Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Ta dig bort ifrån tillverkningsindustri om du är i den...

Jag är i fastigheter - de flyttar inte till Långtbortistan för minsta lilla..... PM:a mig om du vill ha lite idéer.

Jag är i elektriker-branchen. Men byggbranchen är ju svängig som fan. Allt är ju LAS fel egentligen. Sikken jävla sketlag det är egentligen.

Fått min izettle kortläsare men den fungerar inte så länge jag har Apple bumper på min iphone 4.
rådet från izettle. Ta av bumpern varenda gång du skall dra kort då.

  • Medlem
  • 2011-12-01 13:36

Har samma problem jag med, hittade den här: Dock Extender Male/Female Cable for All iPod/iPhone 2G/3G (45CM) - Free Shipping - DealExtreme

Ser ut att kunna passa i hålet på mitt Speck skal iallafall.

Jag blir konstant sur på iTunes över varför det ska vara så himla krångligt att få flera filmsnuttar med samma avsändare att hamna i en o samma "grupp" o att denna gruppen består när jag för över dem till min iPod Touch.

Jag blev riktigt sur idag när jag stegade in på Max i Falkenberg i akt och mening att käka lunch och insåg att min plånbok var i byxfickan. På mina andra byxor. I Eslöv. Turligt nog har jag alltid ett extra kreditkort i väskan.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag blev riktigt sur idag när jag stegade in på Max i Falkenberg i akt och mening att käka lunch och insåg att min plånbok var i byxfickan. På mina andra byxor. I Eslöv. Turligt nog har jag alltid ett extra kreditkort i väskan.

Fast det beror ju på hur man ser på det hela... Glaset halvfullt eller halvtomt.

Egentligen skulle väl ditt inlägg hamnat i glad-tråden eftersom du fortfarande hade plånboken, den var inte borttappad eller stulen...

Ursprungligen av LCR:

Fast det beror ju på hur man ser på det hela... Glaset halvfullt eller halvtomt.

Egentligen skulle väl ditt inlägg hamnat i glad-tråden eftersom du fortfarande hade plånboken, den var inte borttappad eller stulen...

Mitt whiskyglas var nyss halvfullt. Eller halvtomt. Nu är det tomt. Jag kan ju däremot skriva i gladtråden om mina 73 kvarvarande flaskor whisky.

Ursprungligen av pmarriott:

Mitt whiskyglas var nyss halvfullt. Eller halvtomt. Nu är det tomt. Jag kan ju däremot skriva i gladtråden om mina 73 kvarvarande flaskor whisky.

73 ???

Nu blev JAG sur...

Hade precis bestämt mig för att testa och JB:a min ATV2. Drar fram sladdlådan. Letar igenom härvan. Hittar jag nån som passar? Självklart inte. SUCK!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-03 12:36

Jag känner mig såå ledsen och förbannad! Det är en vecka sedan jag blev rånad och blev av med min iPhone. Finns det verkligen inte nån annan musikspelare/mobil som samarbetar bra med iTunes om man inte räknar med iPhone och iPods?

Senast redigerat 2011-12-03 15:37
Ursprungligen av Album:

Jag känner mig såå ledsen och förbannad! Det är en vecka sedan jag blev rånad och blev med min iPhone. Finns det verkligen inte nån annan musikspelare/mobil som samarbetar bra med iTunes om man inte räknar med iPhone och iPods?

iTunes hanterar bara iOS-enheter.

Ny Yahoo mail suger !!!

Att det ska gå så långt att man funderar på att byta sin e-mail adress bara för att idioterna som sitter och skriver om för att rädda sina jobb är så dåliga att det bara blir skit...

Ett sidospår kring försäkringsersättning har flyttats till en egen tråd.

http://www.99.se/garantier-service/291676-forsakringsersattning-iphone.html

/Mod

  • Avstängd
  • 2011-12-04 19:15

Blev inte bara sur utan riktigt förbannad... fick 2 p-böteslappar a´500:- för att jag parkerade fel på den parkering som ingår i hyran.
Parkeringen var full av bilar igår kväll och flera av dom upptog mer än en plats så jag parkera nära gaveln på ett av parkeringshusen som också finns där. Idag visade det sig att det sitter en ny förbud att parkera skylt på just denna gavel som inte är upplyst och jag då missade

Där jag stod fotat från min balkong.
[ATTACH="CONFIG"]31315[/ATTACH]

Kvällsbild med iPhone, jo, man ser skylten men... inte om man kommer mellan husen parkerar och kliver ut låser och går därifrån...
[ATTACH="CONFIG"]31316[/ATTACH]

Ursprungligen av LaHe:

Blev inte bara sur utan riktigt förbannad... fick 2 p-böteslappar a´500:- för att jag parkerade fel på den parkering som ingår i hyran.

