Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 8 ute nu!

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ztaafen:

Inte säker på att vi pratar om samma sak, men jag antar det. Se bilder.

Nej inte samma sak. Du menar vilka kolumner som ska visas i låtlistan i nedre delen av fönstret.

Vi pratar om den övre delen av fönstret, där det nu syns Genrer, Artister och Album. Där kunde man tidigare välja att inte visa Genrer.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 21:35

Aah nu hängde jag med, när man har Browser framme (Bläddraren)... kör på engelska därav blev det lite klurigt

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-09-09 21:39

Tänkte just fråga...hur f-n får jag bort genres???

Intressant; bland språk för tal och text för video finns nu svenska som ett förval. Har det varit så tidigare? Kanske hyrfilm på gång ändå? Förberett åtminstone

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 21:52

Dålligt att dom har tagit bort det alternativet... dock stör jag mig inte själv på det då jag använder mig ag Genrer rätt mycket

Visst känns hela utseendet... kompaktare. Mindre luft i listläget, nästan klaustrofobiskt.

Någon som vet hur jag får bort direktlänk-pilarna till iTunes Store vid varje låt i listläget? Gick att få bort i tidigare versionen, men hittar inte inställningen i denna versionen.

Hatar för övrigt känslan av att Apple utvecklar nya "smarta funktioner" för varje version som ska få mig att gå in och tokhandla på iTunes Store. Genius-sidebaren går t ex fetbort med sina buy-knappar. Dessutom förstår jag inte syftet med Grid-läget - på vilket sätt är denna vyn bättre än förra versionens motsvarighet? Och varför kan man fortfarande inte på ett enkelt sätt dela biblioteket mellan flera datorer?

Blev visst lite gnälligt, vilket kanske inte var meningen. Sorry.

Ursprungligen av Striberger:

Dessutom förstår jag inte syftet med Grid-läget - på vilket sätt är denna vyn bättre än förra versionens motsvarighet?

Hade lite bråttom, hittade "förra versionens motsvarighet" (dvs att visa bildmaterialet för varje album).

Frågan om hur jag får bort direkt-länkarna till iTunes Store vid markerade låtar kvarstår dock.

  • Medlem
  • 2008-09-09 22:50

Precis som snubben ovanför mig undrar jag om någon vet hur man tar bort pil-länkarna till iTunes store bredvid sina låtar?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-10 00:33

Underbart hur bra det blir med sortering av filmer och tv program nu

Vad man saknar att man inte hade en Apple TV OCH en hdtv

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2008-09-09 22:40

Jätteballt, genious funkar grymt!!

hm.. så man kan inte få bort genres? är det helt enkelt så? *rys*

finns det några skärmdumpar?
går det att inte uppdatera itunes? eller kommer den alltid att fråga om den?

jag vill inte ha itunes-store integration tack.....

kan man inte längre i parental-fliken i preferences välja bort att koppla till itunes-store?

Ursprungligen av klarabara:

kan man inte längre i parental-fliken i preferences välja bort att koppla till itunes-store?

Det kan man.

Bildmaterialen till mina filmer har helt flippat.
Alla har fått fel utom ett par stycken.

Finns någon enkel lösning?

  • Medlem
  • 2008-09-09 23:11

Segt att man inte får bort genre-fältet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 23:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 23:15

För att ta bort Gerne:
defaults write com.apple.itunes show-genre-when-browsing -bool FALSE

Striberger > Sidebaren kan du enkelt klicka bort med knappen längst till höger.

Scrollbarens när man har rutnät, stålgrå på mörkgrått, snyggaste på länge.

Och för att ta bort iTunes Store-länkarna:

defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool FALSE

Från: macosxhints.com - Disable iTunes store arrow links in iTunes 8

  • Oregistrerad
  • 2008-09-10 01:51
Ursprungligen av Adrian B:

Och för att ta bort iTunes Store-länkarna:

defaults write com.apple.iTunes show-store-arrow-links -bool FALSE

Från: macosxhints.com - Disable iTunes store arrow links in iTunes 8

Tack för den. Hur f-n har Apple missat att ge oss den möjligheten utan behöva använda terminalen?

acke > det första jag gjorde efter installationen håller med om scrollbaren, mycket snyggt

adrian > tack!

Cover flow flyter förresten på ruskigt mycket bättre efter uppdateringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 23:30
Ursprungligen av Striberger:

acke > det första jag gjorde efter installationen

Jag med, herregud vilket plotter.

  • Medlem
  • 2008-09-09 23:25

pil-länkarna till iTunes store då, fortfarande?

På en Windows maskin då?

Ursprungligen av show:

På en Windows maskin då?

Det verkar tyvärr inte vara lika enkelt enligt den här kommentaren.

Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar tyvärr inte vara lika enkelt enligt den här kommentaren.

Och om det är svårt att bli av med pilarna i Windows, så är det väl förmodligen lika svårt att bli av med "Genrer" i Windows, eller?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och om det är svårt att bli av med pilarna i Windows, så är det väl förmodligen lika svårt att bli av med "Genrer" i Windows, eller?

Antagligen. Enligt länken där så använder iTunes en lång hexsträng för alla inställningar och om inte iTunes 8 ändrat på det lär det bli svårt, om ingen lyckas dechiffrera strängens uppbyggnad.

Det är alltid dom där små sakerna med Apple alltså. På det stora hela jobbar ju Apple enligt devisen att ge folk vad dom vill ha (och ibland vad dom inte ens visste att dom ville ha) men här och var är det smågrejer som bara retar upp folk. Do no evil, borde vara deras mantra

Ursprungligen av show:

På en Windows maskin då?

Här är en lösning för Windows:
Ocram’s Blog Blog Archive iTunes 8 - Hide Genre in browser/iTunes store links on Windows

Har precis testat det på PCn på jobbet, och det funkar. Ingen Genre-kolumn, och inga pilar.

inga skärmdumpar? *nyfiken i en strut*

Är detta en bugg eller?
Jag har lagt in individuella bildmaterial för varje film.
Såhär fortsätter det igenom hela filmmappen.

Varför får jag inte upp 8an i uppdateraren? Hatar Apple mig?

Bevaka tråden