Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.7 är släppt - 080710

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Man kan ju ha en förhoppning att den nya fjärrstyrningen går att vidareutveckla så att den även går att använda till andra program - tex Eyetv och vlc

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-10 15:11

Om ni får felmeddelandet att iTunes Application Store inte är tillgänglig så hjälper det att gå in i iTunes Store och sedan klicka på länken till vänster.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 15:47

iPhone 2.0 Firmware (5A347) Available Early - Mac Forums

Hoppas det släpps officiellt snart! Vill testa mina program!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 16:37

det här är ju fan bättre än julafton..hehe

då skulle man kunna klassas som den mest korkade bland många...haha

Senast redigerat 2008-07-10 17:06

Kan styra både iTunes och AppleTV med Remote. Sweet!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 17:00

Hur fungerar den förresten? Det man gör på sin iPhone återges på skrivbordet också eller?

  • Medlem
  • 2008-07-10 17:01

Om man har en hackad iPhone som redan har ett Telia-abonnemang, kommer man då kunna uppgradera till 2.0 och fortsättningsvis kunna ringa utan hack? Vad tror ni?

Ursprungligen av eQ:

Om man har en hackad iPhone som redan har ett Telia-abonnemang, kommer man då kunna uppgradera till 2.0 och fortsättningsvis kunna ringa utan hack? Vad tror ni?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246614-gammal-iphone-firmware-2-0-telia-utan-hackning.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 20:21

Ang. jailbreakning av 2.0. Är det någon idé att göra de om man bara har en touch? Känner att man enbart vill ha installer nu om man har en iphone utan officiellt abonnemang. Har jag fel?

Ursprungligen av Luken:

Ang. jailbreakning av 2.0. Är det någon idé att göra de om man bara har en touch? Känner att man enbart vill ha installer nu om man har en iphone utan officiellt abonnemang. Har jag fel?

Med App Store skulle jag tro att många struntar i Installer faktiskt. Däremot behövs så vitt jag vet jailbreak som en del av upplåsningsprocessen (aktivering -> jailbreak -> upplåsning). Men med de senaste verktygen (som PwnageTool) görs allting på en gång.

Skumt, jag uppgraderade till iTunes 7.7.
Tyckte remote såg intressant ut, matade in min iPod Touch som då hade fullladdat batteri, hämtade hem Remote och startade om min iPod, därefter var batteriet nere på 10%.

Och ser inte skymten av Remote.
Ligger i iTunes under "Program" men inte på Toucen.. Vad göra?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-11 01:20
Ursprungligen av Headstrong:

Skumt, jag uppgraderade till iTunes 7.7.
Tyckte remote såg intressant ut, matade in min iPod Touch som då hade fullladdat batteri, hämtade hem Remote och startade om min iPod, därefter var batteriet nere på 10%.

Och ser inte skymten av Remote.
Ligger i iTunes under "Program" men inte på Toucen.. Vad göra?

Vänta tills nya 2.0 mjukvaran släpps till iPod touch, den kostar dessutom pengar till touch, gratis till iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 13:59
Ursprungligen av Jetwash:

Vänta tills nya 2.0 mjukvaran släpps till iPod touch, den kostar dessutom pengar till touch, gratis till iPhone.

Ah, när ska den dyka upp egentligen? Vill ju inte sitta här o fisa hur länge som helst med gamla 1.1.4 :/

Två länkar till iTunes Plus i Storen

Mitt nya iTunes har nu TVÅ länkar "iTunes Plus" under Quick Links i iTunes Store... bägge länkar likadant...

Hmm.. Vad vinner man på att ha 2.0 då?
Känns lite tråkigt att betala ännu mer pengar. Vet du vad det kan tänkas kosta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 02:00

Kostar $9,99, vilket motsvarar åtminstone 75 kronor i AppStore. AppStore som du för övrigt får med i uppdateringen tillsammans med allt godis.

Funkar det fortfarade att synka sin hackade 1.1.4-iphone med itunes 7.7 installerat?

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Funkar det fortfarade att synka sin hackade 1.1.4-iphone med itunes 7.7 installerat?

Jepp, det går utmärkt. Däremot kan det krävas 7.6 om man skulle råka uppdatera till firmware 2.0 och sen vill gå ner igen. Det finns lite olika metoder på nätet och alla är mer eller mindre komplicerade, men de brukar innefatta att man måste nedgradera från 7.7.

Men om du inte tänkte uppdatera din iPhone av misstag så är det lugnt att köra 7.7

Jag kan inte komma åt min nyinköpta iphone i itunes =/ den kommer upp under "enheter" men sen står det bara "ansluter till iTunes Store" och inget mer händer.. har provat med två macbooks.

bläääää

Ursprungligen av mlibemelie:

Jag kan inte komma åt min nyinköpta iphone i itunes =/ den kommer upp under "enheter" men sen står det bara "ansluter till iTunes Store" och inget mer händer.. har provat med två macbooks.

bläääää

Det där kan mycket väl bero på att de är många som köpt iPhone och som försöker aktivera den mer eller mindre samtidigt. Läste någonstans att man bör räkna med tio minuter för att få sin iPhone aktiverad. Du kan läsa lite här: Patience is Key When Upgrading to iPhone 2.0 Software | Mac|Life

nu får jag olika felmeddelanden...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 18:22

Ska inte App Store visas i sidraden i iTunes? Det gör det inte för mig nämligen... uppdaterat, startat om, kollat inställningarna. No dice.

Ursprungligen av boris91:

Ska inte App Store visas i sidraden i iTunes? Det gör det inte för mig nämligen... uppdaterat, startat om, kollat inställningarna. No dice.

Nix. Du går in på iTS som vanligt och då finner du AppStore under iTunes Store menyn till vänster tillsammans med Podcasts, Audiobooks etc. Se bild.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 19:43
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Nix. Du går in på iTS som vanligt och då finner du AppStore under iTunes Store menyn till vänster tillsammans med Podcasts, Audiobooks etc. Se bild.

Så är det ju för mig ocskå, men det ska alltså inte stå App Store under iTunes Store? i Sidraden?

Verkar ju helkonstigt då man vill ha tillgång till programmen direkt utan att behöva titta på musiken.

Ursprungligen av boris91:

Så är det ju för mig ocskå, men det ska alltså inte stå App Store under iTunes Store? i Sidraden?

Verkar ju helkonstigt då man vill ha tillgång till programmen direkt utan att behöva titta på musiken.

Jag tror att du får en speciell underkatalog så fort du köpt program. Om du inte får det trots att du köpt program kanske det beror på att du inte ställt in i iTunes att denna ska visas: iTunes->Preferences->General-> kryssa i den rutan där det står Applications eller program beroende på vilken språkvariant du kör

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 20:02

Den har jag, då är allt som det ska då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 18:54

Provade nyss med konverteringstricket utan att lyckas, tecknen ändras fortfarande...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 00:47

Varför byter iTunes 7.7 ut mina Å Ä och Ö till massa kladd? En låt som heter "Det löser sig" blir Det "L`ser sig" med nya iTunes 7.7. Någon som har samma jävla problem?!

  • Medlem
  • 2008-07-16 00:49
Ursprungligen av iLinus:

Varför byter iTunes 7.7 ut mina Å Ä och Ö till massa kladd? En låt som heter "Det löser sig" blir Det "L`ser sig" med nya iTunes 7.7. Någon som har samma jävla problem?!

Svaret finns tidigare i just den här tråden.

Bevaka tråden