Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.0.1 och 3.2.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-07-18 16:24

Bra mycket piggare 3G nu, äntligen!

Jo, det verkar hålla i sig. Men rent generellt sett så är nog en 3G på gränsen för att lira iOS4.

Ursprungligen av Zofo:

Bra mycket piggare 3G nu, äntligen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 17:15
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, det verkar hålla i sig. Men rent generellt sett så är nog en 3G på gränsen för att lira iOS4.

Uppdaterar själv min 3G nu, få se om den blir brukbar igen.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-07-18 19:02

Någon annan som kört sin 3G i några dagar och börjat få en uppfattning om den blir bättre än med 4.0?

än så länge känns min 3G pigg och glad... uppdaterade den direkt när 4.0.1 kom ut så jag har hunnit köra med den några dagar nu

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-07-18 21:59

Ja, skillnaden är fortfarande stor mot 4.0 efter några dagars användning.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-07-18 22:13

Min är lika seg som innan men batteritiden har blivit mycket bättre.

Ursprungligen av onnyt:

Min är lika seg som innan men batteritiden har blivit mycket bättre.

prova att köra en hård-reset två gånger efter varandra så ska det tydligen bli bättre med farten... (du håller båda knapparna inne tills du ser ett äpple, sen när iphonen startat upp så gör man likadant igen, har inte provat detta så jag kan ej verifiera om det hjälper)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-07-19 22:10

Skall testas. Återkommer i ärendet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-21 11:37

kanske man snart vågar uppdatera sin 3g till nya os....
Man har ju nästan bara läst negativa omdömen hur seg den blivit efter 4.0...

Tycker iOS4 fungerar bra på en 3G, men har även läst om många som har stora problem efter uppdateringen.
Så.. Chansa!

Jag uppdatera min till 4.0.1, och nu vill min telefon stänga av sig hela tiden av sig själv, "dra för att stänga av" kommer upp direkt.. någon annan som också har detta problem?

Efter uppdateringen till 4.0 blev min telefon seg och hängde sig lite smått titt som tätt. Gjort återställningar och hela köret men den är fortfarande seg.
Uppdaterade till 4.0.1 och hoppades på att den skulle bli bättre men icke. Den blev bara sämre!
Nu får jag upp konstiga felmeddelanden hela tiden som jag aldrig fått upp innan. I centrala Malmö, Göteborg och Ystad tappar den helt plötsligt 3G täckningen för att inte hitta den vanliga GSM:en. Ena stunden kan jag ha full täckning och nästa ingen alls. Datortrafiken fungerar inte som den ska. Ena sekunden kan jag surfa precis som vanligt och i nästa kommer det upp ett felmeddelande och vipps så kan jag inte surfa längre.
Ångrar mig att jag uppdaterade till 4.0. Finns det något vis att gå tillbaka till väl fungerande 3.1?

Se bilder. Sitter på samma ställe i centrala Ystad. Gjort likadant i Malmö och Göteborg också. Det hela avslutas med full 3G täckning men den bilden fick inte plats att laddas upp.

Har inte hört det, men jag skulle göra en total återställning av telefonen

  • Medlem
  • 2010-07-23 14:39

korthoga: jag började drabbas av samma problem för några dagar sedan, med ios 4.0. Trodde det berodde på min jailbreak + upplåsning men eftersom du drabbats (inte jb vad jag förstått?) så borde det vara något annat? Undrar vad som kan vara felet.

Ursprungligen av Ello:

korthoga: jag började drabbas av samma problem för några dagar sedan, med ios 4.0. Trodde det berodde på min jailbreak + upplåsning men eftersom du drabbats (inte jb vad jag förstått?) så borde det vara något annat? Undrar vad som kan vara felet.

Inställningar -> Operatör. Sätt på Auto.

  • Medlem
  • 2010-07-23 15:14

svanlund: har allltid haft det på auto och inte varit inne och ändrat där, så problemet måste vara något annat.

Ursprungligen av Ello:

svanlund: har allltid haft det på auto och inte varit inne och ändrat där, så problemet måste vara något annat.

OK - det var värt en chansning i alla fall. Snubblade över den här lösningen i en tidning häromdagen och kom på att jag sett problemet nämnas här.

Min telefon är inte jailbreakad.

Väldigt irriterande. Är det verkligen bara vi två som har detta problem?

Av någon anledning hade min hoppat över från Auto under operatör till Telenor. Ändrade tillbaka till Auto och vi får se hur det går. Hoppas verkligen det var så enkelt!

  • Medlem
  • 2010-07-24 12:29

korthoga: skumt! Jag gick in och ändrade till 3 nu och sen tillbaka till auto - hoppas det ger nån effekt.

Jag har en 3G-bas med Telia (min operatör) några 100m från min lägenhet. Inomhus har jag haft 5 pinnar innan . Nu varierar den mellan 2-3 pinnar och lägger jag telefonen i hallen tappar den täckningen helt. Det är en klar försämring jämfört med 4.0. Den är inte JB eller något sådant. Återställning har inte hjälpt.

Ursprungligen av Christian S:

Jag har en 3G-bas med Telia (min operatör) några 100m från min lägenhet. Inomhus har jag haft 5 pinnar innan . Nu varierar den mellan 2-3 pinnar och lägger jag telefonen i hallen tappar den täckningen helt. Det är en klar försämring jämfört med 4.0. Den är inte JB eller något sådant. Återställning har inte hjälpt.

Det är väl bara att den visar rätt nu. Innan har den ju visat fel.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-07-27 23:49

Är det någon som "tappat" internet sedan uppdateringen till 4.0.1???
Jag har återställt luren ett flertal ggr nu utan resultat.
Kommer ut med wifi men inte med mitt mobila bredband.
Har prata med 3 och dom kan inte se något fel på mitt konto hos dom.

Sitter med en 3gs 32 g som jag som sagt uppdaterat till 4.0.1 men tappat det mobila bredbandet efter det

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-28 07:13
Ursprungligen av drdoc:

Är det någon som "tappat" internet sedan uppdateringen till 4.0.1???
Jag har återställt luren ett flertal ggr nu utan resultat.
Kommer ut med wifi men inte med mitt mobila bredband.
Har prata med 3 och dom kan inte se något fel på mitt konto hos dom.

Sitter med en 3gs 32 g som jag som sagt uppdaterat till 4.0.1 men tappat det mobila bredbandet efter det

Har du återställt som ny telefon och inte till backup?
Kollat så APN-inställningarna är rätt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 12:07

sisådär, nu vågade jag uppdatera min 3g till 4.01.....(2 dagar sen) visst blev den lite segare men det är inte nått som stör mig speciellt nämnvärt, eftersom det är så lite...
Man måste ju testa lite med 4.01 och 3g innan man får hem nya Iphonen

Tack ni som stötta mig i denna svåra stund av kval om hur man skulle våga uppdatera eller inte...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-01 22:17

zappee: Nej, jag har inte lagt det som en ny telefon eftersom jag ville ha in mina saker som jag hade innan på telefonen.
APN-inställningarna? Vad är det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 22:18
Ursprungligen av drdoc:

zappee: Nej, jag har inte lagt det som en ny telefon eftersom jag ville ha in mina saker som jag hade innan på telefonen.
APN-inställningarna? Vad är det?

Testa det då.

iPhone: Om inställningar för mobilt datanätverk (visning eller redigering av namn på APN)

Bevaka tråden