Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.1 beta släppt

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske är en funktion som jag inte hittat, men skulle önska en förhandsruta precis som för SMS när man får mail.

var hittar ni all info om de nya releasernas egenskaper? Man får ju inte någon info med själva uppdateringen väl?

Ursprungligen av Ian the great:

var hittar ni all info om de nya releasernas egenskaper? Man får ju inte någon info med själva uppdateringen väl?

Det finns en länk i programuppdateraren där det visas mer utförlig info.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-08-07 22:17

Jag skulle kunna vilja välja vilka program som ska kunna använda sig av landscape, otroligt irriterande när man lyssnar på musik och iPhonen ramlar in i CoverFlow..

Ursprungligen av Hoffie:

Jag skulle kunna vilja välja vilka program som ska kunna använda sig av landscape, otroligt irriterande när man lyssnar på musik och iPhonen ramlar in i CoverFlow..

Eller när man ligger ner och surfar! Jag instämmer alltså med dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 20:45
Ursprungligen av ztaafen:

Eller när man ligger ner och surfar! Jag instämmer alltså med dig.

Instämmer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 15:19

Upptäcker att iPhonen inte kan läsa en .ics-bilaga i mail. Något förvånande tycker jag.
Tycker att det är konstigt att man inte snabbt kan gå in och stänga av internetdelning genom att klcika på det blåa bandet längst upp på skärmen.

Alla som har saker:
http://www.apple.com/feedback/iphone.html

Ursprungligen av acke:

Upptäcker att iPhonen inte kan läsa en .ics-bilaga i mail. Något förvånande tycker jag.
Tycker att det är konstigt att man inte snabbt kan gå in och stänga av internetdelning genom att klcika på det blåa bandet längst upp på skärmen.

Alla som har saker:
Apple - iPhone - Feedback

Det sista stör mig också, rapporterat. Även önskat mig en möjlighet till olika signaturer för olika mailkonton.

Kör du tethering via USB behöver du ju dock inte stänga av den. Så länge du inte är ansluten till datorn är ju inte tethering igång. Samma sak om du stänger av Bluetooth. Då behöver du inte stänga av tethering. Däremot skulle jag vilja se en möjlighet att "trycka" på ikonerna i "statusbaren" (eller vad man kallar den, menyraden längst upp...) och direkt komma till dess inställningsmeny.

Ex: Jag trycker på 3G- eller Wifi-ikonen och kommer automatiskt till menyn för att stänga av/sätta igång 3G och Wifi. Jag trycker på Bluetooth-ikonen och kommer till menyn där jag aktiverar/avaktiverar BT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 17:26
Ursprungligen av henkebarn:

Ex: Jag trycker på 3G- eller Wifi-ikonen och kommer automatiskt till menyn för att stänga av/sätta igång 3G och Wifi. Jag trycker på Bluetooth-ikonen och kommer till menyn där jag aktiverar/avaktiverar BT.

Precis, också tänkt på det. Problemet är väl att ikonerna är lite små? En lösning är att man får upp en ruta med snabbval för att stänga av 3G, BT, WiFi, klockan och larm. Kanske inte så bra när jag tänker på det, att komma åt inställningar på flera olika ställen? Kanske ologiskt.

Ursprungligen av acke:

Precis, också tänkt på det. Problemet är väl att ikonerna är lite små? En lösning är att man får upp en ruta med snabbval för att stänga av 3G, BT, WiFi, klockan och larm. Kanske inte så bra när jag tänker på det, att komma åt inställningar på flera olika ställen? Kanske ologiskt.

Fast till att börja med kan man ju ha Nätverk som en meny direkt i Inställningar, istället för Inställningar -> allmänt -> Nätverk. Fortsättningsvis kan man ju ha en 3G-switch precis som flygplanslägesswitchen i första menyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 17:55
Ursprungligen av henkebarn:

Fast till att börja med kan man ju ha Nätverk som en meny direkt i Inställningar, istället för Inställningar -> allmänt -> Nätverk. Fortsättningsvis kan man ju ha en 3G-switch precis som flygplanslägesswitchen i första menyn.

Känns som ett bra förslag. Fast tänker de inte att det räcker med Flyplansläge-knappen kanske?

