Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.7 är släppt - 080710

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 11:55

När man klickar på programmet man vill köpa, precis som med musik.. Facebook-programmet var gratis, så jag provade och det gick att ladda ner. Nu saknas bara en telefon att köra det på..

Kolla inställningar för iTunes, under "allmänt" klicka för "program" så du får det valet bland "musik", "filmer" osv.. Om du går in där kan du välja "hitta fler program" eller nåt, då kommer du till App store. Jag har inte hittat nåt annat sätt att komma dit än =p

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 12:05
Ursprungligen av doomas:

När man klickar på programmet man vill köpa, precis som med musik.. Facebook-programmet var gratis, så jag provade och det gick att ladda ner. Nu saknas bara en telefon att köra det på..

Kolla inställningar för iTunes, under "allmänt" klicka för "program" så du får det valet bland "musik", "filmer" osv.. Om du går in där kan du välja "hitta fler program" eller nåt, då kommer du till App store. Jag har inte hittat nåt annat sätt att komma dit än =p

Får bara felmeddelande när jag klickar på "hämta fler program".

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-10 12:05

75 spänn för Ms. Pac Man !? = nej tack! De får banne mig släppa en arkadsamling eller ännu bättre MAME.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 12:06

Nån mer som har problem med ÅÄÖ efter uppdateringen?
I albumtitlarna ändras de till konstiga tecken istället.
Otroligt störande!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 12:11
Ursprungligen av Geggy:

Nån mer som har problem med ÅÄÖ efter uppdateringen?
I albumtitlarna ändras de till konstiga tecken istället.
Otroligt störande!

Nopp, inget sådant hos mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 12:57
Ursprungligen av Adzam 1:

Nopp, inget sådant hos mig.

Kör ni andra Leopard eller Tiger?
Jag kör 10.4.11, kan det har något med någon teckenkodning där att göra tro...?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-10 12:13
Ursprungligen av doomas:

När man klickar på programmet man vill köpa, precis som med musik.. Facebook-programmet var gratis, så jag provade och det gick att ladda ner. Nu saknas bara en telefon att köra det på..

Kolla inställningar för iTunes, under "allmänt" klicka för "program" så du får det valet bland "musik", "filmer" osv.. Om du går in där kan du välja "hitta fler program" eller nåt, då kommer du till App store. Jag har inte hittat nåt annat sätt att komma dit än =p

Jo men så långt har jag kommit också.. Men det kommer bara upp en ruta som säger att Application store inte är tillgänglig för tillfället..

Ursprungligen av Geggy:

Nån mer som har problem med ÅÄÖ efter uppdateringen?
I albumtitlarna ändras de till konstiga tecken istället.
Otroligt störande!

Nope. Kan vara för att jag inte har många album med å ä ö i namnet iofs.
Hittade ett med ä och det fungerar..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 12:15
Ursprungligen av nllub:

Jo men så långt har jag kommit också.. Men det kommer bara upp en ruta som säger att Application store inte är tillgänglig för tillfället..

Nope. Kan vara för att jag inte har många album med å ä ö i namnet iofs.
Hittade ett med ä och det fungerar..

Bara att testa igen, starta om iTunes osv. Jag har redan laddat ner två apps!

Vart är 2.0 nu då!;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 19:34

Teckenproblem

Ursprungligen av Geggy:

Nån mer som har problem med ÅÄÖ efter uppdateringen?
I albumtitlarna ändras de till konstiga tecken istället.
Otroligt störande!

Ja, jag har problem med õ ô ã â é och liknande. Först när jag spelar låten ändras tecknet till något helt udda tecken. Vad göra? Kan man tillbakagradera till 7.6.2 utan att riskera nåt knas? Var i så fall hittar jag en sådan nedgradering? Inte på apple.com va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 17:15
Ursprungligen av tronque:

Ja, jag har problem med õ ô ã â é och liknande. Först när jag spelar låten ändras tecknet till något helt udda tecken. Vad göra? Kan man tillbakagradera till 7.6.2 utan att riskera nåt knas? Var i så fall hittar jag en sådan nedgradering? Inte på apple.com va?

Jag nedgraderade till 7.6.2 och då fungerar allt som vanligt igen. Det var svårt att komma över .dmg-filen men efter lite googlande så hittade jag den.
Om du vill så kan du lägga till mig på msn så skickar jag över den
henrikroos (at) live.se

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 18:43
Ursprungligen av Geggy:

Jag nedgraderade till 7.6.2 och då fungerar allt som vanligt igen. Det var svårt att komma över .dmg-filen men efter lite googlande så hittade jag den.
Om du vill så kan du lägga till mig på msn så skickar jag över den
henrikroos (at) live.se

Du kan inte lägga ut länken till sidan som du hittade den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 14:59
Ursprungligen av Chilleboy:

Du kan inte lägga ut länken till sidan som du hittade den?

