Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 22:11
Ursprungligen av torva:

Jaha, där ser man. Då får jag väl helt enkelt editera mitt inlägg från förra tråden och fråga nån här igen då efter detta

Kan man importera iphone 3GS och få dom att funka på vilket abonnemang eller kontantkort som hellst?

Allt som gäller den gamla 3G gäller också 3GS. Läs köp iphone utomlands tråden.

//Rob

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-08 22:18
Ursprungligen av Robo-X:

Allt som gäller den gamla 3G gäller också 3GS. Läs köp iphone utomlands tråden.

//Rob

Kanoners, skall jag göra. Tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 22:02

på den gamla iphone funkar de nya hörlurarna , dock inte sänk och höj... men de kan man göra på telefonens sida, så om du har den i byxfickan kan du trycka på dem knapparna på brallerna

man kan spela in med gamla iPhone också , via ett jailbreak program, så om man vill går det.

ring med 2G så har du massa mer timmar, tips eftersom ett samtal räcker lugnt med 2G

kameran är lite bättre, 3.2 som sagt, men konserter och på fyllan säger ni, de är oftast rätt mörkt då, det är nog inte iphones bästa vän

minnet är väl de enda, men i ärlighetens namn hur många här har fyllt sina 16 GB iphone till max?

låter kanske negativ, men att lägga massa pengar på en 3GS när du har en 3G är faktiskt dumt, mycket bra grejer med OS3.0 kommer till båda, och lär funka bra fastän den gamla iPhone e lite långsammare, detta var mitt tips i ekonomiska krisen

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 22:05
Ursprungligen av Esa:

på den gamla iphone funkar de nya hörlurarna , dock inte sänk och höj... men de kan man göra på telefonens sida, så om du har den i byxfickan kan du trycka på dem knapparna på brallerna

man kan spela in med gamla iPhone också , via ett jailbreak program, så om man vill går det.

ring med 2G så har du massa mer timmar, tips eftersom ett samtal räcker lugnt med 2G

kameran är lite bättre, 3.2 som sagt, men konserter och på fyllan säger ni, de är oftast rätt mörkt då, det är nog inte iphones bästa vän

minnet är väl de enda, men i ärlighetens namn hur många här har fyllt sina 16 GB iphone till max?

låter kanske negativ, men att lägga massa pengar på en 3GS när du har en 3G är faktiskt dumt, mycket bra grejer med OS3.0 kommer till båda, och lär funka bra fastän den gamla iPhone e lite långsammare, detta var mitt tips i ekonomiska krisen

Instämmer:) kunde inte skrivit det bättre själv.

Ursprungligen av Esa:

på den gamla iphone funkar de nya hörlurarna , dock inte sänk och höj... men de kan man göra på telefonens sida, så om du har den i byxfickan kan du trycka på dem knapparna på brallerna

Tycker jag inte är en bra lösning alls. Svårt att komma åt när man sitter i buss/tåg jämfört med på sladden.

Ursprungligen av Esa:

man kan spela in med gamla iPhone också , via ett jailbreak program, så om man vill går det.

Fast jag vill inte jailbreaka.

Ursprungligen av Esa:

minnet är väl de enda, men i ärlighetens namn hur många här har fyllt sina 16 GB iphone till max?

Jag har nästan fyllt den helt och då har jag en massa musik jag inte fått plats med.

Ursprungligen av Esa:

låter kanske negativ, men att lägga massa pengar på en 3GS när du har en 3G är faktiskt dumt, mycket bra grejer med OS3.0 kommer till båda, och lär funka bra fastän den gamla iPhone e lite långsammare, detta var mitt tips i ekonomiska krisen

Om pengarna finns och jag vill ha den... Vad är då problemet? Vi tycker helt enkelt olika.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 22:18

Jaha, det var ju rätt så mycket trevliga nyheter tycker jag. Intressantast var nog Snow Leopard tycker jag. Var det någon som uppfattade vad som sas om Safari 4, skulle det släppas rakt av idag eller?

Ursprungligen av Fred!:

Jaha, det var ju rätt så mycket trevliga nyheter tycker jag. Intressantast var nog Snow Leopard tycker jag. Var det någon som uppfattade vad som sas om Safari 4, skulle det släppas rakt av idag eller?

