anonymitet. jag är med stor säkerhet den enda som heter det jag heter i hela världen...

Vill du utveckla lite om vad du kan/gör (mer än vem du ÄR) så kanske du kan bredda ditt kändisskap lite till

Ursprungligen av LCR:

Vill du utveckla lite om vad du kan/gör (mer än vem du ÄR) så kanske du kan bredda ditt kändisskap lite till

Hehe...

Ja, min presentation saknas ju fortfarande under... vad heter nu tråden igen (personliga presentationer?)... där vi beskriver oss själva.

Men den kommer. Får väl ta mig i kragen. Jag tycker det är trevligt att läsa andras, så...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Hehe...

Ja, min presentation saknas ju fortfarande under... vad heter nu tråden igen (personliga presentationer?)... där vi beskriver oss själva.

Mycket handlar ju om man vill sälja sej själv eller sina tjänster. Vissa har ju sej själv som modell, författare, journalist, fotograf med ett högt varumärkesvärde, medan andra inte säljer så mycket på VEM de är utan bara på tjänsten, vad det nu kan vara. Ni förstår nog.

Därav att det finns olika intressen att ha namn/foto med på så många ställen som möjligt, eller inte.

Jag drev en website vid sidan om ett hockeylag denna säsong med massor av fotografier, referat, statistik, intervjuer m.m. men ingenstans på sidan finns mitt foto eller mitt namn då det är helt ointressant i sammanhanget, men hade jag velat/behövt lyfta fram mej själv i sammanhanget hade det sett helt annorlunda ut.

Det är bara domänmamnet som står i mitt namn.

Ursprungligen av LCR:

Mycket handlar ju om man vill sälja sej själv eller sina tjänster. Vissa har ju sej själv som modell, författare, journalist, fotograf med ett högt varumärkesvärde, medan andra inte säljer så mycket på VEM de är utan bara på tjänsten, vad det nu kan vara.

Jo, visst är det så.

Faktum är att jag tror att i framtiden kommer vi se allt fler personliga varumärken. Många marknader har exploderat och blivit tillgängliga för alla med en dator- du nämner många själv. Jag tror att de som kan bygga sitt personliga varumärke har lättare att synas och ta betalt. Nu känns det dock som att vi lämnar tråden (även om det hade varit intressant att diskutera).

Vill avsluta med att säga att just den vinkeln dock inte alls är anledningen till att just jag valt rätt namn och bild här, utan snarare att jag kände att jag hade möjlighet att göra det, och att jag förutsätter att det skänker viss trovärdighet åt det jag skriver, eftersom jag skalar bort alla virtuella murar mellan mina inlägg och den som läser dem.

Jag sätter inga minustecken på dem som har nicks eller stilistiska avatarer, men plus på dem som kör öppna kort.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Vill avsluta med att säga att just den vinkeln dock inte alls är anledningen till att just jag valt rätt namn och bild här, utan snarare att jag kände att jag hade möjlighet att göra det, och att jag förutsätter att det skänker viss trovärdighet åt det jag skriver, eftersom jag skalar bort alla virtuella murar mellan mina inlägg och den som läser dem.

Det här är nog det bästa stället att göra det. Inget forum jag varit på har den nivå eller känsla som 99.se ger mej.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-27 10:47

Zimmerman har en avatar föreställande Robert Allen Zimmerman, kanske mer känd som Bob Dylan. Han som sjunger och spelar.

Ursprungligen av Mija:

Zimmerman har en avatar föreställande Robert Allen Zimmerman, kanske mer känd som Bob Dylan. Han som sjunger och spelar.

Då hade jag rätt känsla, att Zimmermann inte var... eh, ja du fattar...

Bob Dylan vet jag vem det är, men kan inte lika mycket om som andra artister med alteregos; David Bowie, Prince...

Blir glad var gång jag ser ett inlägg från

Helt fantastisk avatar!

Jag valde inte min avatar och avsåg heller aldrig att skaffa någon. Den bara fanns där en vacker dag. Hur det gick till vet jag inte.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Jag valde inte min avatar och avsåg heller aldrig att skaffa någon. Den bara fanns där en vacker dag. Hur det gick till vet jag inte.

Magic!!

Ursprungligen av M. Sundbom:

Jag valde inte min avatar och avsåg heller aldrig att skaffa någon. Den bara fanns där en vacker dag. Hur det gick till vet jag inte.

Det sägs att en viss sheriff roade sig med att sätta avatarer på medlemmar som inte hade det under en period förut, för att få lite mera varierat och personligt på forumet...

Ursprungligen av Adrian B:

Det sägs att en viss sheriff roade sig med att sätta avatarer på medlemmar som inte hade det under en period förut, för att få lite mera varierat och personligt på forumet...

Aha! Jag trodde mer på en bug vid någon uppdatering av 99mac.

Man får tacka. Den börjar faktiskt kännas rätt så personlig. Minns inte att jag sett någon med samma, åtminstone inte på länge. Designen känns som en frisk fläkt från en svunnen tid.

Äger en JubileumsMac och tycker den är snyggare än vad jag är.

Fick höra för längesedan att jag var ett stort fan av barbapapa då jag gick på dagis, sedan har det hängt med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-03 16:19

Min avatar är ett porträtt av och en hyllning till konstnären Salvador Dalí.

Här kan avataren/bilden skådas i lite större format

Hm, det är jag på bilden...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-08-03 19:32

Jag tog något jag hade ritat som hastigast...

Senast redigerat 2011-08-03 23:13

Ett tips är att bifoga avataren som en bild i inlägget. För om man läser tråden om en månad eller ett år, så kanske ni har bytt avatar, och då blir det kanske lite konstigt att läsa inläggen som beskriver en helt annan avatar än den som då visas ute till vänster.

/Mod

Jag har ritat en bild av mig själv, använde den på min hemsida förut - för att liksom understryka att jag tecknar, ha ha.
Användarnamnet tror jag att jag har snott från någon animationsstudio. Det låter så underbart horribelt, 'Manglobe'. ♥

Jag hade faktiskt en bild på mig själv i c:a en månad, men sen då 99musik bröts ut fick jag tillbaks min vanliga avatar som jag hade innan. Inte orkat byta till bild igen och kaospilen är ju ganska inarbetad så.

Egentligen skulle man göra i den här tråden som i julavatar-tråden, dvs klistra in bilden i inlägget e-som iaf vissa byter lite då o då.

Min nuvarande som ser ut som nedan, har jag fn för att jag efter jul tyckte att det behövdes lite annan färg än rött o vitt. Tycker dessutom att grönt kan vara väldigt uppiggande...

Det här är en bild från då jag var med i ett avsnitt av Simpsons

Bevaka tråden