Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väldigt segt internet/DNS med Comhem.

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-29 00:16

Testat med OpenDNS:s servrar? Det gjorde mitt Large-abonnemang betydligt snabbare och nu har jag aldrig dom problemen!

Ursprungligen av hw65:

Följer med intresse diskussionen. Jag har exakt samma problem förutom att jag har Bredband Large 24/1. Jag använder en MacBook pro som jag tar med mig och kopplar upp trådlöst runt hela Stockholm och upplever aldrig några problem. Här hemma fungerar det som CEk beskriver. Sonens PC, PS3 och tom iPhone fungerar klanderfritt. Men när jag kopplar upp mig är det lite lotto över det hela. Har jag tur funkar allt som det ska. Åtminstone en stund... Sedan börjar det hela lagga. Jag använder safari och helt plötsligt kan det ta 1-5 min att öppna aftonbladet eller 99.se. Efter någon timma kan det fungera hyfsat bra igen. Ibland bara "småstrular" det lite.

Samma sak gäller om jag kopplar upp med med ethernet.

Enligt BBK är mina värden dock ok.

Jag har märkt att när jag har svårt att få kontakt med trådlöst internet så försvinner även alla synliga nätverk i menyraden uppe till höger. Detta skulle ju lätt få mig att tro att problemet sitter i min dators nätverkskort. Men har aldrig upplevt detta någon annanstans...

Skuller vara så lycklig för en lösning här...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-10 10:50

Tack difi.

Jag gick in på modemet via browsern och kryssade ur IP Flood Detection. Nu fungerar allt
som det ska efter månader av strul. Puh!

  • Medlem
  • 2010-02-14 14:39
Ursprungligen av hw65:

Tack difi.

Jag gick in på modemet via browsern och kryssade ur IP Flood Detection. Nu fungerar allt
som det ska efter månader av strul. Puh!

Skönt att det löste sig för dig

Skön tråd, 99.se to the rescue - igen...

Bevaka tråden