Den släpptes för ett tag sen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 22:21
Ursprungligen av Fred!:

Jaha, det var ju rätt så mycket trevliga nyheter tycker jag. Intressantast var nog Snow Leopard tycker jag. Var det någon som uppfattade vad som sas om Safari 4, skulle det släppas rakt av idag eller?

Om du kollar under programuppdatering finns Safari 4 där:)

Ursprungligen av Fred!:

Jaha, det var ju rätt så mycket trevliga nyheter tycker jag. Intressantast var nog Snow Leopard tycker jag. Var det någon som uppfattade vad som sas om Safari 4, skulle det släppas rakt av idag eller?

Safari 4 är släppt, kör det just nu. Finns i programuppdatering.

Den släpps väl både till telia och telenor?

Ursprungligen av gsymes:

Den släpps väl både till telia och telenor?

Hur skall vi veta det...? Men det är väl en bra gissning.

Gizmodo har en massa bra bilder på iPhone 3Gs:
http://i.gizmodo.com/5283484/iphone-3gs-hands-on/gallery

Att det inte blir fingeravtryck lika lätt är ytterligare en anledning för mig att skaffa den.

Tack för länken, Björnström.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 22:25

Är det bara jag som värderar tethering högt? Jag har stört mig på att det saknas enormt, och det har varit en av de större orsakerna till att jag inte köpt en iPhone. Vill helt enkelt inte betala både för obegränsat surf till iPhone OCH ett mobilt bredbands-abbonemang. Men nu med 3.0 och Telia som förhoppningsvis stödjer tethering och alla dessa andra features så är det solklart ett köp. En fråga bara; Laddar den via USB porten samtidigt som den är inkopplad? Eller går på datorns ström?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 23:23
Ursprungligen av zAjben:

Är det bara jag som värderar tethering högt? Jag har stört mig på att det saknas enormt, och det har varit en av de större orsakerna till att jag inte köpt en iPhone. Vill helt enkelt inte betala både för obegränsat surf till iPhone OCH ett mobilt bredbands-abbonemang. Men nu med 3.0 och Telia som förhoppningsvis stödjer tethering och alla dessa andra features så är det solklart ett köp. En fråga bara; Laddar den via USB porten samtidigt som den är inkopplad? Eller går på datorns ström?

I alla fall hos Telenor kan du beställa ett tvillingkort för 250 spänn. Sen kan du surfa fritt på samma abonnemang hur långt bort från telefonen du vill... Tycker jag låter som en finare lösning än att hålla på att använda iPhones batteritid för att hålla liv i datorns internet. Men då sitter jag i och för sig redan på ett olåst 3g-modem.

F.ö. blev jag rätt nöjd med kvällen. Och det känns fint att ordningen äntligen är återställd vad gäller skillnaden på pro och inte pro...

Som vanligt klagas det dock så klart friskt på rykten som inte visade sig stämma, men hittills i tråden verkar klagoandarna ha glömt bort att telefonen nästan kommer bli dubbelt så snabb. Tycker jag verkar grymt fint. Och i princip alla gamla klassiska "basfunktioner" som finns hos konkurrenterna finns nu även här, och mer därtill. Blir en lång väntan nu, men jag är glad att jag klarat mig från köp hittills. Detta blir min första iPhone. Garanterat.

http://www.mobil.se/artikel/lanserad_nya_iphone_3g_s_mob_090608204824-638.html
Mobil.ses läsare verkar inte så nöjda med nya iPhone haha.

Ursprungligen av Chaosstar:

http://www.mobil.se/artikel/lanserad_nya_iphone_3g_s_mob_090608204824-638.html
Mobil.ses läsare verkar inte så nöjda med nya iPhone haha.

Då är allt som det skall vara.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 22:48
Ursprungligen av Capeman:

Då är allt som det skall vara.

Det är bara kul att läsa vad folk skrivit om iPhone, att den är så dålig osv. Om dom väl skulle få telefonen i handen skulle dom nog ändra uppfattning, hur kan man sitta och säga att något är jätte dåligt innan man ens har provat prylen? Det är som att säga att pannkakor är äckligt utan ens ha smakat.

Capeman jag syftar inte på dig, utan att jag vet att du tycker telefonen är bra:)

Ursprungligen av Chaosstar:

http://www.mobil.se/artikel/lanserad_nya_iphone_3g_s_mob_090608204824-638.html
Mobil.ses läsare verkar inte så nöjda med nya iPhone haha.

