Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display i titan/aluminium?

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-08-20 22:20

I stand corrected...

Det ska vara 20ms och inte 25ms som jag skrev.

/hpe

Citat:

Skrevs ursprungligen av zink
De med 20 ms är väl snabbast enligt THG? Alltså Hyundai's nya paneler, inte de där 16 ms från AU Optronics. Eller tar Samsung titeln trots att de fortfarande anger 25 ms?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 00:32

...och gissa vem som köpte en med 20ms idag?

  • Medlem
  • 2003-08-21 09:06

Någon som vet ca-priser på Eyegonomics TFT's eller var man kan inhandla en? Ingen Sverige-adress på hemsidan...

Jag tror inte att man kan få tag på dem i sverige, därför tycker jag att det vore en jätte bra ideé om Macoteket skulle ta in dem.

  • Medlem
  • 2003-08-21 09:37

ingen dum idé. Jag mailade killen på det norska kontoret. Säger till så fort jag har fått svar. Frågade om pris på T19 samt T24.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 11:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av andy
ingen dum idé. Jag mailade killen på det norska kontoret. Säger till så fort jag har fått svar. Frågade om pris på T19 samt T24.

Var det inte ett danskt företag? Prylarna var iallafall de utan konkurrens snyggaste skärmar jag sett!

  • Medlem
  • 2003-08-21 11:08

Exakt. Snyggare får man leta efter. De verkar ha riktigt smarta lösningar för stativ etc också. Frågan är nu bara vad de kostar...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 12:47

OT: Synd bara att det bara är 24"-modellen som har DVI. Plus att både 17" och 19" bara kör pinsamma 1280x1024. Stön.

Visst var det Apple själva som gjorde de där DTP-skärmarna förut som man kunde tilta till portrait-mode? Kul om de gjorde en repris kanske. Iaf så borde de omarbeta foten till nästa revision.

  • Medlem
  • 2003-08-21 13:22

Finns det nån 19" TFT som klarar med än 1280x1024 än? Tror inte det...

  • Medlem
  • 2003-08-22 08:28

Priser på Eyegonomics skärmar as promised:

T19: 13.490:- Norska kroner
T24: 31.900:- Norska kroner

Säljs ej i Sverige, men finns att beställa från det norska kontoret.

Citat:

Skrevs ursprungligen av andy
Priser på Eyegonomics skärmar as promised:

T19: 13.490:- Norska kroner
T24: 31.900:- Norska kroner

Säljs ej i Sverige, men finns att beställa från det norska kontoret.

T19: 14974 SEK
T24: 35409 SEK

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 01:36

Jag måste säga att LG´s nya är jävligt snygg,, fast undra hur bra den är..
och vad den kommer att kosta..

http://www.lgeus.com/Product/monitor/L2320A.asp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 02:10

från deras pressmeddelande [2003-08-21]

LG Electronics lanserar just nu de hittills mest fulländade modellerna avseende design. Den avancerade insidan speglar utsidan.

Flatron L2320A
Designen förstärks av att bildskärmen endast ansluts med kabel som går till en mediastation. Mediastationen har ingångar för TV/Audio och Video, DVD, DTV och PC. Alla DTV funktioner hanteras med en fjärrkontroll. TV tuner pack finns som extra tillval. Bildskärmen är utrustade med BBE, high definiton sound function som ger naturlig bild och perfekt ljudåtergivning. Bildfunktioner som PIP/PBP och POP ingår

Flatron L1720B
I 20-serien ingår en 17” med en mycket snabb responstid, under 16ms. Vilket innebär att det absolut inte finns eftersläpningar vid rörlig bild i tex spel eller vid snabba scrollningar i dokument. Skärmen är utrustad med Lightview som ger möjlighet att på ett enkelt sätt, enbart en knapptryckning på fronten, justera gammanivån för att alltid få en optimal bildkvalitet så den passar alltifrån spel till kontorsapplikationer oavsett om det är dagsljus eller mörker. Hög ljusstyrka ger mer detaljrikedom i speciellt vid rörlig bild. Hög kontrast ger bra färgåtergivning.

Flatron L1520B
För den som inte vill göra avkall på design men har en mindre yta att disponera finns en 15" skärm. De gemensamma funktionerna i hela 20-serien ger möjlighet att välja produkt efter storlekskrav hellre än efter enskild monitors funktion eller design.

Den brevid en G5 rockar nog röv!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-23 02:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av andy
Finns det nån 19" TFT som klarar med än 1280x1024 än? Tror inte det...

Klart det finns. Iiyama har som klarar 1600x1200, det finns fler märken (nä inte Samsung)

iyama AU4831D

Mer att läsa:
http://www.iiyama.nl/eng/800x600/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=33

Ca 10600 ink moms här:
http://www.styggapojken.com/?product_id=103443&category_id=3271

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-23 02:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Jag måste säga att LG´s nya är jävligt snygg,, fast undra hur bra den är..
och vad den kommer att kosta..

http://www.lgeus.com/Product/monitor/L2320A.asp

Ca 31800 ink moms från och med 28/8

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 08:39

Woa, Nelly! Vilken tur att Iiyama-skärmen var jättestilig. Den tar vi!

