Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:46
Ursprungligen av Capeman:

Faktum är att fram till nyligen har jag inte heller saknat videoinspelningen. Men jag kan tänka mig att redigeringsfunktionerna är någorlunda smarta, och YouTubemöjligheterna gör mig också lite nyfiken. Enligt AppleInsider såg kvaliteten på videoinspelningen ganska bra ut.

Jo det är förstås sant, att kunna redigera till videon snabbt och smidigt i mobilen och sedan publicera på youtube är najs!.

Ursprungligen av Trino:

Jo det är förstås sant, att kunna redigera till videon snabbt och smidigt i mobilen och sedan publicera på youtube är najs!.

Jag tänker mig att kunna använda det vid någon konsert/spelning ibland. Sen lär det väl bli en del fyllevideor också.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:47
Ursprungligen av Capeman:

Jag tänker mig att kunna använda det vid någon konsert/spelning ibland. Sen lär det väl bli en del fyllevideor också.

Frågan är bara om du vågar ha med dig den nya mobilen på fyllan;)

Ursprungligen av Trino:

Frågan är bara om du vågar ha med dig den nya mobilen på fyllan;)

Haha, sant. Jag har dock alltid haft med mig 3G:n på fyllan och den har klarat sig hittills... Tror jag har något undermedvetet som gör att jag åtminstone inte sliter fram den på puben/klubben.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-08 21:49
Ursprungligen av Trino:

Frågan är bara om du vågar ha med dig den nya mobilen på fyllan;)

Klart man vågar! Man får bara vara lite mer försiktig ifall man får för sig att bada med kläderna på eller något annat.

Bland det första jag gjorde med min iphone i fickan var att ramla ner i ett dike som var fullt med snö (trodde jag) fast det var såklart en decimeter vatten under och iphonen ramlade ner i snöslasket. Men jag borstade bara av vattnet och hade lite dödsångest en stund. Men den fungerar felfritt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:51
Ursprungligen av evirob:

Klart man vågar! Man får bara vara lite mer försiktig ifall man får för sig att bada med kläderna på eller något annat.

Bland det första jag gjorde med min iphone i fickan var att ramla ner i ett dike som var fullt med snö (trodde jag) fast det var såklart en decimeter vatten under och iphonen ramlade ner i snöslasket. Men jag borstade bara av vattnet och hade lite dödsångest en stund. Men den fungerar felfritt

Att ha med sig nya mobiler på fyllan är som sagt väldigt vågat, ursäkta om man går Off-topic men måste tillägga att min polare som haft sin nya iPhone 16gb i en dag blev puttad på fyllan, han tappade mobilen ner för en balkong och skärmen gick i tusen sprickor, dock fungerar mobilen!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-08 21:54
Ursprungligen av Trino:

Att ha med sig nya mobiler på fyllan är som sagt väldigt vågat, ursäkta om man går Off-topic men måste tillägga att min polare som haft sin nya iPhone 16gb i en dag blev puttad på fyllan, han tappade mobilen ner för en balkong och skärmen gick i tusen sprickor, dock fungerar mobilen!

Något liknande hände en polares polare. Det är ganska tragiskt men oftast går det bra. Men självklart är man lite mer varsam med den än med min gamla 3310an.

Ursäkta off-topic. Låt nyheterna rulla in! (om det nu är några kvar)

Yao!

Det som är det viktigaste med den nya mobilen är helt klart batteritiden! Jag får panik på batteritiden på den, nu, förra iPhonen.

Yao!

Det som är det viktigaste med den nya mobilen är helt klart batteritiden! Jag får panik på batteritiden på den, nu, förra iPhonen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-08 21:39

Man ska nog inte förutsätta att gamla 3G 8GB blir så mycket billigare än idag. Telia vräker ju ut den med "prata på" för 900 kr. Addera mobilsurf alltid för 69 kr så får man ett bra abonnemang till iphone om man inte snackar så mycket.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:43
Ursprungligen av Jeppe_E:

Man ska nog inte förutsätta att gamla 3G 8GB blir så mycket billigare än idag. Telia vräker ju ut den med "prata på" för 900 kr. Addera mobilsurf alltid för 69 kr så får man ett bra abonnemang till iphone om man inte snackar så mycket.

