Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vi ser fram emot i Office for Mac 2011

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Saknade funktioner

Håller med om att det är synd att de ännu inte har fått till veckonumrering i den nya version. Blev också besviken över att min favoritfunktion i Word 2010, med möjligheten att spara text som "snabbtext" inte finns med vad jag kan se. Eller har jag missat det någonstans..?

  • Oregistrerad
  • 2010-11-04 23:57
Ursprungligen av BOIB:

Inga veckonummer i Outlook 2011 denna gången heller.:mad:

Är det sant? Jag utgick från att detta skulle komma i den skarpa. Outlook för windows har haft veckonummer sedan urminnes tider - riktigt ur-uselt att microsoft inte en kan fixa att jävla datum rätt. (suck)

Ursprungligen av studiox:

Är det sant? Jag utgick från att detta skulle komma i den skarpa. Outlook för windows har haft veckonummer sedan urminnes tider - riktigt ur-uselt att microsoft inte en kan fixa att jävla datum rätt. (suck)

Inte bara Microsoft. Det verkar som om hela hopen av mjukvaruutvecklare på andra sidan Atlanten anser att veckonummer är något marginaliserat skit som en del insnöade typer i Europa använder sig av. Alltid lika kul att se jänkarna klia sig i huvudet över Volvos datumformat, exempelvis 10342=2010, vecka 34, dag 2.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-05 13:03
Ursprungligen av pmarriott:

Inte bara Microsoft.

Outlook för Windows har haft stöd för veckor sedan office 2003 eller ännu tidigare. Så nog lyssnar dom på sina kunder, när volvo ringer och skäller ut microsoft för att dom är idioter i USA får det nog faktiskt effekt. Men BU Mac ringer väl ingen till

Du menar W034-2 ?

Faktiskt lyckats ställa in det i macen.

Well, nu har jag inte uppdaterat från 2008 ännu, men i Entourage finns veckonummer, dock tyvärr bara i den kalendervy som heter "vecka" och självklart så skulle man ju vilja ha det även i de andra vyerna.

  • Medlem
  • 2010-11-05 18:02

Jag ser fram mot att sync mot ical ska komma - uselt att inte ha med detta frãn början. Annars âr Office 2011 riktigt trevligt!

  • Oregistrerad
  • 2010-11-05 20:25
Ursprungligen av FrrH:

Jag ser fram mot att sync mot ical ska komma - uselt att inte ha med detta frãn början. Annars âr Office 2011 riktigt trevligt!

Räcker det inte med en kalender?

Det har redan kommit en uppdatering.

Description of the Microsoft Office for Mac 2011 14.0.1 Update

Mest buggfixar verkar det som.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 15:20
Ursprungligen av M. Sundbom:

Det har redan kommit en uppdatering.

Description of the Microsoft Office for Mac 2011 14.0.1 Update

Mest buggfixar verkar det som.

Och oj vilken "underbar" uppdatering... efter att ha installerat den så slutade mitt Messenger sluta funka. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-13 23:36

Microsoft Office 14.0.2 är ute nu.
Description of the Office for Mac 2011 14.0.2 Update

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-12-14 22:15

Finns det någon möjlighet att integrera google docs med word 2011? Förstår mig inte på deras sharepoint...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-12-17 02:15

Lite slowpoke-varning på mig här men kom co-authoring någonsin till Word/Powerpoint? Hur aktiverar man det i sådant fall?

Eller kommer det i en uppdatering? Har verkligen svårt att hitta någonting om just denna funktion.

Allvarligt: Outlook synkar inte kontaktgrupper med en Exchange-server.

Sug på den! För det suger.

/M

Idag bytte jag tillbaka till mail.app och iCal. Jag är trött på OutLook.

En sak som stör är att OutLook suger bandbredd. Ofta och utan att man kan förstå varför.
En annan sak är att jag saknar iCal. Det är enklare, och snyggare.
Användargränssnittet i mail och iCal är överlägset mycket enklare.

/Magnus

Ursprungligen av Husaby:

Idag bytte jag tillbaka till mail.app och iCal. Jag är trött på OutLook.

En sak som stör är att OutLook suger bandbredd. Ofta och utan att man kan förstå varför.
En annan sak är att jag saknar iCal. Det är enklare, och snyggare.
Användargränssnittet i mail och iCal är överlägset mycket enklare.

/Magnus

Jag kastade också ut Outlook igår eftersom jag har ständiga problem med "uppgraderar identitet & meddelanden". Nu startar fanskapet inte ens och om jag försöker så drar Outlook Database Daemon igång och sörplar 80% CPU i timtal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-30 14:45

Nu har det gått ett bra tag sedan senaste uppdateringen. Brukar betyda att en större uppdatering är på väg, antagligen 14.1 och då antagligen med bättre synkronisering som en av punkterna.

Jag kör bara webmail, men har använt Excel 2011 en del och måste säga att jag är lite smått imponerad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 18:44

Saxat från Microsoft om SP1: "Outlook support for Exchange based server-side rules; Outlook Redirect button (you can redirect the message to the intended recipient and the replies will go to the original sender); Outlook Resend button; Outlook edit of existing messages; and Solver integration support in Excel."

Det var ju väldigt glädjande! Det är det enda betydande problem jag upplevt, i övrigt så är det mest några småsaker.

Bevaka tråden