Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med detaljer kring tatuering

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-13 17:22
Ursprungligen av MacJake:

"ett bevis på att innehavaren är obildad, ytlig, smaklös, billig, trashig, banal samt – beroende på kön – slampa respektive kriminell"

Tänk om man ändå inte var ovannämnda kriterier...

MEN badar han naken bastu med böga muslimer ???

LCR

Måste vara jobbigt för en sån kille att öht leva.

Idag är ju tatueringar socialt accepterat och alla accepterar det med undantag av en och annan dinosaurie. Som jag skrev högre upp skall man nog vara beredd på att man möter oförstånd, ren dumhet och en hel container full med fördomar.

För en del spelar det liksom ingen roll vad man är, skejtare, tatuerad, lajvare eller har en ring i ögonbrynet. Alla över en kam bara! Tjoff! Alla som inte är som jag skall dö.
Nån jävla ordning får det ju va!

Roligt ändå
"ett bevis på att innehavaren är obildad, ytlig, smaklös, billig, trashig, banal samt – beroende på kön – slampa respektive kriminell"

Jag har ca 140 i IQ, anses ofta vara alldeles för "djup" och nördig.
Smak? Tja, ni som känner mig vet att jag vägrar ens ta i eller ens använda fula saker. Billig? Tja, datorn jag tittar på nu kostar ca 25 000 :- ...
"trashig", jo jag äger ett par insletna Jeans kanske... men i övrigt, näää.
Banal? Jag är nog mera fack-TV, facklitteratur och "läsa på" än vad han är.
Kriminell? Vafan, vara kriminell är ju en LÄTT grej, bara sno och roffa åt sig. Snarare genomhederlig och lever just nu på Studielån - vilka jag tänker betala tillbaka.

Jag kan också bada med bögar utan handduk, jag respekterar och BOR bland muslimer, jag har vänner som är lesbiska - de lever feministisk teori och inte bara diskuterar den, jag har LITE svårt för fotboll, deklamera Heidenstam låter lite 1800-tal sådär så det skiter jag i...Jag kan däremot redogöra för väldigt mycket inom teoretisk fysik, astronomi och jag har en utvecklad empatisk förmåga.

Jag har dessutom fyra tatueringar.

raderat ett par rader här... jag är snäll istället.

Det är den här prisbelönte mannen som ligger bakom:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jens_Liljestrand

Senast redigerat 2010-08-14 00:32

Vem av oss skaffar den 5:e först ?!...

Det jag inte fattar med den här korkade artikeln är att den är i DN...

Normalt skrivs sånt här skit i Aftonbladet/Expressen (fast Aftonbladet verkar värst), där man försköker veva om bland känslorna. Som då Kenny Olsson (speedway) dog och en av deras sportskribenter eller vad f*n han är skrek att man skulle förbjuda speedway...

LCR

Ha! I'm back!

Jag har en ledig arm och börjar fundera, kanske ett ambigram.
Det kunde vara kul.

Ett ambigram ser likadant ut om det läses vanligt eller upp&ner.
Man kan även ha två olika ord tex "Love" och "Hate"...

Idéer?

Ursprungligen av Goflorp:

Idéer?

Min höger överarm är reserverad för Fritz the Cat, min tredje R.Crumb tatuering, så då kan jag bara föreslå att du också skaffar en katt-tatuering.

LCR

iPod/zune gul/blå Östros/Borg ping/pong Ping/πng

Nä, men allra finast skulle det vara med någon bild av Jockum Nordström. Då blir det värdefullt också..:) Jag skulle själv endast kunna tänka mig en Jockum.

The Clutter: Jockum Nordström

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Nä, men allra finast skulle det vara med någon bild av Jockum Nordström. Då blir det värdefullt också..:) Jag skulle själv endast kunna tänka mig en Jockum.

The Clutter: Jockum Nordström

Pollock ? Smith ?

LCR

Alternativt om du gillar apor bättre...

LCR

Jamen, skärp er nu. Kattrövhål etc går ju inte.

Det skall sitta på höger underarms insida.

Och nån jäkla gubbes rorschaks-plumpar funkar ju inte heller

Ursprungligen av Goflorp:

Jamen, skärp er nu. Kattrövhål etc går ju inte.

Äh, du har ju ingen stil!

Jag har Mr.Natural, Ding-dong-daddy och SkrotNisse. Snart har jag Fritz the Cat och ett par andra grejer jag jobbar på.

Ursprungligen av Goflorp:

Det skall sitta på höger underarms insida.

Ah, då finns det bara en!! Ala Craig Ferguson!!

LCR

Ursprungligen av goflorp:

det skall sitta på höger underarms insida.

"Om du tycker den här är grov då ska du se min..."

?!?

LCR

Nu börjar det likna något...

"Simulerad" tatuering på OH-plast - man får en bra uppfattning om form/täckning/placering etc på så vis. rekommenderar den metoden - min "hovtatuerare" nappade på den idén direkt och rekommenderar det idag till sina kunder.

Se för fasen bara till att ha RÄTT TYP av OH-plast i skrivaren - Bläckstråle-plast i en varm laser och du får ett kanderat äpple av trumman... ( = Dyrt! )

Läser jag det från "insidan" - "Art & Science",
från "utsidan" -"Philosophy".

Möjligen dra ner storleken ngt... kanske 10% eller lite till

Idag så skaffade jag min första tatulefering!

Men det var knappast den sista... Min plan är att täcka hela vänsterarmen och lite mer än halva högerarmen. Någon gång när ekonomin tillåter...

Det börjar dra ihop sig till att boka en tid hos "min" tatuerare....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-31 23:18

Inte en konstant och INTE min utan en kursare som aldrig glömmer nollningen. Eller kraftekvationen.

Bevaka tråden