Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med detaljer kring tatuering

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hade Goflorp varit en äkta Mac fan hade han valt Chicago...

LCR

Nja, tändföljder för mig som gillar BMW's boxrar bir ju inte så imponerande, 1-2

42. är just en siffra, den sägs vara meningen med livet enligt liftarens guide till Galaxen - men det speglar inte min mening med livet ...

Kan meddela att dag två så är det mindre svullnad, lite sårskorpa, kliar och kommer små stickande smärtor från sprickande sårskorpa
Absolut uthärdligt. Tvättat 2 ggr idag och låtit den vara i luft idag ( ej plåstrad ).

Kommentarer : enbart positiva

Ursprungligen av Goflorp:

Nja, tändföljder för mig som gillar BMW's boxrar bir ju inte så imponerande, 1-2

Nej och du får heller inte ljudet jag får ur min V8...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Nej och du får heller inte ljudet jag får ur min V8...

LCR

Kan inte säga att jag saknar det. Ljudet av en Boxer är rätt gött...
vore hemskt jobbigt ha en V8 på hojen ...

På nya R1200GS -2010 har de "fetat" till ljudet som kommer ur burken lite till....
DOHC och dubbla stift per cylinder med. 110HK ...

Ursprungligen av Goflorp:

Kan inte säga att jag saknar det. Ljudet av en Boxer är rätt gött...
vore hemskt jobbigt ha en V8 på hojen ...

Vekling!

det hade ju gått fortare och vållat mindre obehag om du satt hbar till ett som man brukar göra...

Ursprungligen av gabriela:

det hade ju gått fortare och vållat mindre obehag om du satt hbar till ett som man brukar göra...

Ja, men blanda in Dirac, då blir den ju inget kul....

(respect för att du greppar grejen)

Det hade blivit billigare med

Jag letade faktiskt efter en gammal gammal svartvit bild på en kille i riktig Marlon-Brando utstyrsel, som byggde enorma motorcyklar, med just V8:or...
Men, det drunknar i alla bilder ....

Väldigt OT...

Men men, tatueringar var vi på.

Rent allmän fundering går väl som så, Tatuera vad du vill, men utförandet skall vara snyggt gjort, ett bra hantverk helt enkelt. Motivet kan vara vad som helst.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag letade faktiskt efter en gammal gammal svartvit bild på en kille i riktig Marlon-Brando utstyrsel, som byggde enorma motorcyklar, med just V8:or...
Men, det drunknar i alla bilder ....

Väldigt OT...

Men men, tatueringar var vi på.

Rent allmän fundering går väl som så, Tatuera vad du vill, men utförandet skall vara snyggt gjort, ett bra hantverk helt enkelt. Motivet kan vara vad som helst.

Nja, det är on-topic eftersom en av mina nästa (förutom Fritz) är en kolv som sprättar upp huden, liksom kommer ur axeln (då jag sabbade axeln på just en MC, fast speedway), fast inga nummer inblandade.

Själv har jag en regel att inte tatuera nummer/bokstäver på framsidan då de blir speglevända i spegeln, och jag tatuerar bara för mej själv, inte för att andra ska se eller behöva en förklaring. Craig Ferguson har ju behövt förklara sin orm ett antal gånger... (fast gillar visserligen att göra det).

Jag har Mr. Natural, Ding-Dong-Daddy och Skrot-Nisse, samt 46, men planerna på nya är många.

LCR

Jag har inget emot prata med folk och förklara.
Men hur bra förklaringen blir, beror på många faktorer

Tidigt eller sent på krogen?

Även hur bra på mottagaren är på att snappa vad det gäller. En del människor är fullständigt blinda för allt som har med vetenskap att göra.

Tatuera sig för andra? Näe, då skulle jag väl valt någon tribal-grej runt armen som ingen ens lyfter ett ögonbryn över. Eller döskallar och rosor eller såna där hemska memorial-grejer som de gör på LA-Ink.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2010-08-15 21:35

Jag rekommenderar alla ungar som vill lyssna att framtidsyrket nummer ett är att bli hudhyvlare. Hitta bara på ett billigt och smärtfritt sätt att bli av med bläcket så.
Ger de mig sedan bara en procent av allt de kommer att tjäna blir jag en stormrik gammelpensionär den dag folk ska börja ta bort allt det som de tidigare betalat dyrt och vurmat så för.
En gäddhängsarm med en slak impotent taggtråd runt om är väl inget att se fram emot.

