Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iLove - Ny svensk Mactidning lanseras i Oktober!

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Administratör
  • Lund
  • 2008-08-18 23:08

Läser hellre en tidning som heter "iLove" än en tidning som heter "PC för alla" offentligt.
Låter ju som ett misslyckat AMS-projekt

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-08-19 08:18

Kul, jag kände också lite tveksamheter inför det namnet, men what the heck! I love you Peter!

Velvetfox, MatsOlov, Zimmerman, med flera: herregud - nivån på delar av den här diskussionen är ju pinsam! Är det stora julafton för finniga fjortisar med tillhörande skämt?

Ni har inte ens sett tidningen ännu och ändå sågas den av vissa. Mycket moget, det uppmuntrar säkert fler att göra slag i saken och arbeta för att fler medier med Mac-anknytning kommer upp på banan.

Jag applåderar Esse och hans possé för planerna. Tycker namnet i det stora hela är bra, även om det nog kräver tydliga omslagsbilder för att göra kopplingen mellan Apple-produkter och namnet då nog inte alla lär förstå det enbart via namnet.

Sen gäller det att ha tålamod och en stor kassa, IDG-säljarna lär omgående dra ner brallorna och dumpa priserna för att behålla annonsörerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 15:31
Ursprungligen av Joacim Melin:

Ni har inte ens sett tidningen ännu och ändå sågas den av vissa. Mycket moget, det uppmuntrar säkert fler att göra slag i saken och arbeta för att fler medier med Mac-anknytning kommer upp på banan.

Det där lät bittert. Har inte sett nån (kanske missat nån) som sågat tidningen förutom några som tycker namnet är kul. Inser du inte det har du ingen humor alls.

Jag önskar jag var en finnig fjortis men jag är snart 50 och har jobbat inom media i 25 år. Bunta inte ihop folk så där lättvindligt, det drar ner din trovärdighet. Jag gör bara iLove's skapare en tjänst. Jag sågar NAMNET jäms fotknölarna och jag ger argument. Något annat gör jag inte - så lägg inte ord i min mun. Det är ouppfostrat.
Jag skiter i det känsliga läget i landet - att alla är nervösa och som små barn och att allt måste vara politiskt korrekt. Jag skiter i det. Jag säger inte heller något om någon person. Jag bara sågar NAMNET och jag förbehåller mig rätten att göra det och att offentligt tycka att namnet är pinsamt uselt och löjligt i kubik.
Skärp dig!

Ursprungligen av Joacim Melin:

Velvetfox, MatsOlov, Zimmerman, med flera: herregud - nivån på delar av den här diskussionen är ju pinsam! Är det stora julafton för finniga fjortisar med tillhörande skämt?

Ni har inte ens sett tidningen ännu och ändå sågas den av vissa. Mycket moget, det uppmuntrar säkert fler att göra slag i saken och arbeta för att fler medier med Mac-anknytning kommer upp på banan.

Jag applåderar Esse och hans possé för planerna. Tycker namnet i det stora hela är bra, även om det nog kräver tydliga omslagsbilder för att göra kopplingen mellan Apple-produkter och namnet då nog inte alla lär förstå det enbart via namnet.

Sen gäller det att ha tålamod och en stor kassa, IDG-säljarna lär omgående dra ner brallorna och dumpa priserna för att behålla annonsörerna.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Velvetfox, MatsOlov, Zimmerman, med flera: herregud - nivån på delar av den här diskussionen är ju pinsam! Är det stora julafton för finniga fjortisar med tillhörande skämt?

Ni har inte ens sett tidningen ännu och ändå sågas den av vissa. Mycket moget, det uppmuntrar säkert fler att göra slag i saken och arbeta för att fler medier med Mac-anknytning kommer upp på banan.

Jag applåderar Esse och hans possé för planerna. Tycker namnet i det stora hela är bra, även om det nog kräver tydliga omslagsbilder för att göra kopplingen mellan Apple-produkter och namnet då nog inte alla lär förstå det enbart via namnet.

Sen gäller det att ha tålamod och en stor kassa, IDG-säljarna lär omgående dra ner brallorna och dumpa priserna för att behålla annonsörerna.

Lugn nu. Lite munsläng om namnet är väl inget att grina över? Lossa lite lite på flätorna så ska du se att livet blir roligt igen.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Sen gäller det att ha tålamod och en stor kassa, IDG-säljarna lär omgående dra ner brallorna och dumpa priserna för att behålla annonsörerna.

Varför skulle IDG dumpa priserna?Tror knappast de macanknytna annonsörerna väljer mellan MacWorld och iLove de flesta flesta lär ju annonsera i båda om de ser nyttan.

Ursprungligen av Simon Templar:

Varför skulle IDG dumpa priserna?Tror knappast de macanknytna annonsörerna väljer mellan MacWorld och iLove de flesta flesta lär ju annonsera i båda om de ser nyttan.

