Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 9 ute nu.

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-09 22:36
Ursprungligen av Leftrustle:

Kan man inte få minispelaren längre? Eller är jag full?

shift cmd m

Ursprungligen av Leftrustle:

Kan man inte få minispelaren längre? Eller är jag full?

Optionklicka på den gröna bollen.

Eller Shift - Command - M.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 22:55

Okej jag har installerat iTunes 9 men inte gillat det, Jag tog bort det med appzapper och laddade ner iTunes 8 från nätet, nu säger den att jag har en nyare version och inte kan installera, kan någon hjälpa mig?

Jag startade om installationen och nu gick det! My bad, var lite för snabb

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 22:59

Nu säger den: "Filen "iTunes Library" kan inte läsas eftersom den är skapad av en nyare version av iTunes"
Vad ska jag göra!?

Apple klarar sig inte utan Steve Jobs, Han är borta i 6 Mån. och dom failar allting!

Ursprungligen av fedi-93:

Nu säger den"Filen "iTunes Library" kan inte läsas eftersom den är skapad av en nyare version av iTunes"
Vad ska jag göra!?

Du tar fram backupen av iTunes-biblioteket, som du naturligtvis tog innan du uppgraderade till iTunes 9.

Eller så får du finna dig i att köra iTunes 9, och använda ditt uppgraderade iTunes 9-bibliotek.

Eller så importerar du all musik igen, och bygger upp ett nytt iTunes 8-bibliotek.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 23:07
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du tar fram backupen av iTunes-biblioteket, som du naturligtvis tog innan du uppgraderade till iTunes 9.

Eller så får du finna dig i att köra iTunes 9, och använda ditt uppgraderade iTunes 9-bibliotek.

Eller så importerar du all musik igen, och bygger upp ett nytt iTunes 8-bibliotek.

Okej men hur få jag den att sluta visa det där meddelandet och sen bara avsluta?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-10 07:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du tar fram backupen av iTunes-biblioteket, som du naturligtvis tog innan du uppgraderade till iTunes 9.

Eller så får du finna dig i att köra iTunes 9, och använda ditt uppgraderade iTunes 9-bibliotek.

Eller så importerar du all musik igen, och bygger upp ett nytt iTunes 8-bibliotek.

iTunes brukar själv göra backup på biblioteket. Kolla in Previous iTunes Libraries i iTunes-mappen

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-09-09 23:04

Har du ingen backup du kan återställa ifrån?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 23:05
Ursprungligen av onnyt:

har du ingen backup du kan återställa ifrån?

nää

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 23:13

Ahh Jag fixade det! Vad skönt med iTunes 8 igen Tack för hjälpen allihopa!

Och så har Apple förstört utseendet på iTunes. :/

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-10 12:08
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Och så har Apple förstört utseendet på iTunes. :/

Dom förstör allt nu förtiden... :S

Zoom-knappen beter sig helt vrickat i iTunes 9.
Var är logiken? Finns ju knappast något att ”passa” fönstret till (som i Finder).

Hur tänker Apple här?

  • Medlem
  • 2009-09-10 01:33

Vad menar ni med att det går att dela musik mellan datorer?
Det gick ju innan också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 08:30
Ursprungligen av Jordi:

Vad menar ni med att det går att dela musik mellan datorer?
Det gick ju innan också.

Förut kunde du lyssna på någon annan familjemedlems bibliotek, nu kan du kopiera över låtar till ditt eget bibliotek och automatiskt få inköpta låtar på flera datorer i hemmet.

En klar förbättring som min dotter redan skrikit YESSSS! åt.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-10 01:39

Installerade just iTunes 9, men hos mig ser det ut som vanligt, förutom "menybaren" för iT-store som faktiskt blev bättre då man slipper bläddra fram och tillbaka hela tiden mellan olika app-kategorier och några andra småsaker.
Är den nya looken bara under SL?

Ursprungligen av Cekari:

Är den nya looken bara under SL?

Se bilderna nedan; det som är nytt är mest detaljer som skiljer, men lägger man ihop dem så blir det en märkbar skillnad (till det bättre) tycker jag.

Ny, lite mer glansig statusbar med fetad aktuell låt som spelas + omgjord progressbar.

Albumomslagen och albumnamnet under dessa i listvyn är ändrade en aning också; artist/skiva-typsnitten är satta lite annorlunda för att man lättare skall se vad som är vad. Nytt är även en tjockare skugga under själva skivomslaget, som dock (enligt min mening) är lite halvkackigt implementerad; skuggningen får ingen jämn uttoning till bakgrunden utan huggs tvärt av vilket kan se lite tattigt ut på vissa skärmar.

utöver detta så är bakgrunden i rutnätsvyn ändrad till vit, och detsamma gäller för Program/Applications-delen.
Ny ljusare "Nu spelas"-bar, och lite putsade ikoner i vänstermenyn + säkert mycket annat som jag inte märkt än.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-10 11:48
Ursprungligen av Converge:

Se bilderna nedan; det som är nytt är mest detaljer som skiljer, men lägger man ihop dem så blir det en märkbar skillnad (till det bättre) tycker jag.