Arrrgh! Mina ögon blöder och mitt huvud värker av deras vedervärdiga stavning och mer eller mindre totala avsaknad av fakta!

Men annars måste jag säga att jag är positivt överraskad av Apple denna gång. Inte hade jag väntat mig så många nyheter under en och samma keynote!

  • Alla unibody MacBook är nu Pro

  • Snow Leopard blir billig och kommer ganska snart

  • Ny iPhone modell

  • Äntligen ett datum för iPhone OS 3.0

Jak er klad!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 23:35
Ursprungligen av Bluestreak:

Arrrgh! Mina ögon blöder och mitt huvud värker av deras vedervärdiga stavning och mer eller mindre totala avsaknad av fakta!

Min analys av kommentarerna på mobil.se är:
1. De är runt 9-13 år gamla
2. De har aldrig ens provat en iPhone
3. De kan inte läsa specifikationer
4. De ha inte sett OS 3.0

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 23:37
Ursprungligen av Jetwash:

Min analys av kommentarerna på mobil.se är:
1. De är runt 9-13 år gamla
2. De har aldrig ens provat en iPhone
3. De kan inte läsa specifikationer
4. De ha inte sett OS 3.0

väldigt bra sammanfattat skulle jag säga

Ursprungligen av Minto0:

väldigt bra sammanfattat skulle jag säga

Jag skulle kalla Mobil och dess kommentatorer "spec jägare" för att antydan om att det är inget nytt under solen med nya Iphone innefattar att det inte skulle vara ett så stort utvecklar stöd för använda all den nya funktionaliteten som kommer i nya hårdvaran och mjukvaran.

Sant att andra plattformar som exempelvis sony ericsson och nokia har högre specar på kamera och har pek autofocus men på något underligt sätt så har folk som använder/köper deras produkter inte fått ut det värdet av sin lur- De flesta ringer med dem och tycker ibland att det besvärligt nog...Iphone har förändrat allt i mobil branschen och det är ingen väg tillbaka. Apple kunde släppt en 12 MP med blixt och"ryggsäcks" design---

Apple förstår att de är inte ämnade att vara ledare på kamera sidan så de som görs med deras kamera är så mycket viktigare att det funkar och levererar över förväntan för sina kunder- Köp en "super duper grunka som har allt" från andra märken och du är helt enkelt inte den kund som apple är ute efter. Jag anser inte apple har missat målet med denna lansering - tvärtom. man har övertydligt signalerat vad som gäller för apple framöver. Sakta men säkert framåt så man inte investerar bort sig för att hänga på andra som ironiskt nog investerar upp över öronen för att komma ifatt många aspekter av första Iphone..

När de andra kommit ifatt på mjukvaru sidan så har ju apple haft tid på sig att utveckla hårdvara och sannolikt unika chipset och kapaciteter/funktioner. Då rycker apple igen och så håller det på tills marknaden mognat och nästa paradigm skifte kommer. Vad det nu blir.

Safari 4 känns ändå som en liten besvikelse för min del. Jag gillade skarpt att de flyttat fliksystemet, men så tar Apple ändå tillbaka det gamla systemet när den riktiga versionen lanseras. Synd att ett nytänkande kastas bort bara så där.

Nya 13" MPB är otroligt intressant. Den blir nog aktuell för inköp i slutet av sommarn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 22:47

försöker spela upp en film från apples sida den om os 3.0 tror jag men får följande fel: Datorns Internetanslutning verkar vara aktiv. (-66559) hur åtgärdar man det ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-08 22:48

Nån som vet ifall keynoten släppts så man kan se den?

Ursprungligen av silfver:

Nån som vet ifall keynoten släppts så man kan se den?

Ingen vet säkert, men den kommer ändå upp med 99% säkerhet. Troligtvis runt 12-snåret inatt. Brukar va en länk från apples startsida.

Ursprungligen av silfver:

Nån som vet ifall keynoten släppts så man kan se den?

Du kan väl kolla själv?

http://www.apple.com/quicktime/qtv/keynote/

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-08 22:52
Ursprungligen av Capeman:

Thanks dude.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-06-08 22:54

Men! Jag som nyss köpte min macbook unibody.. Nu vill jag ju ha 13" pro'n

Ursprungligen av inok:

Men! Jag som nyss köpte min macbook unibody.. Nu vill jag ju ha 13" pro'n

Använd 14-dagars ångerrätt om du inte har haft den längre än så.

Bevaka tråden