Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLove - Ny svensk Mactidning lanseras i Oktober!

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det bara jag som saknar MacPressen

Lycka till Peter!

Jag vill ha en DMZ med mac-inriktning, fast det finns det givetvis inte utrymme för i Sverige.

Lycka till med tidningen.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-08-21 18:42

Först när jag såg nyheten tänkte jag vilket konstigt namn på en Mactidning, men sen när jag tänkte efter tycker jag faktiskt att det är ganska fyndigt.
Jag kommer garanterat smita förbi någon återförsäljare och prova något exemplar.

Lycka till Peter.

Innehåll i en Mactidning

Vår strävan på MacWorld är att alltid utveckla våra produkter. Vi tar gärna emot konkreta artikelförslag eller riktningar tidningen och sajten bör ta.
Skicka ett mail till mig eller Leijon

jesper.landen@idg.se, andreas.leijon@idg.se

Jesper

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 11:39

Gör man en datortidning med hardcoreinriktning på artiklar och innehåll förmodar jag det är lätt att tappa publik, eftersom den tänkta läsaren antagligen redan har sina källor på nätet som han föredrar (och källorna på nätet tillåter ofta diskussioner eller är diskussioner från början och i sagda diskussioner finns ofta mer intressant eller rent av intressantare innehåll).
Skulle jag gjort datortidning skulle jag inte vända mig till den publiken främst.

Däremot lite avancerade grejor för nybörjaren, det är en annan sak. Men en DMZ mot Macpublik? Nja.

Lycka till med iLove hursomhelst, klart man kommer plocka på sig ett exemplar.

iLove is a strange name for a Macintosh tidning IMHO.

Just my 2 kronors worth!

Now "Macs Rock" is much better name!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-08-28 10:34

Vad roligt!

Lycka till med nya tidningen. Det har varit ett tomrum sen Macpressen försvann.
Fast namnet...diskussionen på forumet tyder väl på att det inte finns någon rök utan eld.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-28 17:33

Klart det finns rök utan eld - jag har sett massor av rökmaskiner i drift ochdär har det inte funnits någon eld

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-08-28 18:11

Om ni har lite platsannonser i tidningen så kan ni istället kalla den för Jobs-Posten.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-30 13:06

CUBEIS: Så, det är "pajkastning" att informera om annonspriser och upplagans storlek.

Men själv sågar du papperstidningar som medium, och behovet av en Mac-tidning helt och hållet. Är du fullständigt tappad bakom en vagn? Du skjuter bazooka i glashus.

Lycka till Esse.

Din iPod rullar fortfarande >:3

Jag tillhör väl mer gruppen som läser Ars Technica et al. Men jag tycker ändå att det är ett kul initiativ av Peter Esse. Jag gillar dock Byrdbrainiac kommentar med "iLike". iLike skulle jag hellre se som namn på tidningen än iLove.

Lycka till Esse.

Jag har absolut inga problem med namnet iLove och har till och med saknat en tidning som denna!
Sen förstår jag att majoriteten på te x denna sajten kanske inte är som mig- nämligen ung student med intresse för Apple-livsstilen och fräscha, fungerande produkter. För min del så läser jag hellre iLove än en ren teknik/detalj-tidning på bussen. Jag antar att jag tillhör iLoves målgrupp, och jag hoppas o tror att vi är många (även om vi i regel inte syns i så många trådar o dataforum på internet). Längtar tills iLove finns i våra Applebutiker!

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-10-07 16:15

Och nu mina vänner, låt mig presentera omslaget till nr1 av iLove

<object codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/..." id="doc_945942007485914" name="doc_945942007485914" classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" align="middle" height="500" width="100%"> <param name="movie" value="http://documents.scribd.com/ScribdViewer.swf?..."> <param name="quality" value="high"> <param name="play" value="true"> <param name="loop" value="true"> <param name="scale" value="showall"> <param name="wmode" value="opaque"> <param name="devicefont" value="false"> <param name="bgcolor" value="#ffffff"> <param name="menu" value="true"> <param name="allowFullScreen" value="true"> <param name="allowScriptAccess" value="always"> <param name="salign" value=""> <embed src="http://documents.scribd.com/ScribdViewer.swf?..." quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" play="true" loop="true" scale="showall" wmode="opaque" devicefont="false" bgcolor="#ffffff" name="doc_945942007485914_object" menu="true" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" salign="" type="application/x-shockwave-flash" align="middle" height="500" width="100%"></embed> </object>

Ursprungligen av Rommie:

Och nu mina vänner, låt mig presentera omslaget till nr1 av iLove

Vit text på nästan vit bakgrund. Ganska snyggt, men kanske inte så lättläst.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-10-07 17:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vit text på nästan vit bakgrund. Ganska snyggt, men kanske inte så lättläst.

