Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som kör Plex

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-31 21:10

Jag kör ljudet digitalt via en förstärkare, kanske därför jag inte märker av någon skillnad i ljudnivå (alltså pga att jag kör digital out).

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-02-01 11:33

Jag har en Macbook som är kopplad med 3,5 mm - RCA (röd-vit) till min Pioneer-hemmabio. Som sagt, det konstiga i det hela är ju att det bara är i Plex ljudet "sänks". I VLC, Quicktime etc. fungerar det utmärkt!

Det finns en inställning i System/Audio (tror jag) som påverkar detta. Jag hade samma problem och hittade en inställning som jag fibblade på men nu minns jag inte vilken inställning det var

Den hette något intressant i alla fall...;)

Edit: Jag tror att det var Mixdown Volume Boost som jag har satt till "huge". Men jag är inte säker

Senast redigerat 2010-02-01 17:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Edit: Jag tror att det var Mixdown Volume Boost som jag har satt till "huge". Men jag är inte säker

Tänk på att ifall du sätter den på huge så knastrar det och har sig då det är scener med högt ljud. Jag har min på normal och har märkt en stor förbättring när det gäller lågt ljud. Hade också problemet att jag fick dra upp volymen bra högt innan för att det skulle vara tillfredsställande.

Ursprungligen av korthoga:

Tänk på att ifall du sätter den på huge så knastrar det och har sig då det är scener med högt ljud. Jag har min på normal och har märkt en stor förbättring när det gäller lågt ljud. Hade också problemet att jag fick dra upp volymen bra högt innan för att det skulle vara tillfredsställande.

Ah... det var det som vi hade problem med igår...

Tack för rådet!

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-27 12:37

Plex fungerar inte alls för mig. Det enda som dyker upp är Plexloggan sedan stängs programmet ner.
Varken xbmc eller boxee fungerar heller.

Vad tror ni problemet är?

Ursprungligen av tayeh:

Plex fungerar inte alls för mig. Det enda som dyker upp är Plexloggan sedan stängs programmet ner.
Varken xbmc eller boxee fungerar heller.

Vad tror ni problemet är?

Du ger sannerligen inte mycket till felbeskrivning. Vad är det för datormodell? Vilken version av OS X kör du?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-27 14:15
Ursprungligen av Capeman:

Du ger sannerligen inte mycket till felbeskrivning. Vad är det för datormodell? Vilken version av OS X kör du?

Jag har en macbook pro SR 2007.
Kör med 10.6.2

Subsen brukar jag normalt lägga i samma mapp som filmen, så hittas dom ofta automatiskt

Visst är Plex trevlig, "klipp-ljuden" speciellt. Jag bor i Spanien och förundras över hur jag kan se dansk TV, två live-kanaler via Plex, men inte på något annat sätt. Det verkar som man bara sänder till dem som har en dansk IP-adress. Har Plex en spansk IP-adress? Hur går det till? Är det ett misstag att jag får se? EU är ju inte de som öppnar upp gränserna precis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-01 21:20

BlackSmp> det verkar inte vara det. har du "normalisera filmljud" aktiverat?

Ärligt talat.. nu vet jag inte för jag råkade ut för att jag tappade ljudet igen så jag funderar på om jag verkligen begriper vad jag håller på med:)

Men jag har normaliserat ljud aktiverat också...

Jag kör en Logitech 1100 Remote, är det ngn som vet ifall man kan konfiga den så att man får upp menyer för ändra undertexter osv ?
Det är ju tangentbordets M knapp som man annars får använda, inte heller Remote Pro har dessa finesser.

Jag har haft mailkontakt med Dansk TV och de hävdar bestämt att man inte kan se dansk TV strömmande om man inte har en dansk IP-adress. Jag har en spansk IP-adress och lika fullt kan jag se de danska TV-programmen via PLEX. Bäst att lossas som ingenting och titta vidare.