En "öppning" som iLove kan få är möjligheten att nå nya mackunder som fortfarande funderar på sitt första Mac-köp till en låg kostnad. Jag misstänker att iLove trots allt kommer vara en budgetproduktion i jämförelse med MacWorld och med rätt annonspriser kanske vanliga företag kan annonsera.

Hur många återförsäljare ser ni annonsera i MacWorld? Jag skulle gärna marknadsföra mac.se och andra tjänster men kalkylen går inte ihop med IDG:s annonspriser (56.000kr exkl moms för en helsida).

Ursprungligen av Björnström:

En "öppning" som iLove kan få är möjligheten att nå nya mackunder som fortfarande funderar på sitt första Mac-köp till en låg kostnad. Jag misstänker att iLove trots allt kommer vara en budgetproduktion i jämförelse med MacWorld och med rätt annonspriser kanske vanliga företag kan annonsera.

Hur många återförsäljare ser ni annonsera i MacWorld? Jag skulle gärna marknadsföra mac.se och andra tjänster men kalkylen går inte ihop med IDG:s annonspriser (56.000kr exkl moms för en helsida).

Oj, det var inte mycket. Krängde helsidor i studenttidningen på löpande band för 30 papp.

Ursprungligen av Leftrustle:

Oj, det var inte mycket. Krängde helsidor i studenttidningen på löpande band för 30 papp.

Du kanske ska börja frilansa som annonssäljare för 99.se?

Ursprungligen av Björnström:

Du kanske ska börja frilansa som annonssäljare för 99.se?

Njae Lockande, men mentalt ostimulerande på alla sätt. Men antagligen skulle man tjäna mer pengar än i min gubbransch där bara 50+-gubbar med "personalansvar" håvar in all deg.

Ursprungligen av Leftrustle:

Oj, det var inte mycket. Krängde helsidor i studenttidningen på löpande band för 30 papp.

Fast den tidningen lär väl ha haft mycket större upplaga än MacWorld?

Ursprungligen av Simon Templar:

Fast den tidningen lär väl ha haft mycket större upplaga än MacWorld?

Vet inte vad Macworld har, men vi tryckte 6500. Kanske Macworld också ligger på? Tycker det borde vara mer.

Anledningen var snarare att stora industriföretag gärna pröjsade premium för att nå ut till framtida medarbetare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 13:12
Ursprungligen av Leftrustle:

Vet inte vad Macworld har, men vi tryckte 6500. Kanske Macworld också ligger på? Tycker det borde vara mer.

Vi trycker cirka 20 000 exemplar.

Jag önskar er lycka till!

Ser fram emot att få kika på tidningen.

Mitt första intryck var att ilove kanske var lite B, men med rätt design och grafisk profil kan det nog gå vägen...

Ursprungligen av Björnström:

En "öppning" som iLove kan få är möjligheten att nå nya mackunder som fortfarande funderar på sitt första Mac-köp till en låg kostnad. Jag misstänker att iLove trots allt kommer vara en budgetproduktion i jämförelse med MacWorld och med rätt annonspriser kanske vanliga företag kan annonsera.

Hur många återförsäljare ser ni annonsera i MacWorld? Jag skulle gärna marknadsföra mac.se och andra tjänster men kalkylen går inte ihop med IDG:s annonspriser (56.000kr exkl moms för en helsida).

Jag såg att iLoves annonspriser inte låg långt under MacWorlds. 45.000:- för en helsida i en gratisdistribuerad tidning med en upplaga på 5.000ex att jämföra med MacWorlds 56.000:-/helsida och en distribuerad upplaga på 20.000ex

Jesper

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-29 14:07
Ursprungligen av jesperlanden:

Jag såg att iLoves annonspriser inte låg långt under MacWorlds. 45.000:- för en helsida i en gratisdistribuerad tidning med en upplaga på 5.000ex att jämföra med MacWorlds 56.000:-/helsida och en distribuerad upplaga på 20.000ex

Jesper

hmmm . nu börjar pajkastningen

Ge killen en chans att starta upp för bövelen, innan ni börjar prata om upplagor och priser.

Hellre en papperstidning med bra- aktuellt innehåll än en glansig layout-style tidning med gårdagens innehåll.

Personligen ger jag inte mycket för några papperstidningar i dessa dagar. Detta forum och andra på nätet fyller info behovet väl för de flesta macanvändare.

De flesta pc switcher borde ändå inneha viss generell kunskap om datorer och mjukvara efter år med pc uppgraderingar och virus problem.

Mac produkter och dess integrerade mjukvaror idag talar mycket för sig själva.

Men stort lycka till med iLove !

man blir lite yr... Först sågar du den som publicerar fakta kring tidningens annonspriser och menar att man ska vara snäll - sen sågar du existensen av sådana här tidningar över huvud taget...för att slutligen önska projektet lycka till.

Din totalsågning av projektet iLove får jesperlanden's inlägg att framstå som rena dagis (han kritiserade inte ens...han bara informerade om att iLove hade dyrare annonspriser än MacWorld).