Mest irriterande är att när internetdelning är på funkar det inte att bläddra till början av sidan i Safari genom att trycka på statusraden. Kanske inte meningen att man ska surfa på iPhone samtidigt som man delar internet. Men så kan det bli när det regnar i stugan och datorn används av frugan...

Ursprungligen av acke:

Precis, också tänkt på det. Problemet är väl att ikonerna är lite små? En lösning är att man får upp en ruta med snabbval för att stänga av 3G, BT, WiFi, klockan och larm. Kanske inte så bra när jag tänker på det, att komma åt inställningar på flera olika ställen? Kanske ologiskt.

Du beskriver SBSettings på en jailbreakad lur. Det är denna smidiga snabbåtskomst som får mig att fortfarande fundera på att jailbreaka min nya telefon.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-10 15:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Du beskriver SBSettings på en jailbreakad lur. Det är denna smidiga snabbåtskomst som får mig att fortfarande fundera på att jailbreaka min nya telefon.

SBSsettings och det som gör att man kan ah bakgrund är det enda programmen från cydia jag använder.

Hur lång tid brukar det ta innan nya enheter kommer med en uppdatering som 3.1 efter att det släppts officiellt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 21:45
Ursprungligen av Chaosstar:

Hur lång tid brukar det ta innan nya enheter kommer med en uppdatering som 3.1 efter att det släppts officiellt?

Hur många år tog det att bygga rom?

Ingen som vet svaret på detta tror jag

=p

............

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 10:55

Jag skulle vilja kunna ta ett kort genom att trycka på den fysiska knappen. Omöjligt att ta ett kort på sig själv eller ett "du och en kompis-kort" annars.

Ursprungligen av Chaosstar:

Hur lång tid brukar det ta innan nya enheter kommer med en uppdatering som 3.1 efter att det släppts officiellt?

Jag gissar på att 3.1 kommer samtidigt som nya iPod Touch på Apples årliga Music Event. Det ryktas om 9 sep.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-08-24 11:00
Ursprungligen av acke:

Jag skulle vilja kunna ta ett kort genom att trycka på den fysiska knappen. Omöjligt att ta ett kort på sig själv eller ett "du och en kompis-kort" annars.

Ett tips:

Testa att placera fingret på fotoknappen på skärmen, håll kvar det, vänd runt kameran, say cheese, släpp knappen. Voila!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 11:09
Ursprungligen av akesson:

Ett tips:

Testa att placera fingret på fotoknappen på skärmen, håll kvar det, vänd runt kameran, say cheese, släpp knappen. Voila!

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 19:02

Tydligen ska nu 3.1 komma i sep. Antagligen samtidigt som nya iPods, dvs den 9 sep.

Ursprungligen av acke:

Tydligen ska nu 3.1 komma i sep. Antagligen samtidigt som nya iPods, dvs den 9 sep.

Tydligen?
Källa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 22:14
Ursprungligen av theplague:

Tydligen?
Källa?

Det ska du få. iPhone OS 3.1 to launch in September - Apple iPhone News - Know Your Mobile

Enligt källan skall ett tillkännagivande komma den 9 september, står ej att 3.1 skall komma då. Däremot någon gång under september.

Ursprungligen av Capeman:

Enligt källan skall ett tillkännagivande komma den 9 september, står ej att 3.1 skall komma då. Däremot någon gång under september.

Precis, och detta är väl snart en vecka gammal "nyhet"?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-02 08:11
Ursprungligen av theplague:

Precis, och detta är väl snart en vecka gammal "nyhet"?

Varför skrev du inte om det för en vecka sedan då?

Ursprungligen av zappee:

Varför skrev du inte om det för en vecka sedan då?

För att jag inte tycker det är tillräckligt intressant.

Ursprungligen av theplague:

För att jag inte tycker det är tillräckligt intressant.

Men det var intressant nog att basha någon annan som tar upp det?
Skärpning nu förfan

Ursprungligen av PeeMaN:

Men det var intressant nog att basha någon annan som tar upp det?
Skärpning nu förfan

Jag är bara trött på att folk är så "nyhets"kåta och få meddela saker som inte stämmer.
Och nej, jag "bashade" ingen.

Bevaka tråden