Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya programpaket från MacHeist, MacBuzzer och MacUpdate (feb/mar 2010)

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2010-03-09 09:31

1 dag kvar och ca 6500 köp kvar. Jag köpte detta mest för att få Rapid Weaver, som jag varit sugen att kika på under en tid. Vågar man tro att detta kommer låsas upp?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-09 09:39

Jag tycker det ser svårt ut, då det har rört sig ca 10.000 på fyra dagar.

  • Medlem
  • 2010-03-09 10:11
Ursprungligen av zinned:

Jag tycker det ser svårt ut, då det har rört sig ca 10.000 på fyra dagar.

Mjae, det gick väl rätt trögt mellan 20 och 30. Igår när jag började spana låg inköpen på 33, idag 43. Gissar att många väntar och ser om målet ser ut att vara på väg att uppfyllas.

Vad händer om det landar på, säg, 48000. Blir man "blåst" på Rapid då?

MacHeist Bundle Sales Tracker kan man se hur utvecklingen av försäljningen gått/går

Det ser lite trögt ut att nå 50 000 men sista dagen har sålt bra tidigare så man vet aldrig

Inte heller VET väl andra än den innersta kretsern vad som händer med RapidWaever om man inte når målet. Däremot TROR väl de flesta på forumet att det kommer att delas ut oavsett försäljning. Utskick, kvittot etc tar upp att det är 7 program. PR -mässigt skulle det nog vara en katastrof både för MH och Realmac Software om man inte delar ut det. Så jag känner mig ganska lugn. Mitt intresse nu är vad man ska göra med twitterprogrammet. Dela ut idag för att öka försäljningen? Dela ut efter som en bonus till köparna - ge "lång näsa" till dom som inte köpt. Vem vet?

  • Medlem
  • 2010-03-09 12:57
Ursprungligen av macwitty:

Inte heller VET väl andra än den innersta kretsern vad som händer med RapidWaever om man inte når målet. Däremot TROR väl de flesta på forumet att det kommer att delas ut oavsett försäljning. Utskick, kvittot etc tar upp att det är 7 program.?

Jag tror också så. Erbjudandet har ju hela tiden varit att man köper sju program. Inte fem + kanske två. Sju. Det borde rimligtvis låsas upp oavsett.

Hoppas, det är RapidWeaver jag vill leka med i helgen (OT: ni som testat, bättre/sämre än iWeb?).

Ursprungligen av macwitty:

MacHeist Bundle Sales Tracker kan man se hur utvecklingen av försäljningen gått/går

Det ser lite trögt ut att nå 50 000 men sista dagen har sålt bra tidigare så man vet aldrig

Konstigt att det inte fick ny fart när Monkey Island låstes upp. De flesta köper uppenbarligen tidigt.

  • Medlem
  • 2010-03-09 19:04
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Konstigt att det inte fick ny fart när Monkey Island låstes upp. De flesta köper uppenbarligen tidigt.

Mjo, det gick rätt snabbt upp till 20 000 tror jag.

Fast det ser ju rätt lugnt ut. Just nu tickar det på med typ ett köp per 1,5 sekund. 1900 köp kvar.

Men FrrH, du kan ladda ner det från deras webbplats redan nu
Demoversionen har en begränsning på 3 sidor (tror jag det var) men funderar i övrigt fullt ut. När du får licensnyckeln så kopierar du bara in siffrorna så är den öppen

Nu har man ändrat från 7 till 8 apps eftersom man lagt till Tweetie, låst förstås, nuvarande licens samt betatest invitation av Tweetie 2 samt programmet när det kommer.

Varning ledin, om 5 dagar kommer en "bundle" på Macbuzzer - mac software bundles gone insane...coming march 2010

  • Medlem
  • 2010-03-09 17:36
Ursprungligen av macwitty:

Men FrrH, du kan ladda ner det från deras webbplats redan nu
Demoversionen har en begränsning på 3 sidor (tror jag det var) men funderar i övrigt fullt ut. När du får licensnyckeln så kopierar du bara in siffrorna så är den öppen

Nu har man ändrat från 7 till 8 apps eftersom man lagt till Tweetie, låst förstås, nuvarande licens samt betatest invitation av Tweetie 2 samt programmet när det kommer.

Varning ledin, om 5 dagar kommer en "bundle" på Macbuzzer - mac software bundles gone insane...coming march 2010

Det kan man såklart göra.

Tweetie intresserar mig också; i synnerhet med uppgraderingen till Tweetie 2 som erbjuds. Trevlig klient, om än med sina brister idag.

Det verkar förövrigt ticka på rätt bra nu. Jag tror man kan följa mätaren kommande timmar och pusta ut/fira/göra vad man vill när den passerar 50 000.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-10 06:41
Ursprungligen av macwitty:

Varning ledin, om 5 dagar kommer en "bundle" på Macbuzzer - mac software bundles gone insane...coming march 2010

Sluta tipsa mig om sånt där!
Nejdå, jag köpte Macheisten, kändes inte riktigt värt att köpa det andra packetet. Ripit har jag testat mest, och det lyckades rippa Transformers 2 (de andra programmen jag testat med har sagt att det är något fel på skivan) så det är jag nöjd med. CoverScout har jag testat som hastigast, men det hittade inte de covers jag sökte efter.
Flow har jag testat men inte använt riktigt än, måste leta upp alla FTP-lösen och så först. Clips kan nog vara användbart, men har inte testat det än.

  • Medlem
  • 2010-03-09 19:45

40 minuter från förra inlägget - 850 köp kvar. No worries. Ska bli kul att se vad det landar på.

