Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsfråga: Varför har du valt just din avatar?

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av LCR:

Jag gillar när folk behåller sina avatarer i och med att jag har ett bättre bildminne än namnminne så jag minns folk bättre i och med deras avatar.

Klassiker här är Acke, Björnström och Capeman.

Medhåll, byt inte! Blir alltid förvirrad när någon "kändis" byter avatar, tar ett tag innan man börjar koppla ihop folk med deras bilder igen...

Ursprungligen av Capeman:

Medhåll, byt inte! Blir alltid förvirrad när någon "kändis" byter avatar, tar ett tag innan man börjar koppla ihop folk med deras bilder igen...

Fast ibland är det bra när en "kändis" byter OFTA, speciellt när de (läs Goflorp) byter till en hemsk bild på en datorspels tjej, för snart försvinner den igen...

Ursprungligen av LCR:

Fast ibland är det bra när en "kändis" byter OFTA, speciellt när de (läs Goflorp) byter till en hemsk bild på en datorspels tjej, för snart försvinner den igen...

Vad är det nu du inte är nöjd med, gnällkärring där

Ursprungligen av Fitinghoff:

Ingen har kommit med en hållbar förklaring varför jag ens har en avatar... Jag har som sagt inte valt den.

Ditt namn oroar mej mer än din (eller inte) avatar...

Ursprungligen av Goflorp:

Vad är det nu du inte är nöjd med, gnällkärring där

Den där hemska tjejen från något datorspel (hur gammal låter jag?), rejält solbränd med stirrande ögon, urk!

Men den är borta nu så nu gnäller jag inte (om det iaf) längre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-22 23:52

Min kommer från en väggmålning i Caracas, Venezuela som jag tog bilder på typ 2003, otroligt skönt manér, och jag gillar gubben (även om han egentligen är en slavdrivare) vilket jag inte är - jag tycker han är fin bara

Ingen har kommit med en hållbar förklaring varför jag ens har en avatar... Jag har som sagt inte valt den.

Jag har aldrig haft en enda avatar på något forum i hela mitt liv.

Anser folk man är en konstig filur då, eller...?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jag har aldrig haft en enda avatar på något forum i hela mitt liv.

Anser folk man är en konstig filur då, eller...?

Dr Tinnitus

Nä det är nog konstigare att du varit medlem sedan 2004 men bara har 298 inlägg

***
Skulle vi förklara vårt "namn" också? Ser att vissa gör det. OK, det är väl att klassa som en "förvanskning" av uttrycket Cogito ergo sum som fritt översätt betyder Jag tänker alltså finns jag eller jag tänker alltså är jag till. Cogito ergo Mac betyder iaf i mina öron "Jag tänker alltså (använder jag) Mac"

Senast redigerat 2011-01-24 09:08
  • Medlem
  • 2011-01-23 11:46

Jag hänvisar också till den tidigare tråden i samma ämne som LCR gör ovan: http://www.99.se/99lounge/273724-varfor-detta-namn-denna-avatar.html#post1857112

Men jag har kommit på vad italienaren heter, nämligen Pasquale.

Ursprungligen av Giggs:

Jag hänvisar också till den tidigare tråden i samma ämne som LCR gör ovan: http://www.99.se/99lounge/273724-varfor-detta-namn-denna-avatar.html#post1857112.

Tänk på att trådar i Loungen bara kan ses av vissa medlemmar, till skillnad från denna tråd.

Ursprungligen av Giggs:

Men jag har kommit på vad italienaren heter, nämligen Pasquale.

Påminner om min sons innebandytränare...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-23 20:28

Jag skulle vilja höra storyn bakom "Giggs" avtar

  • Medlem
  • 2011-01-23 21:44

Hoppsan, det var en loungetråd! Tänkte inte på det.

Min avatar är en kul bild från nätet helt enkelt. Han verkar vara en skön person som trotsar alla normer och ideal och är sig själv. Skönt med folk som vågar vara som de vill utan att skämmas, tycker jag. Och så är ha alltså italienare och heter Pasquale, om man nu ska lita på vad man läser på internet.