Halebop har också börjat sälja iPhones till väldigt bra pris:)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-08 21:48

njae.

ville ju ha en mindre iphone. nej det är droppen som gör att det inte blir någon för mig. visst de har gjort lite välkomna förbättringar men det är för mycket cons och för lite pros.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:49
Ursprungligen av bag:

ville ju ha en mindre iphone. nej det är droppen som gör att det inte blir någon för mig. visst de har gjort lite välkomna förbättringar men det är för mycket cons och för lite pros.

Hur kan man klaga på en sådan mobil? Apple har funktioner/finesser i sina mobiler som ingen annan tillverkare ens funderat över.

  • Medlem
  • 2009-06-08 22:08
Ursprungligen av Jeppe_E:

Man ska nog inte förutsätta att gamla 3G 8GB blir så mycket billigare än idag. Telia vräker ju ut den med "prata på" för 900 kr. Addera mobilsurf alltid för 69 kr så får man ett bra abonnemang till iphone om man inte snackar så mycket.

Hahaha vad ska man med en så lyxig telefon om man inte pratar så mycket?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 22:10
Ursprungligen av Jokke:

Hahaha vad ska man med en så lyxig telefon om man inte pratar så mycket?

Man kanske vill använda de andra funktionerna:) iPoden, mail, kartor osv.

Om $199 gäller för AT&T med abbonemang så kan man börja fundera på vad Telia kommer ta om man ska köpa den utan ett tecknat abbonemang.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-06-08 21:47

har den bluetooth? 3g eller 3gs:en

Ursprungligen av jompa25:

har den bluetooth? 3g eller 3gs:en

Alla iPhones har haft bluetooth, inklusive den nya.

jag hade faktiskt förväntat mig två saker:

1. en mindre iphone - 3".

2. en iphone 3.5" - mer slimmad.

nu kan de ju inte göra så mycket med designen - mer än att "slimma" den och ev. byta detaljer - som matt eller glansig yta. designen idag är ju väldigt fin - så jag tror de väntar - tills de har en väsentligen "snyggare/slimmare" design.

jag är övertygad om att de behöver sälja mer volym - för att verkligen etablera sig "ordentligt". nu har de i och för sig behållt "den gamla" och sänkt priset. men detta priset är dock med abonnemang.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-06-08 21:49

okej.

så dumt av mig

när kommer wwdc ut i itunes så man kan se den?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:53
Ursprungligen av kalle94:

när kommer wwdc ut i itunes så man kan se den?

Kika in på apples hemsida runt midnatt så ska du se att den finns där!

Ursprungligen av Trino:

Kika in på apples hemsida runt midnatt så ska du se att den finns där!

ok, tack. lite sent

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-06-08 21:56

kan man se om wwdc på någon sajt nu i efterhand?

Ursprungligen av peckse:

kan man se om wwdc på någon sajt nu i efterhand?

Läste du ens inläggen ovanför ditt?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-06-08 22:03
Ursprungligen av Capeman:

Läste du ens inläggen ovanför ditt?

jag såg precis att frågan hade ställts när jag klickade på skicka. den fanns inte där när jag skulle börja skriva.

Ursprungligen av peckse:

jag såg precis att frågan hade ställts när jag klickade på skicka. den fanns inte där när jag skulle börja skriva.

tycker faktiskt att det är ett problem, kan man inte få live upptatering och alla inlägg på en sida

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-08 21:59

Hur är det att importera mobiler nu förtiden då? Kan man göra detta så att man får det att fungera på något sätt alls? Måste man köra på telias speciella abonnemang eller kan man köra med vad som hellst? Har haft en gammal iphone 2g i drygt 1 år nu och har precis i dagarna blivit av med den =/, så om man ändå är inne på att köpa en ny nu så hade de ju vart kanoners att köpa en 3Gs

Ursprungligen av torva:

Hur är det att importera mobiler nu förtiden då? Kan man göra detta så att man får det att fungera på något sätt alls? Måste man köra på telias speciella abonnemang eller kan man köra med vad som hellst? Har haft en gammal iphone 2g i drygt 1 år nu och har precis i dagarna blivit av med den =/, så om man ändå är inne på att köpa en ny nu så hade de ju vart kanoners att köpa en 3Gs

Korspostning är (såvitt jag vet) ej tillåten på 99.se.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-08 22:07
Ursprungligen av Capeman:

Korspostning är (såvitt jag vet) ej tillåten på 99.se.

Jaha, där ser man. Då får jag väl helt enkelt editera mitt inlägg från förra tråden och fråga nån här igen då efter detta

Kan man importera iphone 3GS och få dom att funka på vilket abonnemang eller kontantkort som hellst?

Bevaka tråden