Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.0.1 och 3.2.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPhone 3GS.. 4.0 uppe, 4.0.1 under. (Sweden 3G)

iPhone 4.. 4.0 uppe, 4.0.1 under. (Telenor SE)

Ursprungligen av keptang:

iPhone 3GS.. 4.0 uppe, 4.0.1 under. (Sweden 3G)

iPhone 4.. 4.0 uppe, 4.0.1 under. (Telenor SE)

Ingen som har kommentarer på att 3GS fick färre staplar efter 4.0.1-uppdatering?

Ursprungligen av keptang:

Ingen som har kommentarer på att 3GS fick färre staplar efter 4.0.1-uppdatering?

Nja, det är väl förväntat beteende?

Min App Store ser lite skum ut... Vet inte om det blev före eller efter 4.0.1.

EDIT: Dessutom tycker jag det är lite intressant att jag kör iOS på engelska men får halva App Store på svenska, men det är en bug som varit med ett tag innan 4.0.1.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-15 22:54
Ursprungligen av Capeman:

Min App Store ser lite skum ut... Vet inte om det blev före eller efter 4.0.1.

EDIT: Dessutom tycker jag det är lite intressant att jag kör iOS på engelska men får halva App Store på svenska, men det är en bug som varit med ett tag innan 4.0.1.

Det där såg jag tidigare idag innan jag uppdaterade så det har inte med 4.0.1 att göra. Kanske är någon liten förändring i AppStore som gjorts av samma tekniker som inte upptäckte "dödsgreppet" på iPhone 4.

Ursprungligen av Kasaen:

Det där såg jag tidigare idag innan jag uppdaterade så det har inte med 4.0.1 att göra. Kanske är någon liten förändring i AppStore som gjorts av samma tekniker som inte upptäckte "dödsgreppet" på iPhone 4.

Antagligen är det så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-18 14:44
Ursprungligen av Capeman:

Min App Store ser lite skum ut... Vet inte om det blev före eller efter 4.0.1.

EDIT: Dessutom tycker jag det är lite intressant att jag kör iOS på engelska men får halva App Store på svenska, men det är en bug som varit med ett tag innan 4.0.1.

har likadant, men såg ut så innan uppdateringen för mig iallafall

Så såg det inte ut i 4.0 vad jag kan minnas, snyggt gjort

Ja, det bör ju vara så efter vad man läst, men vore ju kul om medlemmar här kan dela med sig om sina erfarenheter.

Eller så är det så att bara ett tiotal personer ska göra det, men det vore ju lite tråkigt.

upplever också att min 3G känns lika rapp som innan iOS4.0 nu känns den användbar igen, var nästan så man började kika åt androidhållet ett tag...

Jag vet inte vad man ska säga. Staplarna är egentligen ointressanta som kvalitetsmått. De är ett relativt mått som du kan använda för att se om du har täckning eller inte. De mått som ger något är nerladdningshastighet och samtalskvalitet.

Men staplarna droppade två nivåer hemma hos mig (frán fem till tre) med Min 3GS. Då ligger jag på -95 dBm (ipad) och det är inte ett toppresultat så det är nog vettigt att ändra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-07-15 23:30

Samtalskvaliteten beror väl på vem man snackar med?

Ursprungligen av Macus:

Samtalskvaliteten beror väl på vem man snackar med?

Sant!

Jag ska se hur den beteer sig ute i stugan. Där har jag alltid varit frustrerad att den kan gå från fem staplar till noll på mer eller mindre nolltid...

Nu kommer den aldrig att komma upp i högre än tre (gissar jag)

Min 3G (version 2) fungerar mycket snabbare och bättre!
Snabb installation och inga problem.

Däremot... 4.0.1 efter en natts sömn så hade jag en telefon som hade gått ner till 45% batteri. Tid sedan laddning 6h30m... Användning 6h30m och telefonen har bara legat vid sängen...

Jag hoppas att det är en "fluke". Har startat om telefonen och satt den på laddning igen.

min 3G var olidlig att använda med 4.0
nu är den precis lika snabb som 3.1.3 med 4.0.1!

Alla som har 3G och uppdaterat till 4.0..1 - återkom gärna om några dagar och rapportera om hur den känns. Det verkar ju som om en återställning har hjälpt tidigare också, men att den har segat ner sig efter några dagar igen, precis som Zimmerman säger.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2010-07-18 11:45
Ursprungligen av Capeman:

Alla som har 3G och uppdaterat till 4.0..1 - återkom gärna om några dagar och rapportera om hur den känns. Det verkar ju som om en återställning har hjälpt tidigare också, men att den har segat ner sig efter några dagar igen, precis som Zimmerman säger.

