Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starcraft 2 på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ngn som vet om jag kan ta min SC2 skiva och installera spelet på en annan dator och spela därifrån istället? Finns en ny iMac som jag tänkte använda... Jag menar om jag kan gå fram och tillbaka mellan datorerna.. Dvs spela på MBP på resor och iMac hemma.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-20 00:29

Skall nog inte vara några problem, du använder ju ditt battle.net-konto när du spelar. Troligen kan du bara vara inloggad på en maskin åt gången, så själva installationen av spelet skall nog inte vara någon begränsning.

Ursprungligen av ru4real?:

Ngn som vet om jag kan ta min SC2 skiva och installera spelet på en annan dator och spela därifrån istället? Finns en ny iMac som jag tänkte använda... Jag menar om jag kan gå fram och tillbaka mellan datorerna.. Dvs spela på MBP på resor och iMac hemma.

Ursprungligen av Drakfot:

Skall nog inte vara några problem, du använder ju ditt battle.net-konto när du spelar. Troligen kan du bara vara inloggad på en maskin åt gången, så själva installationen av spelet skall nog inte vara någon begränsning.

Kan verifiera att det funkar. Har installerat min skiva på tre olika maskiner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-21 13:53

Jag kan verifiera detsamma - tre olika installationer här - 2 OSX och 1 Windows från samma skiva funkar fint. Dock är man som sagt låst till en inloggning till b-net per konto.

Jag behöver hjälp. Spelar SC2 för fullt här hemma, men av ngn okänd anledning så "tappar" vi Internet och kopplingen till Battle.Net numera. Det konstiga är att surfa på nätet fortfarande fungerar. Grunnar på om det kan vara ngn inställning på min Extreme.. Ngn som vet?

När jag och en polare lirat hos mig har han använt en gammal 17" MBP, den första 17" som kom med intel. Flyter t.om. på den! Visst inte på högsta upplösningen men det funkar bra. DET tycker jag är rätt coolt

Bevaka tråden