Haha nej inte på den lågupplösta PDFen i alla fall, det problemet kommer det inte vara när du har den fysiskt i handen

kanske en tunn yttre linje av rött på gadd namnet och inne i hjärte logon för Ilove annars snyggt. lycka till!

Jag trodde att "glossy" var ute, men lycka till med tidningen!

Googlade på ilove.nu och ni fanns som nr 1 (inte så konstigt kanske).
Andra förslaget var bloggen I love Nu Yrk och den fick mig att tänka på att er hemsida iLove | Ny tidning för dig som gillar Mac, iPod och iPhone kan tolkas som Jag älskar nytt. Tycker det stämmer med min uppfattning om hur många Mac:ägare är; de ÄLSKAR verkligen sina datorer och de gillar nya saker och ny design. Jag gillar ikonen.

Jag tycker den ser snygg och ren ut.
På datorn var det lite svårt att läsa den vita texten, men det är kanske annorlunda med ett fysiskt exemplar.
Snygg logga!

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-10-20 16:13

Thanks Nu finns hela tidningen på nätet Varsågoda, iLove nr 1 på det världsomspännande nätverket Internet | iLove . Det är inga problem att läsa texten på det fysiska omslaget nej

Tycker det verkar vara en intressant och läsvärd tidning! Har även fått höra att vi ska få ett par exemplar och dela ut i vår monter här på Universitetet. Roligt att få vara med och sprida lite extra läsvärd Mac-kunskap

Snyggt stavfel i tävlingen.

"Vilket betäckning..."

"Vilken beteckning..." heter det.

Betäckning är något helt annat...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Snyggt stavfel i tävlingen.

"Vilket betäckning..."

"Vilken beteckning..." heter det.

Betäckning är något helt annat...

Jag tänkte också på det

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2008-10-21 13:12

Jag också Fast tyvärr efter tryck.

Till oss som inte kan få tag i den fysiskt ligger den på nätet, ja. Men nu tillhör jag dem som gärna vill skriva ut den och läsa i pappersformat och kanske dela med mig till någon kollega.
Snälla kan ni lägga upp pdf:n så att den går att skriva ut utan att texten hamnar upp och ner, sidor blir olika stora etc.

Det är möjligt att det går att fixa i Acrobat men för oss vanliga dödliga och eftersom det ska vara en nybörjartidning.

Örjan: Om du kollar på iLoves hemsida kommer du att se att tidningen är släppt där på PDF sedan ett par veckor tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 18:16

Annorlunda formgivning, dock lite svår att överskåda ibland (ögat får 'jobba') men det kanske är medvetet... Kul att det dyker upp alternativ till lite småpräktiga MacWorld!

Ursprungligen av Clavius:

Annorlunda formgivning, dock lite svår att överskåda ibland (ögat får 'jobba') men det kanske är medvetet... Kul att det dyker upp alternativ till lite småpräktiga MacWorld!

Jovist är det kul...

Men inte när det bryter mot läsbarhet osv.

Såg flera saker i senaste numret där konstiga färger, helt befängda typsnitt och text satt över bilder osv gör att mina 41-åriga ögon , med nya glasögonen gick bet.

Så fungerar de flesta i dagens bortskämda medievärld idag.
Är det jobbigt för ögat - då vänder man blad.

Artikelidé? Kvinnor och Macar. Det borde gå att göra ett FETT temanummer kring kvinnor som använder macar och vad de sysslar med. Kunde ju vara en skillnad från intervjuer med slipsar?

Tänk vilken uppståndelse det skulle bli - En fet tidning där alla bilder i hela blaskan och alla artiklar bara handlar om kvinnor och deras ddatoranvändande ....
det skull troligen bli riksnyheter...

Bevaka tråden