Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.3 släppt (2008-08-26)

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nytt Adium

Adium 1.3.3 ute nu.
According to the changelog for Adium 1.3.3, major changes include:
· Fixed a crash when using XMPP gateways and removing contacts.
· Switched to the pidgin-facebook plugin for Facebook connectivity, which should resolve several issues with Facebook and improve the interaction between Adium and Safari when both are logged into Facebook.
· Automatically send messages to offline contact when offline messaging is supported rather than prompting to send now / send later.
· Fixed updating the list of users in a groupchat in many situations.
· Tweaked the behavior of standard contact list type-to-search.
· Fixed ICQ aliases storage on the server.
· Fixed problem of events being recorded with wrong contact.
· Fixed visual glitch that made creating a SameTime account impossible in some localizations.
· Tab completion of names in groupchats is now case-insensitive.

Slog ihop denna med en ny tråd om samma sak, visst var vi överens om att inte starta ny tråd för varje liten ny version av Adium?

Jag har precis bytt klient till Adium, tycker det fungerar bra över lag men filöverföringen är väldigt långsam. Kan det vara en inställning?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-03-26 21:30
Ursprungligen av claudiomarino:

Jag har precis bytt klient till Adium, tycker det fungerar bra över lag men filöverföringen är väldigt långsam. Kan det vara en inställning?

http://trac.adiumx.com/wiki/FileTransfer
Why is MSN file transfer so slow?

MSN file transfers in the protocol supported by libpurple go through the Microsoft server. They are therefore very reliable but also quite slow. MSN7 and other MSN clients support a direct person-to-person transfer as is used in AIM, which is not yet supported by libpurple.

The libpurple developers don't know if or when they will ever support any of the peer-to-peer file transfer methods available in the MSN protocol. Therefore we don't know if or when this will make it into an Adium release.

Tackar, inget att göra mao.?

Ursprungligen av claudiomarino:

Tackar, inget att göra mao.?

Exakt.

En fråga: Vart hittar jag så jag kan stänga av ljuden för in och utloggande personer. EXTREMT IRRITERANDE LJUD xD

Ursprungligen av snällpåriktigt:

En fråga: Vart hittar jag så jag kan stänga av ljuden för in och utloggande personer. EXTREMT IRRITERANDE LJUD xD

Det var ingenting, glömde bort ikonen där uppe

Adium 1.3.4 har släppts i betaversion nu, handar mest om buggfixar av Facebook IM.

Detta är troligen den sista versionen av 1.3.x innan 1.4 kommer. 1.4 har massor av nya godsaker som t.ex. en Twitter-klient.

1.4 borde dyka upp som beta senare i vår (fast då får vi väl starta en ny tråd om den versionen).

Ursprungligen av Adrian B:

Detta är troligen den sista versionen av 1.3.x innan 1.4 kommer.[/URL].

1.4 borde dyka upp som beta senare i vår.

Så blev det inte.
1.3.4 blev inte sista versionen i 1.3.x-serien (senaste är nu 1.3.10).
Och 1.4 kom inte senare under våren. Den är fortfarande inte släppt, nästan 1 år senare.

Min fråga är:
Är det någon som har koll på varför utvecklingen av Adium verkar ha stannat helt? I höstas spottade de ut nya betaversioner av 1.4 hela tiden, ibland med bara några dagars mellanrum. Men nu har det inte hänt någonting på nästan 4 månader. 1.4b17 släpptes 2009-12-01.

Jag kan nog svara mig själv, åtminstone delvis...

Hittade deras "nightly builds", och där är det nu 1.5 som gäller. Det verkar alltså som det aldrig blir någon skarp version av 1.4, utan det blir 1.5 i stället så småningom.

Och deras nightly builds uppdateras ju hyfsat regelbundet, i snitt varannan dag ungefär. Så det har nog inte stannat... Det kändes bara så när den strida strömmen av 1.4-betaversioner slutade komma.

Ja, jag har undrat samma sak som du Jesper en längre tid nu. Jag funderade nästan på att öppna en tråd i beta-forumet och fråga vad som pågår. Jag var lite förvånad över att ingen där verkade fråga efter b18 eller vad som hänt med utvecklingen. Även Adiums officiella twitter-konto har varit mer eller mindre dött en tid.

Jag har försökt hålla lite koll på hg.adium.im men det är inte lika enkelt där som i Trac. Så det var intressant att höra om 1.5, jag hade inte tänkt på att kolla in nightly.adium.im.

Flyttade några inlägg om 1.4 till 1.4 beta-tråden.

Bevaka tråden