Skulle jag kunnat göra om jag kom ihåg var jag hittade den, la aldrig till den som bokmärke....

La upp den på Skydrive: Länk

Senast redigerat 2008-07-13 16:28
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 21:12
Ursprungligen av Geggy:

Skulle jag kunnat göra om jag kom ihåg var jag hittade den, la aldrig till den som bokmärke....

La upp den på Skydrive: Länk

Lysande!
Tackar ödmjukast!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 15:09
Ursprungligen av tronque:

Ja, jag har problem med õ ô ã â é och liknande. Först när jag spelar låten ändras tecknet till något helt udda tecken. Vad göra? Kan man tillbakagradera till 7.6.2 utan att riskera nåt knas? Var i så fall hittar jag en sådan nedgradering? Inte på apple.com va?

Uppdatera dina ID3-taggar. Högerklicka på en eller flera låtar och välj "Konvertera ID3-taggar" och väljer 2.4.
Testa på en först så du är säker att det fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 16:31
Ursprungligen av acke:

Uppdatera dina ID3-taggar. Högerklicka på en eller flera låtar och välj "Konvertera ID3-taggar" och väljer 2.4.
Testa på en först så du är säker att det fungerar.

Om någon testar så posta gärna resultatet här, om det löser problemet så kan det ju vara värt att uppdatera till 7.7.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-13 16:42
Ursprungligen av acke:

Uppdatera dina ID3-taggar. Högerklicka på en eller flera låtar och välj "Konvertera ID3-taggar" och väljer 2.4.
Testa på en först så du är säker att det fungerar.

Jag hade samma problem med åäö, gör som acke skriver, det funkar. Men gör det INNAN du spelar låten. Den byter inte tillbaka om tecknet redan är ändrat.

Ursprungligen av enkel:

Jag hade samma problem med åäö, gör som acke skriver, det funkar. Men gör det INNAN du spelar låten. Den byter inte tillbaka om tecknet redan är ändrat.

Hur ska man bära sig åt med skivor som inte redan är tillagda i iTunes? La precis in en skiva och iTunes ändrade direkt alla specialtecken innan jag hann konvertera id3-taggarna. Blir nog att nedgradera tills vidare.

edit: När jag försöker installera 7.6.2 igen så får jag bara meddelande om att det inte går för att en nyare version redan är installerad. Hur gör man?

Senast redigerat 2008-07-13 22:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 23:17
Ursprungligen av daniel-san:

Hur ska man bära sig åt med skivor som inte redan är tillagda i iTunes? La precis in en skiva och iTunes ändrade direkt alla specialtecken innan jag hann konvertera id3-taggarna. Blir nog att nedgradera tills vidare.

edit: När jag försöker installera 7.6.2 igen så får jag bara meddelande om att det inte går för att en nyare version redan är installerad. Hur gör man?

Radera iTunes i programmappen så funkar det. Du får dock lägga till alla dina musikfiler igen om du inte roddar runt med den gamla iTunes-library filen.

podcaster i iTunes 7.7

har problem med mina podcasts. precis Alla synkas till min ipod touch 2.0
även om rutan för podcast inte är markerad.

förslag på vad jag ska göra åt det?
någon med samma problem?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 12:09

Nu kom jag in på App store!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-10 12:15

Kör du 2.0 beta eller har du hittat dom någonstans?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 12:15
Ursprungligen av nllub:

Kör du 2.0 beta eller har du hittat dom någonstans?

Inga betor hos mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 12:16
Ursprungligen av nllub:

Kör du 2.0 beta eller har du hittat dom någonstans?

Näh, jag snodde dem från AppStore

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-10 12:18

Men... Vissa saker går ju bara att komma åt i USA? Crash Nitro Kart är tydligen bara för amerikaner.

Ursprungligen av shandar:

Men... Vissa saker går ju bara att komma åt i USA? Crash Nitro Kart är tydligen bara för amerikaner.

Det finns väl inte ens ute än? Sist jag läste var det bara en beta som inte skulle släppas skarpt än på ett tag. Det skulle inte finnas till lanseringen av App Store.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-10 12:18

Okej coolt. Nu fungerar det i alla fall. Nu får dom skicka ut uppdateringen till iPoden

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 13:14

Leopard här.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-10 13:15

Jepp Leopard. Blir ju samma effekt i Safari när man har fel teckenkodning. Hur man gör för att ändra den i iTunes kan jag tyvärr inte svara på.

Jag har tiger, allt fungerar som det ska.

Bevaka tråden