Ursprungligen av Le:

En gäddhängsarm med en slak impotent taggtråd runt om är väl inget att se fram emot.

Hellre det än en gäddhängsarm utan tecken på att man har levt!!

LCR

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-15 23:48
Ursprungligen av LCR:

Hellre det än en gäddhängsarm utan tecken på att man har levt!!

LCR

hehehe också ett sätt att se på saken

Jag känner en 70-åring som är vältränad och som fortfarande jobbar som gymnastiklärare.

Vem behöver gäddhäng för att känna att man lever inte jag, en taturering duger bra

Ursprungligen av CUBEIS:

hehehe också ett sätt att se på saken

Vem behöver gäddhäng för att känna att man lever inte jag, en taturering duger bra

Jag tror vi menar samma sak, men för att klargöra:

En arm/överkropp på en 70+ åring är sällan mycket att titta på, så vad f*n gör det om han/hon valde att tatuera sej en gång i tiden?

Jag kanske har missat något, men jag såg ingenting om pant och återlämning när jag klev in i min kropp 1967, och när jag lämnar den kommer mina tatueringar vara det minsta problemet...

Bättre med tatueringar än en käft som läcker en massa skit!!

Larry

När folk tror att Skrot-Nisse är Pettsson (& Findus) och att Mr. Natural är "en söt tomte" så tröttnar jag i alla fall på att kommentera/förklara.

Jag går inte på krogen.

LA Ink är skit TV med en uppstoppad primadonna, visserligen är hon ok på porträtt, men de andras tatueringar suger verkligen. Miami Ink är lika dåliga. Tur att "kunderna" i tv-serierna inte betalar för de där bedrövliga tatueringarna.

LCR

Jo, idioter finns ju överallt.

Såg ngt avsnitt av London Ink - det gillade jag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-06 07:06

Själv går jag inte sent på krogen så jag behöver inte förklara min tatuering där. Samtidigt så ser alla att det är ett vikingaskepp, även om inga av passagerarna har horn Skulle heller inte blanda olika stilar så alla mina kommande (japp, en hel bunt är planerade) tatueringar blir i samma stil, järnåldersmotiv. Längtar till hösten och min nya sittning.

En annan sak som är viktig också är att man har en tatuerare som man trivs med.

Min heter Aniela och jobbar på Flash Fighters, Stockholm.

LCR

Precis, samma kille har gjort mina fyra.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-06 10:55

Min heter Mats!, kör hotrod och har Red Dragon i Umeå

På försikommen fråga i en annan tråd

Rent allmänt om tatueringar.

tatueringar gör ont. Det är en svidande känsla, brännande. "ontet" varierar eftersom smärtkänsliga celler sitter med ca 1cm mellanrum i huden, det känns bra i 10min, svider mer i 5...osv.

En del ställen på kroppen svider mer än andra.
Överarmen (har en på varje) sved rätt lite, mkt "mjukdelar" här. Drack kaffe och blev tatuerad...

Den jag gjorde i svanken - betydligt ondare...

Lidandet ÄR i högsta grad kontrollerbart. Man andas, koncentrerar sig och tar sig genom det.
Du lider för din tatuering, det hör till.

Vad gäller stället och den som tatuerar en.
Det är rätt lätt se vad som är en bra tattoo-studio, rent, snyggt, ordning, "känns bra".
varningstecken, "Var fan är den svarta nu då?", "Vaddå bilder, är du en sån där jävel som bara skall "kolla" eller?".

Tatuering är en konstform, en del tatuerare är "konstnärer" även till utseende och stil i övrigt. Ett öppet sinne och tänk på att ni skall inte gifta er med varann... ändå är personkemin viktig.

Min tatuerare, samma kilel har gjort alla fyra, är en barndomskamrat, vi gick i skola tillsamman. Han har tatuerat min bror (större saker än mina). Vi känenr varann och brukar prata om livet och vad vi gör nuförtiden. Jag litar på honom helt och fullt.

