Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CEk:

Ja, tror också på nåt liknande. Varför inte med samma aluminiumnyans på plast/gummidelarna, skulle nog bli snyggt.

Plast i metallfärg brukar (IMHO) oftast se sunkigt ut. Då är det faktiskt snyggare med svart eller vitt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Nej, klart man inte kan kapsla in en antenn bakom metall. Denna lösning ser ju snygg ut. Jag tror nästa Iphone är en unibody alu - med en lösning ungefär som denna som du visar.

Jag trodde du menade att Apple skulle göra en helt i metall likt unibody-baksidan på iPad wifi tidigare, därav mitt förra svar.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag trodde du menade att Apple skulle göra en helt i metall likt unibody-baksidan på iPad wifi tidigare, därav mitt förra svar.

Är det ingen som undrar varför Apple valde plast till iPhone 3G och 3GS? Dom måste haft en anledning, att gå från den gamla desingen.

Ursprungligen av Zimmerman:

Nej, klart man inte kan kapsla in en antenn bakom metall.

Jag läste nyligen på vebben om en som prövat att bygga ett bakstycke till sin iPhone i titan. En titanlegering som släpper igenom radiosignaler ganska bra.

Här var en artikel på engadget:

iPhone 3GS mod ditches plastic cover in favor of titanium vestment (updated) -- Engadget

Ursprungligen av Macaddict:

Jag läste nyligen på vebben om en som prövat att bygga ett bakstycke till sin iPhone i titan. En titanlegering som släpper igenom radiosignaler ganska bra.

Här var en artikel på engadget:

iPhone 3GS mod ditches plastic cover in favor of titanium vestment (updated) -- Engadget

Den gillade jag starkt! Vill också ha tillgång till verktygen så man kan leka lite

Jag har en PowerBook i titan :-). Apple hade ju tänkt köra den linjen...men det blev alu eftersom titan lätt blir repigt. Så - tyvärr är nog den vägen stängd för Apple - dom vill ju att deras snygga grejer ska vara snygga även efter en tids användning :-).

Att färga plastezonerna som behövs för antennen i samma nyans som alu går inte - det blir ALDRIG exakt samma nyans och när nyanser diffar en aning ser det för jävligt ut. Ytorna är också olika - ljuset faller annorlunda. Nej, det blir svart plastzoon. Mattsvart. Snyggt ska de va

HTC's lösning är skitsnygg - nästan i Applenivå...om dom bara kunde ge fan i plottret. Apple kommer ju givetvis bara att ha EN yta som avviker från aluminiumet - om den sitter uppe eller nere kan man ju gissa - jag tror nere - antennen kommer att sitta i botten på luren (gör den det i dagens Iphone?). Hade inte rundstrålning varit viktigt så hade det ju varit klockrent med antennen bakom äppel-loggan i svart matt plast på alu-kroppen.

Ursprungligen av Macaddict:

Jag läste nyligen på vebben om en som prövat att bygga ett bakstycke till sin iPhone i titan. En titanlegering som släpper igenom radiosignaler ganska bra.

Här var en artikel på engadget:

iPhone 3GS mod ditches plastic cover in favor of titanium vestment (updated) -- Engadget

En telefon ska vara greppvänlig, metall är inte greppvänligt. Kan vara en orsak till varför 3G blev i plast. Ser så jävla plastigt ut bara, hoppas på aluminium :).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-04-12 20:08

Beror ju lite på hur telefonen designas. HTC har faktiskt gjort det bra där med både Hero och nu Legend. De ligger grymt bra i handen och jag upplever in den senare (aluminiumdesign) som direkt hal som jag däremot kan uppleva iPhone 3G/3Gs.

Ursprungligen av callekula:

En telefon ska vara greppvänlig, metall är inte greppvänligt. Kan vara en orsak till varför 3G blev i plast. Ser så jävla plastigt ut bara, hoppas på aluminium :).

Engadget har lite lätt spännande bilder:

iPhone 4G: is this it? -- Engadget

Ursprungligen av Capeman:

Engadget har lite lätt spännande bilder:

iPhone 4G: is this it? -- Engadget

Ser ganska "SonyEricsson" ut med synliga sömmar och de där knapparna. Men det kan ju vara en prototyp någon stackare har tappat bort.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Ser ganska "SonyEricsson" ut med synliga sömmar och de där knapparna. Men det kan ju vara en prototyp någon stackare har tappat bort.

Jag är ganska övertygad om att det där är äkta, men, som du säger, en prototyp. Dn iPhone vi kommer att kunna köpa i sommar lär inte se ut så där.

Ursprungligen av Capeman:

Jag är ganska övertygad om att det där är äkta, men, som du säger, en prototyp. Dn iPhone vi kommer att kunna köpa i sommar lär inte se ut så där.

Jag är lite inne på samma spår. Detta kan vara äkta, men i så fall borde det bara vara en prototyp och den färdiga produkten kan se annorlunda ut.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-18 12:41
Ursprungligen av Capeman:

Engadget har lite lätt spännande bilder:

iPhone 4G: is this it? -- Engadget

Det där verkar vara äkta grejer men frågan är om det verkligen är Apple?!

Mitt första intryck var att det inte alls kändes som Apple hade designat det där!
Fula knappar och verkar inte vara helt genuint så som Apple brukar göra.

  • Oregistrerad
  • 2010-04-18 12:48
Ursprungligen av what:

Det där verkar vara äkta grejer men frågan är om det verkligen är Apple?!