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Jag har haft mailkontakt med Dansk TV och de hävdar bestämt att man inte kan se dansk TV strömmande om man inte har en dansk IP-adress. Jag har en spansk IP-adress och lika fullt kan jag se de danska TV-programmen via PLEX. Bäst att lossas som ingenting och titta vidare.

Vissa saker ska man inte forska vidare i, det kan bara sluta med elände:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-10 18:39

Är det någon som lyckats stänga av det irriterande "klick"-ljudet när man rör sig i menyerna etc?

Finns att stänga av under inställningar nånstans..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-10 20:29

seriöst? jag tror fan att de tagit bort det, för jag har letat och letat..

Inställningar > Utseende >Utseende > Navigeringsljud

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-11 01:00

haha! det var som fan. Som jag har letat efter den. Tack!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-02-11 11:51
Ursprungligen av elbis:

haha! det var som fan. Som jag har letat efter den. Tack!

Tänk på språket när du skriver, det är inte uppskattat med en massa svordomar i forumet.
/Admin

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-12 17:51

Nån som har problem med Viasats plugin till Plex? Får sedan några veckor inte igång programmen i nån av Viasats kanaler via Plex. Via respektive kanals hemsida går det dock utmärkt. Programmet starta liksom och tiden går men det är bara svart i rutan, ingen bild eller ljud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-20 13:25
Ursprungligen av CEk:

Nån som har problem med Viasats plugin till Plex? Får sedan några veckor inte igång programmen i nån av Viasats kanaler via Plex. Via respektive kanals hemsida går det dock utmärkt. Programmet starta liksom och tiden går men det är bara svart i rutan, ingen bild eller ljud.

Kul att se att man inte är ensam. Har exakt samma problem. Är rätt ny på mac så jag har själv ingen aning om felet är hos mig eller om det är nått med pluginen.
Får hoppas att någon postar en lösning.....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-20 22:20

Skriv felrapport på plexs forum:
Plex Forums

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-20 23:21

Letade mig in till den svenska delen (hittade av förklarliga skäl inget om Viasat nån annanstans) och där finns det fler som har problem. Dock ingen lösning. Nån nämnde nåt om vilken flashversion man har men det rör väl egentligen inte pluginen i Plex utan bara när man köra via webbläsaren?

Ursprungligen av kenjon:

Skriv felrapport på plexs forum:
Plex Forums

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-21 07:03
Ursprungligen av CEk:

Letade mig in till den svenska delen (hittade av förklarliga skäl inget om Viasat nån annanstans) och där finns det fler som har problem. Dock ingen lösning. Nån nämnde nåt om vilken flashversion man har men det rör väl egentligen inte pluginen i Plex utan bara när man köra via webbläsaren?

Jag är själv nybörjare på Plex, så det kan jag inte svara dej på. Det beror väl på i vilket format strömmen från Viasat kommer.
Har en månad kvar innan jag kommer hem och får ett vettigt Internet, så jag kan testa

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-27 19:30

Upplever att både Viasat (startar inte alls) och TV4-pluginen strular. Den sistnämnda funkar lite närsom. Testat att installera om båda apparna utan framgång.

Ingen som har problem med de olika svenska pluginsen?

De som har haft problem med grafiken i Plex blir nog glada när de uppdaterar till 10.6.3. Fick själv en glad överraskning nyss

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-30 12:44
Ursprungligen av h.cewers:

De som har haft problem med grafiken i Plex blir nog glada när de uppdaterar till 10.6.3. Fick själv en glad överraskning nyss

Vad för problem tänker du på då och vilka förändringar har skett? Jag använder Plex men har inte tidigare haft problem, dock är jag nyfiken på vilka förändringar du syftar på

Ursprungligen av zinned:

Vad för problem tänker du på då och vilka förändringar har skett? Jag använder Plex men har inte tidigare haft problem, dock är jag nyfiken på vilka förändringar du syftar på

Efter SL fick vi med Macbookar, utrustade GMA X3100 chipset, problem med grafiken i programmet. Har försökt hitta en bild på det... allting såg lite lågupplöst och suddigt ut. Nu är allt som det ska igen

Bevaka tråden