Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple .mac blir MobileMe

Tråden skapades och har fått 383 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mac.com är nere just nu.

This service is temporarily unavailable.
We are currently performing scheduled maintenance.
Normal service will be restored soon.

Jag lyckades komma in lite grann nu på morgonen, men segt som sirap och kraschade (redirect till sida utanför mobileme-appsen) efter några minuter. Trist

Vad är nytt? Så har du stått flera dagar nu på .mac.

Apples meddelande om förseningen på: Apple - Support - .Mac Sen livliga diskussioner och klagokör på Apple support forum.
/J

nix..

Nej, dessa både meddelande har inte stått flera dagar utan kom upp för en stund sen vilket man lagt märke till i bl.a den här tråden: Apple - Support - Discussions - A little warning would have been nice... ...
På forumen finns många inlägg som rör programuppdateringen också.
Mvh/ J

Ursprungligen av Jonas Hilding:

Nej, dessa både meddelande har inte stått flera dagar utan kom upp för en stund sen vilket man lagt märke till i bl.a den här tråden: Apple - Support - Discussions - A little warning would have been nice... ...
På forumen finns många inlägg som rör programuppdateringen också.
Mvh/ J

Sidan du länkade till i texten "MobileMe web applications not yet available" dvs MobileMe web applications not yet available har varit där i flera dagar. Det var den jag menade.

Edit. Vad skumt. Det blir så av sig självt... Men då är jag med vad gäller det andra iaf.

Sådär, nu fungerar det bra. Rappt och fint och allt verkar fungera som förväntat. Äntligen!

Stora problem med Mobile Me!

Ursprungligen av akerstrom:

Sådär, nu fungerar det bra. Rappt och fint och allt verkar fungera som förväntat. Äntligen!

Icke sa nicke. Tjänsten fungerar ej. Snart två dagars strul, och det brinner fortfarande i trådarna på Apple supportforum. Enligt många "the worst IT-transition ever seen" och framförallt är det Apples taffliga, ja riktigt undermåliga kommunikation med användarna som irriterar.
/ J

Kan man ha egna domän på mailen? Typ: oliver (at) wide-swensson . se ??

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 10:14

Vad är det för något dom ska skicka? Ärdet endast en kod?

Jag har funderat på att skaffa mig .me. Och jag har en adress sedan jag provade någon Trial dom hade för .mac. Försvinner den adressen nu elelr finns den fortfarande kvar trots att jag aldrig betalat för något konto. Jag kunde dessutom logga in på .mac efter testperiodens slut.

Ursprungligen av jaywall:

Vad är det för något dom ska skicka? Ärdet endast en kod?

Jag har funderat på att skaffa mig .me. Och jag har en adress sedan jag provade någon Trial dom hade för .mac. Försvinner den adressen nu elelr finns den fortfarande kvar trots att jag aldrig betalat för något konto. Jag kunde dessutom logga in på .mac efter testperiodens slut.

Jag är i samma sits som dig, har ett gammalt trial som gått ut, men kunde logga in på .mac och så innan sidan la av.. Innan kunde man i systeminställningarna för .mac fylla i sin aktiveringskod, men nu är även det borta..

Skumt, för mig funkar det bra, men jag har varit borta så det kanske har kommit och gått under tiden. Håller med om att kommunikationen till oss från Apple varit undermålig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 11:46

Nu funkar det bra för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:08

nu verkar det funka för mig också, dock så fungerar inte push grejerna till min iPhone..

// Johan

Ursprungligen av sounden:

nu verkar det funka för mig också, dock så fungerar inte push grejerna till min iPhone..

// Johan

Har du ställt in dem? (du måste in och aktivt välja det på iPhone, för kalender, kontakter osv.)

När kommer den där MobileMe uppdateringen i Programuppdatering egentligen? Den går ju att ladda ner direkt via nån länk men borde ju finnas i Programuppdatering vid det här laget. Nån som lyckats?

gå till me.com istället för mac.com så funkar det.

Si correcto,
men de flesta drabbas efter kortare el. längre stunder av utloggningar och omdirigeringar.. eftersom det inte är helt up running ännu.
Nåja, fixar sig så småningom. Man får försöka "bida sin tid".
/ J

enligt instruktionsfilmen på Apples hemsida för mobileme ska man kunna skicka en länk för nedladdning av filer som ligger på ens iDisk. Något sådant alternativ finns dock inte nu när jag skulle testa det. Enbart download finns som alternativ©

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 20:39

Det som suger är att dom reserverat 1163 kr för en test licens riktigt dåligt!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 22:11
Ursprungligen av _mattis:

Det som suger är att dom reserverat 1163 kr för en test licens riktigt dåligt!!

Det som suger schnabel är att det hände på mina två olika kontokort och att jag inte ens fick ett login, utan bara ett felmeddelande som sa "Något gick fel, försök igen".

Edit: Enligt min bank går det inte avbryta reservationen. Apple tar så klart enbart emot MobileMe-support via mail. Det här kan bli en segdragen historia...

Senast redigerat 2008-07-11 22:42
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 10:38
Ursprungligen av _mattis:

Det som suger är att dom reserverat 1163 kr för en test licens riktigt dåligt!!

Speciellt som den bara kostar 795kr i vanliga fall. Hos mig har de tagit pengarna de är borta från kontot. Vad håller de på med? Idioter. 1100 för ett ichat-namn känns lite saftigt.

Instämmer.. Rövar fasoner..
Undrans om dom cancelerar tjänsten om jag kontaktar banken och ber dem släppa på reservationen?

Hmm.. Har för mig att man ska kunna avbryta reservationer, men jag kanske har fel!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 23:08

jag har avbrutit reservation från apple tidigare när dom reserverade pengar 3 gånger när jag köpte ett foto album.. tänkte ringa till banken och be dom ta bort reservationen imorgon. Som det är nu kan dom avbryta mobileme för mig det funkar ju ändå inte.. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 23:15

Well, jag pratade som sagt precis med min bank (SEB) och de kunde alltså inte avbryta reservationen eftersom pengarna (citat) "redan är på väg".

På väg, åt vilket håll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 23:31
Ursprungligen av iTommy:

På väg, åt vilket håll?

Jag skulle tippa på: 1 Infinite Loop, Cupertino, CA 95014 - Google Maps

Bevaka tråden