Chaosstar - Chaosstar

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-01-23 22:33

vid tidpunkten hade få bilder på mig själv som jag gillade antar jag. Tjejen hade lekt med min nyköpta kamera och tog en väldans massa bilder i hopp om att någon skulle se ok ut, den jag tyckte var "skönast" fick bli avatar här..

namnet är en förkortning av Kroxelikrax, vilket är den onda fågeln i Smurfarna. Härstammar från många år tillbaka då det var "inne" med häftiga internet-namn. Det har levt vidare och jag använder det fortfarande i flera sammanhang. Finns t.o.m. en del som kallar mig det IRL,

Ursprungligen av krox:

SmurfErna.

Sådärja.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-23 23:44

Ifs är jag en gammal Frank Zappa fan men min avatar har jag för att jag var så jävla trög att jag inte fattade vad skivomslaget till "ship arriving too late to save a drowning witch"betydde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-25 01:40

Min iPod och Canon Ixus, har precis samma dimensioner, klickhjulet och objektivet är också lika stora, jag visar att jag gillar .mp3 och .jpg utan att behöva visa för mycket av ansiktet, bilden är några år gammal och nu är kameran en Ixus 120 istället för en 70 och iPoden heter classic istället för video vilket man kan se på en annan avatar här: http://userserve-ak.last.fm/serve/126/39987583.jpg

Fick bytt avatar jag med.

Senast redigerat 2011-03-30 10:16

Bytte tomtemösseavataren mot en nyårsbild jag hade på burk. Kinesiska nyåret alltså.

Så här såg jag ut när jag var med i Simsons. Simpsons Movie

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-26 06:26

Jag är inte så mycket för anonymitet så mitt användarnamn är lika mitt riktiga namn och min avarar en bild på mig. Den bilden har jag bytt några gånger under åren, och det är nog dags snart igen. Men även om jag själv inte vill vara anonym så har jag förståelse för att vissa vill eller behöver få vara det.

  • Medlem
  • 2011-03-26 11:55

Har inte valt avatar, men är nöjd med den. Lekte med en massa idéer men blev aldrig klar...

Ursprungligen av lime:

Har inte valt avatar, men är nöjd med den. Lekte med en massa idéer men blev aldrig klar...

Men jag tycker den passar bra ihop med dig, limegrön och allt.

Min har jag valt för att jag var ung och söt på den tiden :-). Det finns många coola bilder på mig när jag var ung. Googla. Det måste ha tagits miljoner bilder på mig. Jag har inte rättigheterna på en enda

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-26 21:46

Det var dags att byta nu och jag tog den senaste bilden som tagits på mig för ca 1 vecka sedan.

Ursprungligen av joakimo:

Det var dags att byta nu och jag tog den senaste bilden som tagits på mig för ca 1 vecka sedan.

Det enda problemet med att byta är att minnet är för många av oss bildligt och vi associerar folk med bilden mer än namnet, jag i alla fall.

En av de för mej absolut mest satta i sten är Ackes avatar som jag hoppas aldrig byts ut, Capeman likaså! Jesper Ohlssons Fender är också klassisk.

Macwitty får byta sin hur många gånger som helst, jag vänjer mej direkt, älskar lika mycket oavsett!!

Adrians är lite mysig när den ändras i och med tjejen på bilden.

Kainen borde byta tillbaka till den gamla!!

Ursprungligen av LCR:

En av de för mej absolut mest satta i sten är Ackes avatar som jag hoppas aldrig byts ut, Capeman likaså! Jesper Ohlssons Fender är också klassisk.)

Bara för att du skriver så fint ska jag inte byta! Men detta är dock inte den enda avatar jag haft här, jag har haft andra tidigare. Tror dock det var några år sedan nu, minst...

I övrigt håller jag fullständigt med, de som har gamla inkörda avatarer får inte byta, blir alldeles förvirrad då! Byt inte, LCR.

Ursprungligen av Capeman:

Bara för att du skriver så fint ska jag inte byta! Men detta är dock inte den enda avatar jag haft här, jag har haft andra tidigare. Tror dock det var några år sedan nu, minst...

I övrigt håller jag fullständigt med, de som har gamla inkörda avatarer får inte byta, blir alldeles förvirrad då! Byt inte, LCR.

Håller du dej till Prince så får du byta!

Ursprungligen av LCR:

Håller du dej till Prince så får du byta!

Haha, misstänkte det! Nå, jag ska inte byta inom överskådlig framtid.

Bevaka tråden