Varför är det så få som gör 19"-skärmar med hög upplösning egentligen? Det verkar ju inte vara så dyrt heller.

Tillbaka till ruta 1:
Någon som vet när/om Apple har tänkt revidera sina TFT's med en G5-look?

(behöver ju inte vara aluminium, jag ser hellre nåt svart i stil med kartongen som G5:an ska levereras i):p

Någon som provat Apple 22" Cinema Display.. Föregångaren till 23" Hur är dem i upplösning 1600*1024 blir det väldigt stort allting, eller är det som att jämföra med 19" 1280*1024

Någon som vet????

Är de dåliga på nått sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 19:04

Jag har inte prövat en Cinema 23" HD display, men har vid flera tillfällen suttit vid en Apple 22" Cinema Display. Jag kan bara säga att skärmen är klockren, rätt ut sagt Kan möjligvis jämföras med 1280x960 på en 19" CRT ja vad gäller storlek på tecken å så, fast 22:aren känns verkligen enorm asså...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-12 19:20

förlåt om någon redan skrivit detta men orkade inte kika igenom hela tråden.
när det har snackats om olika skärmar o olika märken så verkar det som om ingen tänkt på de olika tillverkarnas förhållande till "antal döda pixlar vid leverans".
en del har 8-16 döda pixlar för o ens börja snacka byte!!
en del tycker att ju större skärm desto fler döda pixlar tillåts.
enastående korkat!!
nä, kika lite på det först innan man blir "carried away" av design o priser odyl.
bara en liten tanke...
piiz...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-12 22:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av andy
Priser på Eyegonomics skärmar as promised:

T19: 13.490:- Norska kroner
T24: 31.900:- Norska kroner

Säljs ej i Sverige, men finns att beställa från det norska kontoret.

Vi säljer dom.. (Kullander & Kullander i Malmö)

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av motif
[B]Någon som provat Apple 22" Cinema Display.. Föregångaren till 23" Hur är dem i upplösning 1600*1024 blir det väldigt stort allting, eller är det som att jämföra med 19" 1280*1024

Ska du byta bort dina SyncMaster? Det lät ju tidigare i tråden som du var nöjd med dem?

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Error Flynn
[B]

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Någon som provat Apple 22" Cinema Display.. Föregångaren till 23" Hur är dem i upplösning 1600*1024 blir det väldigt stort allting, eller är det som att jämföra med 19" 1280*1024

Ska du byta bort dina SyncMaster? Det lät ju tidigare i tråden som du var nöjd med dem?

Skall ha kvar dem JA!!! Men om någon har provat 22" och vad dem har för erfarenhet av dem.

Min flickvän vill ha större skräm!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredric
Jag måste säga att LG´s nya är jävligt snygg,, fast undra hur bra den är..
och vad den kommer att kosta..

http://www.lgeus.com/Product/monitor/L2320A.asp

Grymt snygg, men den här är inte heller så dum, utseende mässigt, undrar hur det funkar att redigera film med en 30" skärm?:confused:

Trött på att sitta och kisa på en liten skärm? Nu kan du spänsta upp dig med följande 92" ekipage. Namnet på saken? Grand Canyon såklart.

Läs mer.

Och det finns både i storlekarna 45 och 57" om du tycker att ovanstående är att ta i.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kenneth Pilo
Trött på att sitta och kisa på en liten skärm? Nu kan du spänsta upp dig med följande 92" ekipage. Namnet på saken? Grand Canyon såklart.

Läs mer.

Och det finns både i storlekarna 45 och 57" om du tycker att ovanstående är att ta i.

Gissa om jag skall lägga en beställning eller inte!

Kommer nog att välja 76" modellen dock!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-24 10:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Gissa om jag skall lägga en beställning eller inte!

Kommer nog att välja 76" modellen dock!

Då får du nog köpa ett nytt bord om du ska få plats med musmattan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tobot
Då får du nog köpa ett nytt bord om du ska få plats med musmattan.

Mitt bord är ganska stort så det blir inga problemo.
Jag har 2 19" i dagsläget samt monitorer vis sidan av dem plus space över.

Tangentbord & mus har jag en utläggskiva till i mitten på bordet:p

Det blir 57" 3 skärmar, Sorry...

3 * 19"

Men när jag sa att jag hade 19+19" att det blev 38" blev det ett jävla liv här om att det inte var det!

Men dessa är ju 3st 19" 3*19= 57" ????????????

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-09-24 16:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Det blir 57" 3 skärmar, Sorry...

3 * 19"

Men när jag sa att jag hade 19+19" att det blev 38" blev det ett jävla liv här om att det inte var det!

Men dessa är ju 3st 19" 3*19= 57" ????????????

Jag skulle råda dig att gå tillbaka till skolboken och plugga in avsnittet "Pythagoras sats". Skärmens storlek mäts på hypotenusan.

Bevaka tråden