Ursprungligen av CUBEIS:

hmmm . nu börjar pajkastningen

Ge killen en chans att starta upp för bövelen, innan ni börjar prata om upplagor och priser.

Hellre en papperstidning med bra- aktuellt innehåll än en glansig layout-style tidning med gårdagens innehåll.

Personligen ger jag inte mycket för några papperstidningar i dessa dagar. Detta forum och andra på nätet fyller info behovet väl för de flesta macanvändare.

De flesta pc switcher borde ändå inneha viss generell kunskap om datorer och mjukvara efter år med pc uppgraderingar och virus problem.

Mac produkter och dess integrerade mjukvaror idag talar mycket för sig själva.

Men stort lycka till med iLove !

Senast redigerat 2008-08-29 14:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-29 19:53
Ursprungligen av Zimmerman:

man blir lite yr... Först sågar du den som publicerar fakta kring tidningens annonspriser och menar att man ska vara snäll - sen sågar du existensen av sådana här tidningar över huvud taget...för att slutligen önska projektet lycka till.

Din totalsågning av projektet iLove får jesperlanden's inlägg att framstå som rena dagis (han kritiserade inte ens...han bara informerade om att iLove hade dyrare annonspriser än MacWorld).

På tal om yr. en tidig 50 års kris eller en fjortis kris det är frågan

Jag lutar starkt åt det sistnämnda

Tyvärr högre klass håller inte dina inlägg oavsett år i i branschen .

Har du inget sakligt att komma med? Vad är det med dig? Ditt inlägg var ju uppenbart skitzofrent - det kan ju vem som helst se Istället för att atackera budbäraren som påpekade det skitzofrena så kan du ju förtydliga dig. Det är mera väluppfostrat. Visa lite stolthet, medborgare. Kryp inte.

Ursprungligen av CUBEIS:

På tal om yr. en tidig 50 års kris eller en fjortis kris det är frågan

Jag lutar starkt åt det sistnämnda

Tyvärr högre klass håller inte dina inlägg oavsett år i i branschen .

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-20 09:12
Ursprungligen av Joacim Melin:

Velvetfox, MatsOlov, Zimmerman, med flera: herregud - nivån på delar av den här diskussionen är ju pinsam! Är det stora julafton för finniga fjortisar med tillhörande skämt?

...

Jag applåderar Esse och hans possé för planerna. Tycker namnet i det stora hela är bra, även om det nog kräver tydliga omslagsbilder för att göra kopplingen mellan Apple-produkter och namnet då nog inte alla lär förstå det enbart via namnet.

Tycker man inte som dig så är man pinsam och en finnig fjortis. Tack, då var det klarlagt. Om man inte hyllar precis allting Mac-relaterat så är man dum. Mogen inställning du har där, verkligen!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-20 10:09

Ny tidning och en omgjord MacWorld visar ju också på en positiv trend runt Apple och Mac. Ju mer "brus" det är, desto bättre, typ.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 11:23
Ursprungligen av Jogin:

Tycker man inte som dig ... Om man inte hyllar precis allting Mac-relaterat så är man dum...

Det var väl knappast det han menade? Jag förstod det som att Joachim retade upp sig på jämförelser med bla hästporr...

Fan vad ni slänger skit förresten, måste fler och fler trådar infekteras av en massa tjafs?

Lycka till med tidningen förresten, Peter

Kul initiativ, lycka till!

iLike, Peter!
All välgång.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-20 13:27

iLove låter helt fel men kul med en ny tidning på marknaden. Problemet är väl att man som nybörjare suger till sig mycket och vill till högre nivåer med tiden och vill ta del av mer avancerade saker medan tidningar står stilla på samma nivå och man då överger dem.

Jag saknar den där tdiningen som skriver djupare och analyserar och kritiserar och frågeställer och letar upp spännande fakta. som en Dagens Industri för Macfreak.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-20 13:43
Ursprungligen av what:

Jag saknar den där tdiningen som skriver djupare och analyserar och kritiserar och frågeställer och letar upp spännande fakta. som en Dagens Industri för Macfreak.

Du menar artiklar av John Siracusa och John Gruber, fast i tidningsformat, och gärna på svenska? Jag håller med. Fler ytliga tidningar saknar jag inte alls.

Jo, det saknas...men landet är för litet för att bära en sådan utgivning.

Ursprungligen av Jogin:

Du menar artiklar av John Siracusa och John Gruber, fast i tidningsformat, och gärna på svenska? Jag håller med. Fler ytliga tidningar saknar jag inte alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-20 14:05
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, det saknas...men landet är för litet för att bära en sådan utgivning.

Håller med dig, vi som är intresserade läser våra nyheter på nätet. Men det skulle iofs vara något att läsa i badrummet

Jepp, det skulle vara en sådan där klockren muggläsning.

Ursprungligen av rhesus:

Håller med dig, vi som är intresserade läser våra nyheter på nätet. Men det skulle iofs vara något att läsa i badrummet

Bevaka tråden