Hur kan du få 2 P-böter för ett tillfälle???

  • Avstängd
  • 2011-12-04 19:31

En för 2011-12-03 21.38 och en för 2011-12-04 13.08.

LAGEN OM KONTROLLAVGIFT VID OLOVLIG PARKERING
5 §
En ny kontrollavgift får tas ut för varje påbörjat kalenderdygn som en olovlig parkering pågår. Minst sex timmar måste dock förflyta från det att en betalningsuppmaning enligt 8 § första stycket utställdes till dess att en ny får utställas. Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga parkering.

Ursprungligen av LaHe:

LAGEN OM KONTROLLAVGIFT VID OLOVLIG PARKERING

Arse!!

  • Avstängd
  • 2011-12-04 19:37

Q-Park!!!

Ursprungligen av LaHe:

Q-Park!!!

They're all the same!

Kommer deras inkomst )också) från P-böter så finns det alltid en anledning att sätta så många som möjligt.

Skulle inte förvåna mej om P-vakten får bonus...

  • Avstängd
  • 2011-12-04 20:02
Ursprungligen av LCR:

They're all the same!

Kommer deras inkomst )också) från P-böter så finns det alltid en anledning att sätta så många som möjligt.

Skulle inte förvåna mej om P-vakten får bonus...

Iaf en nitisk en som springer ut en lördag kväll och sen tillbaka på söndagen... finns en hel massa på nätet om just av Q-Park... och deras sätt....

Jag är sur för att livet suger och sen dör man. Just nu är livet så himla tråkigt att det gott bara kunde få skynda sig, så man fick bli gammal och över med det. Har man lite tur så funkar reinkarnation och så kan man börja på ny kula igen.

Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att livet suger och sen dör man. Just nu är livet så himla tråkigt att det gott bara kunde få skynda sig, så man fick bli gammal och över med det. Har man lite tur så funkar reinkarnation och så kan man börja på ny kula igen.

Så funkar det inte!! Eller hur Keptang?!

Har du den attityden så gör reinkarnationen att du får ett ännu sämre utgångsläge nästa gång...

För det andra finns det ingen "tur", det är bara en etikett folk sätter på saker de inte kan se vad som förhandlade resultatet.

Ursprungligen av LCR:

Så funkar det inte!! Eller hur Keptang?!

Har du den attityden så gör reinkarnationen att du får ett ännu sämre utgångsläge nästa gång...

För det andra finns det ingen "tur", det är bara en etikett folk sätter på saker de inte kan se vad som förhandlade resultatet.

Det passar inte här i surtråden!! Nu blev jag sur. :mad::D;)

  • Medlem
  • 2011-12-04 22:47
Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att livet suger och sen dör man. Just nu är livet så himla tråkigt att det gott bara kunde få skynda sig, så man fick bli gammal och över med det. Har man lite tur så funkar reinkarnation och så kan man börja på ny kula igen.

Dysterkvist...

  • Medlem
  • 2011-12-07 16:47
Ursprungligen av Capeman:

Jag är sur för att livet suger och sen dör man. Just nu är livet så himla tråkigt att det gott bara kunde få skynda sig, så man fick bli gammal och över med det. Har man lite tur så funkar reinkarnation och så kan man börja på ny kula igen.

<swoosh>
- What was that?
- That was your life.
- Oh... Could I have another one.
- No, sorry that's it.

Keptang, sitter du hard-wired med 99.se?!

Jag tar tid på hur långt det atr för dej att reagera, och vi pratar sekunder...

Oops, fel tråd (för jag är int' sur!!)

Nej, tur finns inte, men det gör inte reinkarnation heller, det var bara ett uttryck från min sida. Surt nog.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, tur finns inte, men det gör inte reinkarnation heller, det var bara ett uttryck från min sida. Surt nog.

Jag har en annan uppfattning, men detta är inte rätt ställe...

Insåg precis att du inte längre är av högre rank, nu blev jag lite sur...

Ursprungligen av LCR:

Insåg precis att du inte längre är av högre rank, nu blev jag lite sur...

Såg det nu också, gjorde mig lite sur och ledsen.

Ja, jag har en direktlina från 99.se till ryggmärgen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-07 11:17
Ursprungligen av LCR:

Insåg precis att du inte längre är av högre rank, nu blev jag lite sur...

Såg det också nu, dösurt tycker jag, du har skött ditt uppdrag med bravur Capeman.

Tårta och bubbelvatten till dig och stort TACK

Bevaka tråden