Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macägare: Vilket bilmärke kör du?

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 20:02

Underbar bil. Bor i norra Irak så det finns rätt mycket raksträckor att leka med henne

  • Medlem
  • 2010-12-03 20:16
Ursprungligen av 20hz:

Underbar bil. Bor i norra Irak så det finns rätt mycket raksträckor att leka med henne

Gissar att bensinen i Irak några kronor billigare än här också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 20:22
Ursprungligen av Korsriddaren:

Gissar att bensinen i Irak några kronor billigare än här också...

Hört att den är väldigt dyr mot tidigare men det ryktas om att det snart ska sänkas igen. Idag betalar vi runt 2-3 kr litern.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-04 08:50

Volvo C30, sådan klockren bil!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-03 15:39

Volvo V50 D5 Summum

Var inne på stjärna i nosen ett tag, men en välutrustad svenne-bil blev till slut mer attraktiv än en avskalad motsvarande tysk. Tyskar regerar annars i familjen. Farsan har bara haft tyska bilar i 35 år.

Intressant att efter 36 röstande är SAAB fortfarande stark. Men jag ser att det har blivit jämnare.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-03 17:02

Ett märke som känns rätt mac'igt rent konceptmässigt är Subaru. De är lite speciella med extremt märkeslojala ägare, permanent fyrhjulsdrift på alla modeller, boxermotor, etc.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 19:35
Ursprungligen av planB:

Ett märke som känns rätt mac'igt rent konceptmässigt är Subaru. De är lite speciella med extremt märkeslojala ägare, permanent fyrhjulsdrift på alla modeller, boxermotor, etc.

Synd bara att Subaru är så fula. Tekniken är intressant, och kvaliteten är ju hög men, dom är ju apfula, alla modeller faktiskt.

  • Medlem
  • 2010-12-03 19:50
Ursprungligen av planB:

Ett märke som känns rätt mac'igt rent konceptmässigt är Subaru. De är lite speciella med extremt märkeslojala ägare, permanent fyrhjulsdrift på alla modeller, boxermotor, etc.

Exakt så tänkte jag, trots jag inte kört en Subaru själv än.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-12-03 17:22

Svart Volvo V70 (-01)...men egentligen vill jag ha en Saab 9-3 sportkombi. Nya 9-5:an är också fin. Men antaligen har det kommit en ny 9-3 innan jag har råd med en

  • Medlem
  • 2010-12-03 17:39

Kör Dodge Viper RT/10, i mina drömmar... I verkligheten får jag nöja mig med cykel. Inte fullt så kul i 18 minusgrader som det var igår.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-03 18:13

En svart militärcykelliknande Kronan . Ibland gör jag brumljud o låtsas att det är en bil

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-12-03 18:25

Toyota Corolla (-88). Används bara på sommaren, har inga vinterdäck.
Hade en SAAB 99 en gång, ALDRIG MER SAAB! Blää...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-12-03 19:42

Toyota Rav4, extra rolig att köra under rådande årstid

  • Medlem
  • 2010-12-03 19:51
Ursprungligen av Zofo:

Toyota Rav4, extra rolig att köra under rådande årstid

Mums!

  • Medlem
  • 2010-12-03 21:24

Volvo V50 Flexifuel -06 och VW New Beetle -99.

Vad sägs om ett alternativ för oss som inte har bil? Eller ska vi välja annat eller låta bli att rösta?

Ursprungligen av Laseranders:

Vad sägs om ett alternativ för oss som inte har bil? Eller ska vi välja annat eller låta bli att rösta?

Exakt! Jag har inte ens körkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 22:18
Ursprungligen av Laseranders:

Vad sägs om ett alternativ för oss som inte har bil? Eller ska vi välja annat eller låta bli att rösta?

Då röstar man väll inte?

Ursprungligen av 20hz:

Då röstar man väll inte?

Om nån startar en liknande omröstning om vilken frisyr macanvändare har så ska man inte rösta alls om man är skallig eller har rakat huvet antar jag…?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-03 22:30

Starta en tråd om att inte ha bil. Svårt att kommentera bilmärke om man inte har en bil.

  • Medlem
  • 2010-12-04 00:09
Ursprungligen av MatsOlov:

Starta en tråd om att inte ha bil. Svårt att kommentera bilmärke om man inte har en bil.

Helt rätt, för att inte tala om hur obefintlig kopplingen mellan bilars varumärke och Apple blir.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Helt rätt, för att inte tala om hur obefintlig kopplingen mellan bilars varumärke och Apple blir.

Fast om de flesta mac-ägare inte kör bil så betyder väl det något?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-12-04 13:42
Ursprungligen av poseidon84:

Fast om de flesta mac-ägare inte kör bil så betyder väl det något?

Ja, vi vet alla redan att många mac-fantaster är urbana konstnärstyper utan intresse för bilar.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-04 13:47
Ursprungligen av planB:

Ja, vi vet alla redan att många mac-fantaster är urbana konstnärstyper utan intresse för bilar.

Det har väl i så fall även lite att göra med var/hur man bor. Bor man t.ex. I Stockholm så är det ju liksom lite enklare att åka kommunalt än om man bor på ort där det är lite längre avstånd till typ allt och där bilen är det enda färdsätt man har att välja på.

  • Medlem
  • 2010-12-04 18:20

Ursprungligen av poseidon84:

Fast om de flesta mac-ägare inte kör bil så betyder väl det något?

Det är möjligt att det gör, men inte i den här tråden.

Saab 9-5 Sportcombi Aero -04 glider jag runt med i skogarna.

Peugeot 406, men funderar allvarligt på att byta till en 406 Coupe, som i mina ögon är en av de snyggaste bilarna inom min prisklass.

Den mest intressanta frågan är väl vilken bil som är bäst att installera iPod/iPad i men det är nog en egen fråga. Skulle gärna ha en fast monterad iPad 3G i min bil...

Ursprungligen av Björnström:

Den mest intressanta frågan är väl vilken bil som är bäst att installera iPod/iPad i men det är nog en egen fråga. Skulle gärna ha en fast monterad iPad 3G i min bil...

Skulle iPad skymma sikten för vägen?

Bevaka tråden