Mitt första intryck var att det inte alls kändes som Apple hade designat det där!
Fula knappar och verkar inte vara helt genuint så som Apple brukar göra.

Äkta grejer med Applelogga som inte är Apple? What?

Ursprungligen av what:

Det där verkar vara äkta grejer men frågan är om det verkligen är Apple?!

Mitt första intryck var att det inte alls kändes som Apple hade designat det där!
Fula knappar och verkar inte vara helt genuint så som Apple brukar göra.

Tja, hade det varit en ren Applekopia till försäljning så hade den nog, som Engadget skriver, inte haft dockkontakt. Jag gissar fortfarande på prototyp.

EDIT: Får ta tillbaka det. Den visade sig vara fejk:

http://www.macrumors.com/2010/04/18/images-of-iphone-4g-actually-a-japanese-counterfeit/

Senast redigerat 2010-04-18 16:32
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-18 18:50

Äkta var det men inte från Apple och tur det för det där såg inget vidare ut

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Ja det svänger friskt!

New Evidence iPhone 4G Images are Authentic - Mac Rumors

Ursprungligen av Code Red:

När säger ryktena att den släpps? Juni?

De har inte sagt något alls, men det är ju på sommaren som alla tidigare iPhone släppts.

När säger ryktena att den släpps? Juni?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-19 00:13

Kanten på Engadgetluren ser ut som en Nokia anno 2003.

Till och med John Gruber tror de är äkta, han har skrivit ett par notiser på sin blogg. MacRumors fortsätter också att skriva om dem:

iPhone 4G to Have Glass/Ceramic Back, User Removable Battery? - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Till och med John Gruber tror de är äkta, han har skrivit ett par notiser på sin blogg. MacRumors fortsätter också att skriva om dem:

iPhone 4G to Have Glass/Ceramic Back, User Removable Battery? - Mac Rumors

Kul att han kan ändra sig för det var helt andra tongångar på twitter

1) I say hoax on the Engadget iPhone 4G. Cockamamie story about it not booting. What're the odds someone would lose this *and* it won't boot?

2) My understanding is that prototypes likes this almost never leave Apple's secure rooms on campus, before product introduction.

3) Remote-wiped iPhones still power on. This thing is a total hoax, and if it's true they're charging money to see it, shameful.

Ursprungligen av Adrian B:

Kul att han kan ändra sig för det var helt andra tongångar på twitter

1) I say hoax on the Engadget iPhone 4G. Cockamamie story about it not booting. What're the odds someone would lose this *and* it won't boot?

2) My understanding is that prototypes likes this almost never leave Apple's secure rooms on campus, before product introduction.

3) Remote-wiped iPhones still power on. This thing is a total hoax, and if it's true they're charging money to see it, shameful.

Haha där ser man. Har honom inte på Twitter, har bara läst hans blogg.

Ursprungligen av Capeman:

Haha där ser man. Har honom inte på Twitter, har bara läst hans blogg.

Vad du än gör, lägg inte till honom på Twitter för den delen, i tron att det blir som DF. Han verkar aktivt jobba för att reta upp folk genom att ägna sig till allra största delen till att kommentera matcher och annat i vissa amerikanska sporter som vi inte kunde vara mera ointresserade av i Sverige...

Ursprungligen av Adrian B:

Vad du än gör, lägg inte till honom på Twitter för den delen, i tron att det blir som DF. Han verkar aktivt jobba för att reta upp folk genom att ägna sig till allra största delen till att kommentera matcher och annat i vissa amerikanska sporter som vi inte kunde vara mera ointresserade av i Sverige...

Det där har jag märkt från många på Twitter! Nja, jag är ganska petig med vem jag väljer att följa så då avstår vi där.

Ursprungligen av Adrian B:

Kul att han kan ändra sig för det var helt andra tongångar på twitter

1) I say hoax on the Engadget iPhone 4G. Cockamamie story about it not booting. What're the odds someone would lose this *and* it won't boot?

2) My understanding is that prototypes likes this almost never leave Apple's secure rooms on campus, before product introduction.

3) Remote-wiped iPhones still power on. This thing is a total hoax, and if it's true they're charging money to see it, shameful.

Lustigt med tanke på att han nu skriver att det skulle vara en "öppen hemlighet" att Gizmodo har betalat för den "hittade" prototypen för en vecka sedan.

Antar att Gizmodo redan blivit kontaktade av Apples jurister.

när jag var i Thailand med min festmö och barnen i höstas så kan jag svära på att jag såg en sådan iPhone kopia som Engadget har visat upp ...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-19 16:08

För att späda på ryktet lite, Gizmodo har kollat på enheten. Bilder och videoklipp finns på sidan.

"Apple-connected John Gruber—from Daring Fireball—says that Apple has indeed lost a prototype iPhone and they want it back"

This Is Apple's Next iPhone - Iphone 4 - Gizmodo

Ursprungligen av joakimo:

För att späda på ryktet lite, Gizmodo har kollat på enheten. Bilder och videoklipp finns på sidan.

"Apple-connected John Gruber—from Daring Fireball—says that Apple has indeed lost a prototype iPhone and they want it back"

This Is Apple's Next iPhone - Iphone 4 - Gizmodo

Det där måste vara the real deal. Helt otroligt, när hade vi en sådan extrem "läcka" från Apple sist?

Ursprungligen av Capeman:

Det där måste vara the real deal. Helt otroligt, när hade vi en sådan extrem "läcka" från Apple sist?

Snart har vi nog en före detta Apple-anställd i alla fall...

Bevaka tråden