Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Powerbook och iMac runt den 20:e?

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 23:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
vad är det för vits med att släppa en ny PB G4 i mitten på oktober om en ny G5 bestyckad är färdig om bara en sisådär 3-5 månader? Tänk om man istället släpper en PB G5 med leverans sent november eller början december.....

Vad jag fått höra så dröjer det troligen uppemot ett år innan bärbara G5 kommer.
G5an utvecklar tydligen väldans massa värme och det fungerar ännu inte för bärbart...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-03 23:59

Dom kanske monterar in dom där gamla Vostok 6-processorerna från Mpvosibiirs oxå. Skulle inte förvåna mig om den har DDR-minnen också.....

frrrt*pssscccht*

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 00:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B:
Dåliga nyheter för alla som väntar (gör vi inte alla det?) från MacRumors: PowerBooks Still Delayed ...

Vad ska man säga? So much for the Year of the Notebook. Kris i Paris.
*ger upp*

Ömsom vin ömsom vatten... nu kommer det lite postivare vibbar. Nånting verkar hända redan nästa vecka, kanske en ny iPod eller nya PB. Från MacRumors:

Another Week, Another PowerBook Rumor?

At risk of drawing the ire of the rumor-faithful, it seems a few stars have aligned again amongst the whispers of rumors across the net.

MacBidouille claims that they were told from several souces to check Apple's website on Monday... presumably hinting at an update of sorts... unfortunately, they have no more details.

Meanwhile, Apple "We are not a rumor site" Turns chimes in with a "recklessly unconfirmed" rumor that the iPod may hit 40GB -- also as early as Monday. While mostly a satirical site, Apple Turns does occasionally play in the rumor-sandbox -- despite their most adamant denials.

Finally, AppleInsider publishes a small blurb claiming G4 PowerBooks as early as next week -- but dissenting a bit with the 9th (Tuesday) or 10th (Wednesday) as possible dates. Their notes confirm some previous notes but place the speed of the 15" at 1.25GHz, and adds a few minor case revisions to the mix.

Other items expected from Apple (but without a known timeframe) include iPod Peripherals and an Apple Wireless Keyboard and Mouse.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-09-06 23:45

mumma, fler rykten - kittlar dödsskönt i kistan

Updated iMacs this Week? I alla fall enligt MacRumors.com.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ömsom vin ömsom vatten... nu kommer det lite postivare vibbar. Nånting verkar hända redan nästa vecka, kanske en ny iPod eller nya PB.

Ja denna gång hade dom rätt om man man skulle kolla på Apple Store på måndagen.Ingen PB men däremot ny iPod samt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Bergvall
Updated iMacs this Week? I alla fall enligt MacRumors.com.

Jepp, här hade MacRumors egna källor rätt igen.

De nya Powerböckerna och nya Imacarna kommer släppas på en Onsdag...dety är jag helt säker på!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
De nya Powerböckerna och nya Imacarna kommer släppas på en Onsdag...dety är jag helt säker på!!!

iMacarna är redan uppdaterade. Hur kan du vara så säker på din sak?

Insider information?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
iMacarna är redan uppdaterade. Hur kan du vara så säker på din sak?

Insider information?

Jag är helt säker...för jag har kollat upplite när det gäller Apple och dom har de senaste tre åren släppt heta nya produkter ett datum den 24/(någonting) dvs samma datum som julafton är... och eftersom det är mässa i frankrike nu i september och att den 24de infaller på en onsdag så tror jag att de nya datorerna kommer att börja säljas i applestore den 24 september.

jag är nästan hundra på att detta stämmer....enligt statistiken så bör det stämma...

Well, du hade ju redan fel om iMacarna...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-09 22:35

Jag undrar om SJ verkligen kommer att stå i Paris och berätta om speedbumpade G4 PB med aluchassi. Jag har svårt att tro att det skulle kunna bli så otroligt upphetsande.

Dagarna går.......och ju mer dom går ju mer stärks man i misstanken om att man kommer att presentera någonting överraskande i Paris (knappast en alu G4 1,25 Ghz med bakgrundsbelyst tangentbord). Har inga belägg för det, bara en känsla (obotlig optimist).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Well, du hade ju redan fel om iMacarna...

Imacarna är ingen HET nyhet precis....men däremot om dom uppdaterar Pböckerna och kanske byter stil på dem...det är en mega het nyhet!

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Imacarna är ingen HET nyhet precis....men däremot om dom uppdaterar Pböckerna och kanske byter stil på dem...det är en mega het nyhet!

Hoppas du är säker på din sak för jag LÄNGTAR efter att få lägga min beställning på NYA Powerbook 12" Superdrive! ÄLSKA!

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Imacarna är ingen HET nyhet precis....

Näe, det var väl ingen direkt jättegrej det här med iMacarna. Men jag syfade på att du skrev:

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
...nya Imacarna kommer släppas på en Onsdag...dety är jag helt säker på!!!

Vilket alltså var fel eftersom de redan släppts samma dag (en måndag) som du skrev det. Eller menar du nästa uppdatering av iMacarna?

Ny info:

PowerBooks in Paris?

AppleInsider updates with claims that PowerPC 7457 processors are finally in good supply and that PowerBook G4s will ("positively confirmed") arrive at Apple Expo Paris which should bring the 15" model to 1.25GHz with USB 2.0, Firewire 800 and side ports.

12" and 17" Model updates are possible, but less certain, according to the rumor site.

A few recent Page 2 rumors have recently surfaced offering their own details about potential PowerBook upgrades -- with dissenting reports about potential PowerBook releases in Paris

Bevaka tråden