Var och en får tatuera precis vad de vill men man är dum om man tatuerar sig så att man för alltid är utelämnad till andras fördomar; att skriva "I fuck like a beast" i pannan och ha pentagram på kinderna kanske du tycke är snyggt idag - men knappast när du är 44 och chef på banken...
Envisas du med att göra en kontroversiell tatuering - sätt den på ett ställe så du KAN dölja den om du vill. Håller det du gör idag om 15 år?

Få saker retar folk som tatueringar, många säger "snyggt" osv och kommer med bra kommentarer. Men förbered dig mentalt på att du kan få höra på ett släktkalas att "det är bara luder och kåkfarare som tatuerar sig...".

Motiv? Tja, vad som funkar för mig kanske inte funkar för dig... MEN, sök i dig själv efter motivet. är det ngt du kan stå för? Brinner man för fågelskådning kanske en fågel på armen ÄR helt rätt. Är det bilar kanske en V8 med eldsflammor osv ....

Den skall sitta där och du kommer bli tillfrågad 1100 gånger om vad det är, vad det betyder osv.

När du väl fått ihop ngn idé så rita, om så bara på en servett. Är det ngt som skall utformas så fråga tatueraren om råd, släpp in honom eller henne i diskussioen. Skulle du viöja vara tatuerare och bara tatuera efter mall och förlaga? Han/Hon kanske är en Michelangelo och du ber han/hon att måla en sån där tavla efter nummer... nä, DISKUTERA igenom. Fan, passar det med det och det.
Du skal bli förvånad över hur RÄTT de har när de säger att din coola drake ser ut som en get på 1m håll ...

Sista "rådet" då. EN tatuering blir gärna flera med tiden....

Ursprungligen av Goflorp:

Den jag gjorde i svanken - betydligt ondare...

Ah, "tramp stamp"... på en kille ?!

Ursprungligen av Goflorp:

Lidandet ÄR i högsta grad kontrollerbart.

Enligt Craig Ferguson är den lilla biten där handen möter armen, på insidan smärtsam. "Join or die"

Ursprungligen av Goflorp:

Tatuering är en konstform

Min tatuerare håller inte med då man inte blir konstnär bara för att man "ritar av" någonting. Hon tycker att det bara finns två konstnärer/tatuerare i världen, en japansk och en annan, vet ej vem de är.

Jag håller delvis med. Jag vill ha en reproduktion av Skrot-Nisse på min arm (ville, för jag har redan en), tar med mej en bild och hon tatuerar in den (otroligt bra måste jag tillägga) men hon är inte mer konstnär för det. Folk verkar tycka att alla som har talang är konstnärer, men visst är det mycket talang att kunna tatuera en bild/idé direkt, man kan ju liksom inte sudda. (de som tror att det är lätt att ta bort har fel).

Ursprungligen av Goflorp:

att skriva "I fuck like a beast" i pannan och ha pentagram på kinderna kanske du tycke är snyggt idag - men knappast när du är 44 och chef på banken...

Blir man chef på en bank om man har det? Kanske där jag gjort fel, jag har lite drygt ett år dit och har lång väg att gå för att ens få ett jobb på en bank, för att inte tala om chef. Kanske borde snabba på med några fler tatueringar...

Ursprungligen av Goflorp:

Men förbered dig mentalt på att du kan få höra på ett släktkalas att "det är bara luder och kåkfarare som tatuerar sig...".

Jag tror inte det finns många som har den attityden idag.

Ursprungligen av Goflorp:

Sista "rådet" då. EN tatuering blir gärna flera med tiden....

Mitt råd är, gör den inte för liten.

LCR

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-09 15:06

Tack för genomgången grabbar

Funderar nu på min dotters namn. Men då ploppar 10 frågor upp i bollen.

placering, typsnitt, storlek på text, bara text, you name it....

armen känns inte så där het, kanske ryggslutet,, pain pain... usch va svårt ..

Någon som har något gott råd i just detta case

>Ah, "tramp stamp"... på en kille ?!

Öh, ja...

