Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display i titan/aluminium?

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av thedelta
Så du tycker att cinema'n är bättre på alla sätt jämfört med min.

jämfört med min 19" Samsung 191T
Svar JA..

193T är som sagt likadan.

Bra skärm, men jag behöver bredden inte höjden på skärmen.. Hade 193T vart en Widescreen skärm med BÄTTRE upplösning så YES klockrent.. men det var den inte.

DOck är ju 193T rätt mkt billigare än Cinema och det måste man ju ha i åtanke också.

DU har en bra skärm, men jag har jobbat md 2st 191T i över ett år innan jag satte mig framför Cinema OJ OJ OJ vilen skillnad.

Cinema har ju 1600*1150 på sin 20" det är perfekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 12:30
  • Medlem
  • 2003-10-15 14:55

Jag har en Cinema HD 23". Bästa köp jag gjort, trots ett par skruvade subpixlar som envisas med att visa RGB precis som de själva vill... En kille från Apple kom hem med lupp och spanade på dem igår =). Kanske faller mina problem inom Apples omtalade pixelpolicy och jag får skärmen utbytt. Trots detta är det den bästa TFT jag suttit vid. Att överblicka såpass många kanaler i Logic samtidigt är oslagbart.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-17 22:20

Lite trist att de är så dyra bara. Hoppas starkt på en ny revision av appleskärmar med prisstegen förflyttade ett steg uppåt storleksmässigt. 20" för 17" dagspris, 23" prissänkt, samt en större 30" (?) i prisnivå med 23" idag. Då hamnar en 20" inom gränsen för vad min studentbudget pallar efter dual G5 inköp.

Bästa köp jag gjort 2st 20" 23" helt OK men såg mer ut som en förvuxen iMac, 20" Wide 2st blev bättre än Samsung 191T

Någon har viskat i mitt öra att det kommer en 30-tums Cinema Display i december, den ska kosta som en 23" CD HD idag.
23-tummaren åker ner på samma nivå som dagens 20-tummare och 20-tummaren åker ner på samma prisnivå som dagens 17-tummare.
Och 17-tummaren försvinner ur sortimentet.
20" blir alltså den minsta skärmen man kan köpa om man vill ha en Appleskärm.

Fast det kanske bara är ljug....vem vet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Någon har viskat i mitt öra att det kommer en 30-tums Cinema Display i december, den ska kosta som en 23" CD HD idag.
23-tummaren åker ner på samma nivå som dagens 20-tummare och 20-tummaren åker ner på samma prisnivå som dagens 17-tummare.
Och 17-tummaren försvinner ur sortimentet.
20" blir alltså den minsta skärmen man kan köpa om man vill ha en Appleskärm.

Fast det kanske bara är ljug....vem vet?

Den som väntar på något gott.. men man kan ju inte vänta hela tiden på nya saker då slutar det bara med att man inte har något utan bara väntar hela tiden.

Köp NU!
30" för mkt i min smak.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Den som väntar på något gott.. men man kan ju inte vänta hela tiden på nya saker då slutar det bara med att man inte har något utan bara väntar hela tiden.

Köp NU!
30" för mkt i min smak.

Helt enligt min inställning, man ska inte vänta för då blir det ju aldrig nåt.
30" låter lite stort, då får man kontorsstolsrulla mellan paletterna.
Men en 23a för 12 papp är väl inte fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-17 23:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Helt enligt min inställning, man ska inte vänta för då blir det ju aldrig nåt.
30" låter lite stort, då får man kontorsstolsrulla mellan paletterna.
Men en 23a för 12 papp är väl inte fel?

Såg du också Anders och Måns?:D

Vänligen, Ylan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ylan
Såg du också Anders och Måns?:D

Vänligen, Ylan

Självklart.

  • Medlem
  • 2003-10-17 23:51

Nu har jag räknat ut storleken på 2 skärmar brevid varandra liggande så blir det 32.5" och formatet blir 24:9.
Själv har jag också 2 st 191T till min PC men dom har jag vridit dom på högkant då får jag 27.4" och formatet blir 15:10
förutsatt att skärmarna är äkta 4:3

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Helt enligt min inställning, man ska inte vänta för då blir det ju aldrig nåt.
30" låter lite stort, då får man kontorsstolsrulla mellan paletterna.
Men en 23a för 12 papp är väl inte fel?

Det är ju inte fel, men jag tycker fortfarande 23" inte ser lika snygga ut, kanske i annat utrymme än jag sitter på. Här hade de inte passat in.

Hade en 22" innan och den var för stor, då är ju 23" inte mindre. 20" är så lagom.

Det dumma är att man var tvungen & köpa en adapter för 1.100Kr för att ens kunna köra en andra skärm, att köra 2 DVI skärmar på G5 kostar 400kr med adapter som jag också köpte, men nu bara ligger & skräpar, hann inte testa innan jag sålde dem.