Gillar konceptet skarpt!

Där satt den!
50 000 sålda och Rapid Weaver är upplåst

  • Medlem
  • 2010-03-09 20:18

Och där satt den. 50 000.

Macwitty hann först.

  • Medlem
  • 2010-03-09 20:19

Fast 6789 köp till vill de ha för Tweetie. Det känns rätt tveksam va?

Tja, vad kan det vara? 6-7 timmar kvar?
1 000 i timmen är kanske inte orealistiskt
Men det är väl den att man ska behöva hålla koll för ett program jag egentligen inte är särskilt intresserad av. Himla tur att inte alla köp man gör är omgärdade av samma dramatik!

(Pssst FrrH - färdigskrivet meddelande och räkneverket i annat fönster ... )

  • Medlem
  • 2010-03-09 21:08
Ursprungligen av macwitty:

Tja, vad kan det vara? 6-7 timmar kvar?
1 000 i timmen är kanske inte orealistiskt
Men det är väl den att man ska behöva hålla koll för ett program jag egentligen inte är särskilt intresserad av. Himla tur att inte alla köp man gör är omgärdade av samma dramatik!

(Pssst FrrH - färdigskrivet meddelande och räkneverket i annat fönster ... )

Hehe, nej, är det så långt tid är det faktiskt inte orealistiskt alls. 51500 i detta nu. Tweetie är ett program jag använt mycket och funderat på att att övergå till licensversion istället för gratisdito, så det vore en trevlig bonus.

MonkeyIsland, RipIt, RapidWeaver, Coverscout och Tweetie för 130 spänn - där en del går till välgörenhet - känns helt taget!

Och plötsligt har räknaren rusat iväg till över 77000! Så tiotusentals människor satt och segade och vägrade köpa innan RapidWeaver var upplåst, är det så?

Apropå RipIt så är det för mig som ledin, att den klarar skivor som inte andra kan, det är bra. Mindre bra är att jag inte verkar kunna montera avbildningen som skiva. DVD-spelarprogrammet spelar glatt upp den, men kan jag öppna den för att rippa vidare till mp4? (Ja, jag vet att RipIt kan det, men den kan inte med undertexter eller de-interlace som HandBrake kan så jag hoppades kunna köra dem i kombination.)

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-10 21:19
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Och plötsligt har räknaren rusat iväg till över 77000! Så tiotusentals människor satt och segade och vägrade köpa innan RapidWeaver var upplåst, är det så?

Apropå RipIt så är det för mig som ledin, att den klarar skivor som inte andra kan, det är bra. Mindre bra är att jag inte verkar kunna montera avbildningen som skiva. DVD-spelarprogrammet spelar glatt upp den, men kan jag öppna den för att rippa vidare till mp4? (Ja, jag vet att RipIt kan det, men den kan inte med undertexter eller de-interlace som HandBrake kan så jag hoppades kunna köra dem i kombination.)

Jag har rippat två dvd:er hittills och dragit in dom, precis som de är, till handbrake och kodat dom till .m4v. Undertexter är bara att välja, lätt som en plätt Detta kan du alltså inte göra?

Jag har problem med att få RapidWeaver att acceptera mitt serienummer. Någon annan som har samma problem?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-10 20:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har problem med att få RapidWeaver att acceptera mitt serienummer. Någon annan som har samma problem?

Det fungerade utmärkt för mig.
Kopierat och klistrat in det exakt som det är?

Megaskumt... nu fungerade det och jag är säker på att jag gjorde rätt första gångerna:)

Nåväl, allt lugnt nu:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-10 21:45

Jag tror att du bör bocka ur "Use .dvdmedia Extension" i Preferences så du får en den DVD-mapp med avbilden. Så har jag gjord och dessa hanterar Handbrake hur enkelt som helst.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-11 06:49
Ursprungligen av zinned:

Jag tror att du bör bocka ur "Use .dvdmedia Extension" i Preferences så du får en den DVD-mapp med avbilden. Så har jag gjord och dessa hanterar Handbrake hur enkelt som helst.

Det behövs inte, mina har varit i det formatet och det har fungerat.

Tack för tipsen! Jag har väl försökt på aningen andra sätt och det blev fel. Skall prova igen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-10 22:32

Märkte just att min serienummer för Monkey Island inte fungerade. Verkar inte som jag var ensam om det problemet om man kollar Telltales forum.

Problemet var att den äldre HandBrake som jag använde inte klarade "dvdmedia", men 0.9.4 gör det visst.

Slutsumma 87852. Mycket med tanke på att 50000 såg onåbart ut länge.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-14 20:28

Nu har tidigare nämnda Macbuzzer kommit igång, och just nu får man "Rucksack" gratis. Man behöver bara skicka iväg ett twitter-meddelande, sen kommer en licens...jag har dock inte fått den än.

http://macbuzzer.com/

Jag har fått min!

Men man behöver inte skicka tweeten - själv glömde jag det men resten av proceduren fungerade i alla fall. Lite krångligt var deras twittrande - och ändå fick de inte med det viktigast, Nåväl jag är en snäll person (som inte använder det kontot till något viktigt) så jag skickade iväg det efteråt.

Annars kanske jag inte blev så lockad av deras betalerbjudande. 20 % rabatt känns lite blekt efter alla Macheisterbjudande och andra som t ex från macZOT. Usch så bortskämd jag blivit!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-14 20:35

Kom den direkt eller? Kanske får testa igen då...

Bevaka tråden