Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 08:31

Something is rotten in the state of Denmark säger jag bara...

Fint av Gizmodo att med ganska barnslig ton hänga ut killen som blev av med telefonen.

Jag hoppas alla förstår att den där Jonathan Ive-twitter-grejen bara är ett skämt.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hoppas alla förstår att den där Jonathan Ive-twitter-grejen bara är ett skämt.

Inte alla tydligen :">

Den är verkligen riktigt snygg, baksidan är snyggare än aluminum, och ger kanske förhoppningsvis bättre mottagning.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-20 10:54

Det måste vara en tidig prototyp för den är ju ful som stryk. Apple skulle inte släppa ifrån sig ett sådant fyrkantigt missfoster.

Ursprungligen av planB:

Det måste vara en tidig prototyp för den är ju ful som stryk. Apple skulle inte släppa ifrån sig ett sådant fyrkantigt missfoster.

Jämför med iMac, Mac mini och Macbook så tycker jag att den passar in ganska bra i familjen.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-04-20 12:00

Om detta är en prototyp varför lägger ner energi med att trycka XXGB och xx för modell nr. m.m. på baksidan...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-04-20 12:10
Ursprungligen av speer:

Om detta är en prototyp varför lägger ner energi med att trycka XXGB och xx för modell nr. m.m. på baksidan...

Det känns som det är mer än en prototyp. Tror mer att det är från nån mindre förserie tillverkad för utvärderingssyfte. Och då kan jag tänka mig att fabriken vill testa alla sina processer, som t ex tryckmetoden för texten på baksidan.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-20 12:13
Ursprungligen av speer:

Om detta är en prototyp varför lägger ner energi med att trycka XXGB och xx för modell nr. m.m. på baksidan...

Bra fråga.

Varför trycka den texten övht på ett prototyp? KAN vara en vilseledande manöver. Plus att den - som sagt - ser väldigt omacig ut. Lite kantig och yxig som kamouflerade prototyper av personbilar som kör omkring i Arvidsjaur-trakten och vintertestas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-20 12:41

Apropå "kontrollerat läckage"...

Jag ramlade in på MacRumours forum igår kväll och läste i en mycket rolig dialog i en av trådarna där...en påhittad dialog mellan Steve Jobs och en annan där de diskuterar denna "borttappade" telefon.

Har vi ingen här som vet vilket inlägg jag talar om eller kanske har möjlighet att hitta det? Jag har sökt med lykta efter det men inte hittat det. Det var riktigt roligt så jag hoppas någon här kan hitta det

Utan att veta så känns det här som ett (lyckat) sätt för Apple att ta bort fokus från alla Androidmobiler som är på väg ut på marknaden. Till och med Aftonbladet hade det här på huvudsidan på sin .se. Gizmodos artikel har över 4 000 000 miljoner visningar. Alla som ska köpa en ny (mer avancerad) mobil vet nu att det snart kommer en ny iPhone. Varför inte vänta och se vad den har att erbjuda innan jag köper min HTC modell XXX..

Givetvis en ren gissning från min sida, men nog inte är det omöjligt? Visst skadar det försäljningen av dagens iPhone, men reklamen de fått är ovärderlig..

Bara mina 2 cent..

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Utan att veta så känns det här som ett (lyckat) sätt för Apple att ta bort fokus från alla Androidmobiler som är på väg ut på marknaden.

Det tror jag med. Iphonen har sett ganska trött ut vid sidan av de nya slagskeppen från HTC och Samsung.
Personligen gillar jag den nya designen, men jag har å andra sidan alltid gillat Sony-utseendet, och den påminner ganska mycket om Sonys serie av mp3-spelare från i förrfjol:
; (http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2008/02/sony-nwz-a720-series-walkman.jpg)
Kul att se att Apple har insett man måste in i matchen igen på hårdvarusidan - om det stämmer att nallen har riktig blixt och högre upplösning så är det riktigt välkommet. Det har känts som om Android-tillverkarna börjat luta sig lite väl mycket på sina lagrar på sistone, trygga i sin tekniska överlägsenhet gentemot 3gs:en. Nu får de en anledning att anstränga sig hårdare igen. Konkurrens när den är som bäst!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 18:21
Ursprungligen av GustafMA:

Det tror jag med. Iphonen har sett ganska trött ut vid sidan av de nya slagskeppen från HTC och Samsung.
Personligen gillar jag den nya designen, men jag har å andra sidan alltid gillat Sony-utseendet, och den påminner ganska mycket om Sonys serie av mp3-spelare från i förrfjol:
; (http://www.itechnews.net/wp-content/uploads/2008/02/sony-nwz-a720-series-walkman.jpg)
Kul att se att Apple har insett man måste in i matchen igen på hårdvarusidan - om det stämmer att nallen har riktig blixt och högre upplösning så är det riktigt välkommet. Det har känts som om Android-tillverkarna börjat luta sig lite väl mycket på sina lagrar på sistone, trygga i sin tekniska överlägsenhet gentemot 3gs:en. Nu får de en anledning att anstränga sig hårdare igen. Konkurrens när den är som bäst!

Sen när har Samsung något slagskepp?

Ursprungligen av zappee:

Sen när har Samsung något slagskepp?