>Enligt Craig Ferguson är den lilla biten där handen möter armen, på insidan smärtsam. >"Join or die"

finns säkert fler ställen, halsen unde rörat säger en del skall svida gött

>Min tatuerare håller inte med då man inte blir konstnär bara för att man "ritar av" >någonting. Hon tycker att det bara finns två konstnärer/tatuerare i världen, en japansk >och en annan, vet ej vem de är.

det är det jag menar, många tatuerare är väldigt duktiga. Utnyttja det. Låt dem inte tatuera efter en exakt mall. Låt dem vara med och skapa ngt.

>Jag håller delvis med. Jag vill ha en reproduktion av Skrot-Nisse på min arm (ville, för >jag har redan en), tar med mej en bild och hon tatuerar in den (otroligt bra måste jag >tillägga) men hon är inte mer konstnär för det. Folk verkar tycka att alla som har >talang är konstnärer, men visst är det mycket talang att kunna tatuera en bild/idé >direkt, man kan ju liksom inte sudda. (de som tror att det är lätt att ta bort har fel).

Det blir ju som sagt inte mycket utlopp för hennes EVENTUELLA konstnärlighet om hon bara får tatuera efter förlaga. Om man som "offer" blandar in tatueraren i processen kan det med rätt tatuerare bli väldigt bra resultat.

>Blir man chef på en bank om man har det? Kanske där jag gjort fel, jag har lite drygt >ett år dit och har lång väg att gå för att ens få ett jobb på en bank, för att inte tala >om chef. Kanske borde snabba på med några fler tatueringar...

Du förstår säkert vad jag menar. Vi kan väl enas om att det är LITE obetänkt att tatuera in ngt som ständigt utelämnar en till andras fördomar.
En av mina tidigare chefer tyckte inte han kunde ha kortärmad skjorta på sig då han har tatueringar från handlederna och upp.
Visst det ÄR upp till var och en, men man kan ju tänka efter först.

>Jag tror inte det finns många som har den attityden idag.

Jag har blivit överraskad ett par gånger, med rejält negativ attityd från folk.
Det är inte kul höra på när folk vädrar sina unknaste fördomar.

> Mitt råd är, gör den inte för liten.

Mitt råd, precis som när jag började bygga lastbilar på Volvo "Gör vad fandu vill - men gör det snyggt" (dra rör och kablar estetiskt snyggt, då blir det rätt)
I tatueringsfallet betyder det, välj vilket motiv du vill men se till att det är en bra gubbe/gumma som gör jobbet - gör det snyggt.

LCR

Ursprungligen av Goflorp:

Låt dem inte tatuera efter en exakt mall.

Om det nu inte är det man vill. Jag har valt att ha ett motiv av en konstnär/illustratör på min arm och vill ha den exakt lika (i princip, vilket den är) och vill då INTE ha hennes touch på det hela. Mitt val.

Ursprungligen av Goflorp:

Du förstår säkert vad jag menar.

Jag förstår (nästan) alltid vad du menar, men gillar att svara på mitt sätt

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har blivit överraskad ett par gånger, med rejält negativ attityd från folk.
Det är inte kul höra på när folk vädrar sina unknaste fördomar.

Aaa, men du bor ju i Götebörg...

LCR

Ha det där DU kan se det, för du gör väl tatuering för dej själv, inte för andra?!...

LCR

Ni som bor i GBG kan ju föresten kolla in Kalle Södergrens nya studio, All Gold Tattoo.
All Gold Tattoo

Eller den mycket fina salongen --Göteborgs Classic Tattooing-- på Bangatan. Vet också at Heidi Hay är meget bra.

Jag pluggar alltid för Aniela på FlashFighters, Hägersten/Stockholm.

Nämn att det var Skrot-Nisse som tipsade så får ni (ingen) rabatt.

LCR

Har inte läst artikeln (läser inte skittidningar som AB och Expressen) men såg länken på Yahoo, så lägger in den här ifall någon är intresserad. Det handlar i alla fall om "tats"...

Får det lov att vara en tatuering på äldre dar? - Hälsa - Hälsotips Träningstips Friskvård Träning | Expressen

LCR

Bevaka tråden