Ja det stämmer den börjar redan att bli segare Men än är den inte lika seg som innan men det kanske bara är en tidsfråga till den är det. Det blir nog en nedgradering till 3:an

Information om hur staplarna fungerar nu jämfört med tidigare.

Hela artikeln hittar ni här: The iPhone 4 Redux: Analyzing Apple's iOS 4.0.1 Signal Fix & Antenna Issue - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-07-16 13:49

Man kan ju undra varför inte staplarna uppfört sig på detta vis tidigare. Jag har inget emot att mottagningen visas som dålig, om den verkligen är det. Dock är det jobbigt om man haft "full täckning" och ändå drabbas av bortkopplade samtal.

Undrar om det bara är Apple som gjort så här. Känns t.ex. som att min bil fungerar så Full tank länge, länge. Sedan nästan tomt på bara några mil

Ursprungligen av Ree_Tab:

Man kan ju undra varför inte staplarna uppfört sig på detta vis tidigare. Jag har inget emot att mottagningen visas som dålig, om den verkligen är det. Dock är det jobbigt om man haft "full täckning" och ändå drabbas av bortkopplade samtal.

Undrar om det bara är Apple som gjort så här. Känns t.ex. som att min bil fungerar så Full tank länge, länge. Sedan nästan tomt på bara några mil

Vad jag förstått så är anledningen till att det var som det var före 4.0.1 pga att iPhone 2G/3G samt i viss mån även 3GS hade såpass dålig mottagning så de "löste" det på det sättet.

Fult? Mycket.

Efter 4.0.1 så får jag nu ibland 4 pinnar på min iPhone 4, innan så var det i stort sett 5 pinnar hela tiden.

Så enligt mig så är det bättre och ärligare nu.

Jag har aldrig tappat ett samtal med 4:an.

Tappade samtal har väl mest varit relaterat till nätet och inte telefonen. iPhonen har ju fått ryktet i USA pga. AT&Ts nät som inte är tillräckligt stabilt.

Ursprungligen av Scarecrow:

Tappade samtal har väl mest varit relaterat till nätet och inte telefonen. iPhonen har ju fått ryktet i USA pga. AT&Ts nät som inte är tillräckligt stabilt.

Exaktemento, men det är inte alla som förstår det, utan många tror att man kan blockera med death-of-grip och så tappas samtalen som ett resultat, och även då 0 i datahastighet.

Så är det alltså inte bara för att klargöra om nån får för sig att fortsätta tro det jag precis skrev.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-07-16 21:41

- Hallå, hallå! Nu hör jag dig dåligt.

Det låter som en smart feature.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-18 14:39

Jag har en 3gs med tele2. Ny tele2 ikon är fixat, täckningen känns sämre enligt staplarna men inte hunnit pröva å ringa än. dock så kan jag inte surfa på mitt 3g längre? någon som vet nått om detta?

edit: APN hade ställt om sig till "surf.tele2.se", bara å ändra till "mobileinternet.tele2.se" för de som fått likadant

Ursprungligen av snuzket:

edit: APN hade ställt om sig till "surf.tele2.se", bara å ändra till "mobileinternet.tele2.se" för de som fått likadant

Detta finns omnämnt i denna tråd, om du vill läsa mer:

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoers-bundle.html

Ursprungligen av snuzket:

har likadant, men såg ut så innan uppdateringen för mig iallafall

Jo, det har vi också kommit fram till i en annan tråd.

http://www.99.se/itunes-store/279036-iphone-touch-grafiska-fel-i-appstore.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-18 15:03
Ursprungligen av Capeman:

Detta finns omnämnt i denna tråd, om du vill läsa mer:

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoers-bundle.html

Jo, det har vi också kommit fram till i en annan tråd.

http://www.99.se/itunes-store/279036-iphone-touch-grafiska-fel-i-appstore.html

där ser man! hade inte tanken på att sitta å leta igenom alla trådar utan sa bara vad ja hade märkt! tycker det vore enklare att samla all ny fakta etc i en å samma tråd istället för å sitta å leta i andra men men

Wifi på min iPad verkar stabilare nu. Hurra!

Uppdaterat en 3Gs, och har fått täckning när jag är hos flickvännen, hade mycket dålig (obefintlig) tidigare där. Sitter nu i en buss och den ligger och pendlar mellan 3-4 staplar när det tidigare var fullt..

Känns hittils possitivt. Har Tre.

Bevaka tråden