Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 7 beta via bootcamp?

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det känns jobbigt att säga det men detta är den bästa Windows versionen på länge. Denna gång kommer inte Apple att kunna göra sig rolig på dess bekostnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-09 13:07
Ursprungligen av draags:

Det känns jobbigt att säga det men detta är den bästa Windows versionen på länge. Denna gång kommer inte Apple att kunna göra sig rolig på dess bekostnad.

Nej, och man får väll hoppas att de fortsätter såhär

Ursprungligen av 20hz:

Nej, och man får väll hoppas att de fortsätter såhär

ja verkligen. Framförallt för att detta kanske får Apple att fundera kring bättre lösningar. Exempelvis är dockan bra idag men ack så begränsad.

Hej!
Det är mitt första inlägg på detta forum då jag fick min första mac i fredags och är sådeles helt grön på osx. Men allt har funkat superbra hittills, google och detta forum har varit mycket behjälpliga under helgen.
Men nu har jag fått ett problem som jag inte kan lösa. Det är så att jag måste slänga in windows på den då jag sitter en del i vs2008. Så jag tänkte att jag skulle passa på att testa windows 7.
Gjorde en ny partition med bootcamp och körde igång installationen men när win7 börjar boota vill den ha drivrutinen till cd/dvd spelaren.
Var hittar man den? Har letat runt lite på installationsskivan men kan inte hitta vilken det är.
Någon som varit med om detta problemet eller har tips på en lösning?

Mvh

<edit> Det var visst inte mitt första inlägg, men nästan i alla fall

Jag har installerat release-kandidaten idag och den imponerar faktiskt. Snabbt, stabilt, funktionellt och inte jätteäckligt utseendemässigt. Bra jobbat!

Men, när jag slänger in min OSX-installationsskiva för att installera Boot Camp på partitionen så går det inte att starta Setup-filen. Den funkar inte liksom. Men jag vill ju så klart kunna använda funktionstangenter som volym, eject, två-fingersscroll och högerklicka med två fingrar. Har ni något tips om hur jag löser det?

  • Oregistrerad
  • 2009-05-06 16:31
Ursprungligen av henkebarn:

Jag har installerat release-kandidaten idag och den imponerar faktiskt. Snabbt, stabilt, funktionellt och inte jätteäckligt utseendemässigt. Bra jobbat!

Men, när jag slänger in min OSX-installationsskiva för att installera Boot Camp på partitionen så går det inte att starta Setup-filen. Den funkar inte liksom. Men jag vill ju så klart kunna använda funktionstangenter som volym, eject, två-fingersscroll och högerklicka med två fingrar. Har ni något tips om hur jag löser det?

Kan ha och göra med att den inte är gjord för Win7?

Har för mig att det inte fungerade förut heller, i betan (Jag testade det har jag för mig och fick upp nån ruta om att du var tvungen att ha windowsxp/vista eller senare) - vilket Win7 iofs är iofs..

Ursprungligen av studiox:

Kan ha och göra med att den inte är gjord för Win7?

Har för mig att det inte fungerade förut heller, i betan (Jag testade det har jag för mig och fick upp nån ruta om att du var tvungen att ha windowsxp/vista eller senare) - vilket Win7 iofs är iofs..

Jag Googlade mig till en lösning:

För att uppdatera drivisarna med OS X-installationsskivans Boot Camp-drivrutiner behöver du "bara" gå in i Kontrollpanelen och regionsinställningar, ändra alla inställningar till USA och sedan installera från OS X-skivan. Sen kan man ändra tillbaka. Det är Boot Camp-installationsfilerna som helt enkelt är lite taffligt gjord och bara funkar för USA, enligt källan. Samma sak gällde Vista och det är samma drivrutiner man använder.

Så nu funkar det jättebra. Lite seg boot, men stabilt och sansat. Funkar till och med i VMware (2.x)

Inte för att jag använder det särskilt mycket, men kul ändå.

Det ska fungera med bootcamp 2.1. Fungerar finfint här. Gör ont att säga men windows 7 är riktigt bra. Snow Leopard kommer få det tufft

  • Oregistrerad
  • 2009-05-11 19:46
Ursprungligen av sombrero9999:

Det ska fungera med bootcamp 2.1. Fungerar finfint här. Gör ont att säga men windows 7 är riktigt bra. Snow Leopard kommer få det tufft

Tror inte riktigt det handlar om samma sak. Det är som att säga att med tycker potatisbullar är gott, men också pannkaka.

Bevaka tråden