Ny, lite mer glansig statusbar med fetad aktuell låt som spelas + omgjord progressbar.

Albumomslagen och albumnamnet under dessa i listvyn är ändrade en aning också; artist/skiva-typsnitten är satta lite annorlunda för att man lättare skall se vad som är vad. Nytt är även en tjockare skugga under själva skivomslaget, som dock (enligt min mening) är lite halvkackigt implementerad; skuggningen får ingen jämn uttoning till bakgrunden utan huggs tvärt av vilket kan se lite tattigt ut på vissa skärmar.

utöver detta så är bakgrunden i rutnätsvyn ändrad till vit, och detsamma gäller för Program/Applications-delen.
Ny ljusare "Nu spelas"-bar, och lite putsade ikoner i vänstermenyn + säkert mycket annat som jag inte märkt än.

Jag tycker att det ser ut i stort sett som förut - inga större skillnader här inte. Folk som gapar om att utseendet nu är helt förstört måste ha alldeles för mycket fritid och alldeles för dålig fantasi.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-09-10 13:14
Ursprungligen av Pilen:

Jag tycker att det ser ut i stort sett som förut - inga större skillnader här inte. Folk som gapar om att utseendet nu är helt förstört måste ha alldeles för mycket fritid och alldeles för dålig fantasi.

Håller med.. Men det som är gjort gillar jag.. Gillar det vita i Grid-view etc.

Men hur blir det med iTunes LP? nåt nytt där? hur hittar man det? letade lite igår när jag var hemma (sitter inte vid macen nu är på jobbet).

Önskar att man kunde delat upp programmen mer till iPhone i iTunes, så man ser hur mycket man har i varje kategori.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-10 09:00

Man kan inte på något sätt få den fula vita bakgrunden i album rutnätsview, eller vad man ska kalla de, till svart som det var i iTunes 8? Stör mig så otroligt på den vita färgen, passar inte alls enligt mig...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-09-10 09:32

Mitt tredje försök av att få ner iTunes 9 verkar även det misslyckas, nedladdningen stannar på 86,1 mb varje gång... suck.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-10 10:12

@ Converge: Tack.
Tycker det inte var mycket att säga varken bu eller bäää för. Men jag har ju taskig syn och såg dom inte ens

Hittar inte heller iTunes LP men det är väl som vanligt i Svedala?

Ursprungligen av Sektledaren:

Hittar inte heller iTunes LP men det är väl som vanligt i Svedala?

Jag tror det har med avtal att göra, eftersom dom innehåller video.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 14:46
Ursprungligen av Sektledaren:

Hittar inte heller iTunes LP men det är väl som vanligt i Svedala?

Isf fall gäller det väl hela Sverige?

Yes!!

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-09-10 15:09

Attsingen!.. Jag som tyckte det var en av de roligaste nyheterna.. Aja.. jag överlever utan det.

Jag är nöjd! Att kunna dela musiken med övriga datorer i hemmet är ju riktigt smart. Man slipper hålla på att kopiera över nätverk eller usb-minnen. Vad jag ogillar är dock att iTunes byter namn på filerna och gör undermappar för varje album.

Jag föredrar:
Mew - No More Stories > 01 - Mew - New Terrain.mp3

Medans iTunes vill ha det så här:
Mew > No More Stories > 01 New Terrain.mp3

Men antar att jag får styra upp mina mappar och filnamn efter iTunes standard

Ursprungligen av gubbslyna:

Men antar att jag får styra upp mina mappar och filnamn efter iTunes standard

Apple bestämmer

Ursprungligen av gubbslyna:

Jag är nöjd! Att kunna dela musiken med övriga datorer i hemmet är ju riktigt smart. Man slipper hålla på att kopiera över nätverk eller usb-minnen. Vad jag ogillar är dock att iTunes byter namn på filerna och gör undermappar för varje album.

Jag föredrar:
Mew - No More Stories > 01 - Mew - New Terrain.mp3

Medans iTunes vill ha det så här:
Mew > No More Stories > 01 New Terrain.mp3

Men antar att jag får styra upp mina mappar och filnamn efter iTunes standard

Det går ju och ställa in om itunes ska sortera filerna eller inte under inställningar.

Bevaka tråden