Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenors iPhone 3GS-priser!

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag var hos Telenor på kungsgatan idag. En trött och dåligt säljare, men han hade tabeller med de olika operatörerna med deras priser. Vad jag kunde läsa mig till så var Telenor billigast.

Eftersom mina räkningar ligger runt 400-500 kr idag, så tycker jag inte 399+150 verkar ett dåligt abbo hos telenor. Däremot är det täckning som oroar mig. Där är Telia bättre.

Om man inte bryr sig om 24 mån bindningstid, eller ett 400 kr/mån i en slags tele-sms-pott så är väl telenor bäst? 19 öre/min. Telia har 29 öre/min. Tre har 69öre/min.

Fan jobbigt att bestämma sig. Jag vill gärna köpa telefonen imorn.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-30 23:34

Telenor är billiga om man ringer och surfar hejdlöst mycket och då menar jag hejdlöst mycket.

Men för alla andra dödliga, som inte har telefonen limmad till örat och sover med den under kudden, så är i princip alla andra bättre

Ursprungligen av Jeppe_E:

Telenor är billiga om man ringer och surfar hejdlöst mycket och då menar jag hejdlöst mycket.

Men för alla andra dödliga, som inte har telefonen limmad till örat och sover med den under kudden, så är i princip alla andra bättre

Hm, om du jämför med Telia, som tar 378 kr/mån + allt du ringer och sms:ar för så lär man väl komma upp i minst 550 kr (172 kr extra).

Är det något jag missat?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 14:09

Nej, efter att ha varit mångårig kund hos Telenor så gick jag över till Telia, pga deras sätt att hantera min förhandsbokning av 3Gs. Jag fick mailet idag, vilket var för sent. If you snooze you loose

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, efter att ha varit mångårig kund hos Telenor så gick jag över till Telia, pga deras sätt att hantera min förhandsbokning av 3Gs. Jag fick mailet idag, vilket var för sent. If you snooze you loose

Så du betalar 378 i rena avgifter? Billigt?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 23:13
Ursprungligen av andem038:

Så du betalar 378 i rena avgifter? Billigt?

Nej, jag betalar 98 kr per månad och då ingår tillräcklig surf till mig. Luren kostade 5900 kr. Hos telenor kostar luren också 5900 kr men 300kr per månad. Inte något som jag utnyttjar och därav mitt val.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, jag betalar 98 kr per månad och då ingår tillräcklig surf till mig. Luren kostade 5900 kr. Hos telenor kostar luren också 5900 kr men 300kr per månad. Inte något som jag utnyttjar och därav mitt val.

3600 kostar den väl? 150*24

Vad är det för abb hos telia som kostar 98kr?

Ursäktar frågorna, men jag har inte riktigt klurat ut vilket abb som passar mig bäst än.

Ursprungligen av andem038:

3600 kostar den väl? 150*24

Vad är det för abb hos telia som kostar 98kr?

Ursäktar frågorna, men jag har inte riktigt klurat ut vilket abb som passar mig bäst än.

Så vitt som jag minns så tog Jeppe

Mobil Prata På : 29 kr
Mobilsurf Extra: 69 kr = 98:- (max 500 MB/månad)

(Jag själv funderar på att nergradera mitt abb till mobilsurf Extra)

Då får du köpa

16GB för 195:- plus 24x200 = 4995.
32GB är 1000:- dyrare

Priset för telefonen varierar från abbonemang till abbonemang.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-02 10:19
Ursprungligen av andem038:

3600 kostar den väl? 150*24

Vad är det för abb hos telia som kostar 98kr?

Ursäktar frågorna, men jag har inte riktigt klurat ut vilket abb som passar mig bäst än.

Som BlackSmp säger, så, ja 16Gb-versionen kostar 150x24 eller 3600 kr kontant. Hos Telia är priset på 16Gb 4995 kr. Alltså 1400 kr dyrare, men månadskostnaden är 200 kr lägre. Jag räknar med att ringa för ca 50-80 kr per månad, vilket ger mig en kostnad på 24 månader på 3500-4300 kr. Hade jag valt Telenor hade kostnaden blivit 7176 kr. Även om man lägger på de 1400 kr extra som 3Gs kostade hos Telia, så sparar jag ändå ca 1500-2300 kr.

Men det är som sagt det som passar mig. Här är en som har gjort en snurra i excel/numbers

http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/268236-raeknesnurra-foer-iphone-abonnemang.html

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-07-31 22:29

Var inne en snabbis idag runt kl 14 i en Telenorbutik som ligger mitt i Karlstad. Där var det ingen hysteri, säljarna krängde iPhone 3Gs titt som tätt. På mitt jobb har vi inte fått in dom, trots att vi är ÅF åt både Telenor och Tre och är en rätt högsäljande butik på mobilsidan. Hörde dock tyvärr att hela vår koncern fått extremt lite pga av bristen på 3Gs. Dåligt!

Bevaka tråden