Sedan Android kom. Samsung har alltid gjort bra hårdvara, men deras tidigare nallar var oanvändbara pga hemsk och buggig mjukvara. Numera gör de det de är bäst på och låter google fixa mjukvaran. Och det blir faktiskt riktigt, riktigt bra.

Titta på ex. Samsung Galaxy S.
Länk till videor här

Inga poäng för att gissa var de "lånat" sin gränssnittsoverlay någonstans...

Men skillanden mellan den här och HTC Desire är inte sådär jättestor, så jag är bara glad om Apple kan få både Samsung och HTC att ta till med storsleven i nästa omgång uppgraderingar. Och 4G verkar vara ett betydligt större fall framåt än steget från 3G till 3Gs var.

För ett tag sedan sa ju också Steve Jobs att nästa Iphone blir häftig/speciell (minns inte uttrycket). Jag blev förvånad att han över huvud taget yttrade sig om nästa Iphone - det är som om Apple känner sig pressade att påminna folk om att det snart kommer en ny Iphone så att vi inte springer och köper alla andra kopior. Jo, detta är en fantastiskt imponerande placering. Å andra sidan händer det ju hela tiden osannolika saker - större delen av universums flöde är ju osannolikt - så kanske är det så att denna lur glömdes på en bar och hittade dessutom vägen till ett nördforum.

During that time, he played with it. It seemed like a normal iPhone. "I thought it was just an iPhone 3GS," he told me in a telephone interview. "It just looked like one. I tried the camera, but it crashed three times."

Från historien om upphittandet.

Jag förstår inte hur han kan gå runt med en prototyp och inte ha det här automatiska knapplåset igång.

Överlag tycker jag den ser kraftfull och stillren ut. Men får lite http://dailymobile.files.wordpress.com/2008/02/nokia-n78-pictures12.jpg
Nokia N78 vibbar.

att man inte kör knapplås fattar man ju galant - en seriös Iphone-användare - dessutom på fälttest och kanske sliter upp den varje minut för att kolla baseband - kör inga sådana lås - det är inte rationellt

Ursprungligen av Stoffen:

Jag förstår inte hur han kan gå runt med en prototyp och inte ha det här automatiska knapplåset igång.

Senast redigerat 2010-04-20 15:29

hahaha inte en chans att de bilderna johannes.roth är blivande iphone, ser ju ut som en lg

Det är säkert Stevie himself som varit ute och planterat lite huvudbry för folk, skulle inte förvåna mig så här någon/några månader innan lansering

Tog bort inlägg som inte hade med trådens ämne att göra, håll er till ämnet.

Har raderat ytterligare ett par inlägg. Skärpning nu!

/Mod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-20 14:31

Nä dem bilderna känns lite tveksamma tycker jag. För det första så den metallranden runt telefonen är där skarvar på. Det e verkligen inte apple att göra det. Utan isåfall skulle den varit helt runt hela telefonen. Känns lite kantig för dem också men får man väll se.

Ursprungligen av Kajan:

Nä dem bilderna känns lite tveksamma tycker jag. För det första så den metallranden runt telefonen är där skarvar på. Det e verkligen inte apple att göra det. Utan isåfall skulle den varit helt runt hela telefonen. Känns lite kantig för dem också men får man väll se.

Håller med dig här, men det kan finnas två anledningar som jag ser det... Antingen är det helt enkelt en prototyp där detaljer som skarvar m m inte är åtgärdade. Alternativt är det för att kunna byta batteriet på egen hand. En del foton tyder på det.

Har raderat ytterligare ett par inlägg. Håll er till ämnet.

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 15:10
Ursprungligen av Capeman:

Alternativt är det för att kunna byta batteriet på egen hand. En del foton tyder på det.

Läste någonstans igår att nya EU-regler kräver att mobilbatterier ska vara lätt löstagbara av återvinningsskäl. Tyvärr har jag ingen källa på det.

Ursprungligen av h_e:

Läste någonstans igår att nya EU-regler kräver att mobilbatterier ska vara lätt löstagbara av återvinningsskäl. Tyvärr har jag ingen källa på det.

Ja jag läste också det någonstans. Här är i alla fall ett foto som kanske stöder teorin att batteriet är lätt utbytbart:

Ursprungligen av Capeman:

Ja jag läste också det någonstans. Här är i alla fall ett foto som kanske stöder teorin att batteriet är lätt utbytbart:

Fast skrev inte Gizmodo att det är en mikrofon (för brusreducering) som är brevid hörlursjacket?

Ursprungligen av Patrik D:

Fast skrev inte Gizmodo att det är en mikrofon (för brusreducering) som är brevid hörlursjacket?

Jo det gjorde de... Undrar vem som har rätt? Jag tycker det finns flera saker som Gizmodo utelämnat - detaljer om komponenter i telefonen, bild på hur iTunesloggan ser ut vid uppstart och just det här med det eventuellt löstagbara batteriet. Återstår väl att se om de kommer att publicera mer information framöver.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 17:25
Ursprungligen av Capeman:

Jo det gjorde de... Undrar vem som har rätt? Jag tycker det finns flera saker som Gizmodo utelämnat - detaljer om komponenter i telefonen, bild på hur iTunesloggan ser ut vid uppstart och just det här med det eventuellt löstagbara batteriet. Återstår väl att se om de kommer att publicera mer information framöver.

Den var väl redan remotedödad när Gizmodo fick den?

Bevaka tråden