Frågan är ju fortfarande:

Jag betalade 13.500/st alltså 27.000:- för 2*20"

Där får du "nästan" 4st Samsung 193T skärmar för och lägg till lite mer så kan du sätta upp de på väggen, men skit samma man kan inte hålla på och byta/köpa/byta nu får det vara bra ett tag.

2st 20" Cinema är väl Ok?

Senast redigerat 2003-10-18 10:12
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-18 09:49

Du verkar ha en bra cirkulation på skärminnehavet iaf. motif. Först Cinema 22, sedan 2 x Samsung 191T och nu 2 x Cinema 20".

Själv är jag sugen på en antingen 1st 20" eller 1st 23" HD, men priset måste bli rätt först.

Jag får väl koppla in G5:an i Tv-Rummet snart om jag vill ha större bild
100" Wide

Senast redigerat 2003-10-18 10:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Du verkar ha en bra cirkulation på skärminnehavet iaf. motif. Först Cinema 22, sedan 2 x Samsung 191T och nu 2 x Cinema 20".

Själv är jag sugen på en antingen 1st 20" eller 1st 23" HD, men priset måste bli rätt först.

Jo.. nu skall jag förklara!

Jag hade 2st Samsung 191T, kände att jag ville ha bredare skärm/st inte ihop.. det hjälper ju inte mig i Cubase om jag har 10 skärmar för att dra ett fönster över till andra skärmen för det blir ju inte bra, med ett glapp i mellan.. utan fönster för fönster.

Då snegla jag på 193T som "jag" då trodde var 191T fast skillnaden Widescreen WOW.. Fick senare reda på att så inte var fallet.. men bilderna som visar 193T ser verkligen ut som de var Wide.

SÅ gick jag till blocket såg en annons på en 23" HD cinema för 8000Kr som annonsen beskrev... Hehe slängde mig på luren, sa att jag tar den för 10.000 BARA JAG FÅR DEN, när jag väl hade övertalat honom att "jag" skulle få den så skickades den till mig.

Dagen innan sålde jag mina nyinköpta Samsung för 4500/st, packade upp min 22" till min stora förvåning var det en 22" föregångare till 23" .. massor av repor, tre SOTRA döda svarta pixlar, regnr bortskrapad spricka i plast, skavd kabel mm mm... Ringde upp killen och frågade om han ville dö.. han tog tillbaka skärmen och frid & fröjd.

Dagen efter ringer min Återförsäljare & säger att din G5 har kommit detta var 1 Oktober.. shit.. G5:a men ingen skärm:-(( hur skall jag göra, köpa 2 nya Samsung igen för 14.000 och få det jag hade tre dagar innan kändes som "förlust förlust för att man litar på folk" Så jag bestämde mig för att kolla på en 20" Cinema som jag tänkte är alldelles för liten.

Hämtade datorn i butiken, där såg jag också skärmen som jag gick fram till och trodde först det var 23" men det var 20".. så det var ingen tvekan att en 20" Cinema YES... lycklig igen, och nu 20 dagar efter så köpte jag en till.

Så var min historia... så jag är trött på skärmbyten nu för en tid

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-18 10:37

Ok, det är säkert samma Cinema 22" (då utannonserad som 23" HD) som i förra veckan annonseras för 7000kr på blocket eller liknande site. Hittar ej annonsen längre.

Känns tryggare att handla nytt än begagnat. Begagnat går kanske bra om det är någon som säljer obrutet i kartong, annars får det vara.

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Ok, det är säkert samma Cinema 22" (då utannonserad som 23" HD) som i förra veckan annonseras för 7000kr på blocket eller liknande site. Hittar ej annonsen längre.

Känns tryggare att handla nytt än begagnat. Begagnat går kanske bra om det är någon som säljer obrutet i kartong, annars får det vara.

Eller om jag säljer:D

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-18 11:11

Synd att formacs skärmar skall vara så klumpiga. De har ju annars betyligt högre ljusstyrka (cd), kontrast osv. än apples egna skärmar. Tyvärr kör de ju 4:3 format istället för 20"-arns 16/10 (? 1680x1050) format.

Jadu, om det skall säljas får du väl hojta till.

Senast redigerat 2003-10-18 11:24
  • Medlem
  • 2004-03-03 18:10

Nått nytt angående 30"??

Ursprungligen av zyber:

Nått nytt angående 30"??

Hoppas inte det.
Hellre en ny 23" med bättre garanti och billigare pris.

  • Medlem
  • 2004-03-03 22:33
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Hoppas inte det.
Hellre en ny 23" med bättre garanti och billigare pris.

när, en 30tum måste de komma!!!!

Ursprungligen av Dasse:

när, en 30tum måste de komma!!!!

Förstår inte vad du menar?

  • Medlem
  • 2004-03-03 22:54
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Förstår inte vad du menar?

att de hade varit sä jävla schysst, 23" aren är ju fet, men en 30 skulle vara enorm...och macar skall inte vara blyga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-04 01:25

Det är bara att hålla tummarna!!

www.30"tillfolket.nyss

Bevaka tråden