Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-20 09:55
Ursprungligen av Goflorp:

Kul!

Säger bara : Heytell på AppStore

Skillnad mot iPTT?

Vet ej och bryr mig ej.

Gumman kör Heytell, så gör jag. Inte provat annat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-21 00:52

Jag har testat nu, och Heytell är lite smidigare att använda, men uj vilken fördröjning när man växlar! Där leder iPTT.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-21 09:31

Jag har världens bästa rörmokare. Man ringer vid 7 på morgonen om en trasig vattenblandare till köket, han kommer förbi vid lunch. Slaktar en ny vattenblandare för att ta ut den reservdel som är sönder och monterar allt på ett par minuter. Har iofs inte fått fakturan än

Ursprungligen av planB:

Jag har världens bästa rörmokare. Man ringer vid 7 på morgonen om en trasig vattenblandare till köket, han kommer förbi vid lunch. Slaktar en ny vattenblandare för att ta ut den reservdel som är sönder och monterar allt på ett par minuter. Har iofs inte fått fakturan än

Gött om han fakturerar dig för den helt nya som han slaktade

Vi har ett riktigt fint åskväder i Malmö just nu, rejäla blixtar och det smäller så det skallrar i fönsterrutorna. SÅ skönt och mysigt. Var länge sen jag fick uppleva ett riktigt bra åskväder.

Ursprungligen av Capeman:

Vi har ett riktigt fint åskväder i Malmö just nu, rejäla blixtar och det smäller så det skallrar i fönsterrutorna. SÅ skönt och mysigt. Var länge sen jag fick uppleva ett riktigt bra åskväder.

Då vet vi vad vi har att vänta här norrut då kanske!

Ursprungligen av Engalunda:

Då vet vi vad vi har att vänta här norrut då kanske!

Ja det är väl inte omöjligt!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-22 21:51
Ursprungligen av Capeman:

Ja det är väl inte omöjligt!

Nu har regnet kommit till Borås (ovanligt va? ), så får väl se hur det utvecklar sig.

Ursprungligen av Drakfot:

Nu har regnet kommit till Borås (ovanligt va? ), så får väl se hur det utvecklar sig.

Haha lika ovanligt som att det just nu även regnar i Växjö (där jag bodde innan). Sveriges två regnigaste städer.

  • Medlem
  • 2011-05-24 15:40

Har fått min fetaste lön hittills i mitt liv.

Jag vet inte riktigt om jag är hyperglad men jag satt ändå och fnissade åt det hela. Bolagsverket bad mig definiera "produktdesign".
Produkt-design, design av produkter? Det finns säkert en massa man kan definiera kring det här, men det hela beror ju på vilka produkter jag får i uppdrag att designa?

"En industridesigner eller produktdesigner designar eller formger föremål som skall tillverkas i en industriell massproduktion. (wikipedia) Produktdesign innebär att jag designar produkter, industriella eller hantverksmässiga, utifrån de beskrivningar kunden ger mig. Alternativt på eget initiativ."

Can't wait to get the answer... studiox behöver avfärda hatt-ätandet än, det var inte namnet som var problemet utan definitionen av min verksamhet

Ursprungligen av klarabara:

Jag vet inte riktigt om jag är hyperglad men jag satt ändå och fnissade åt det hela. Bolagsverket bad mig definiera "produktdesign".
Produkt-design, design av produkter? Det finns säkert en massa man kan definiera kring det här, men det hela beror ju på vilka produkter jag får i uppdrag att designa?

"En industridesigner eller produktdesigner designar eller formger föremål som skall tillverkas i en industriell massproduktion. (wikipedia) Produktdesign innebär att jag designar produkter, industriella eller hantverksmässiga, utifrån de beskrivningar kunden ger mig. Alternativt på eget initiativ."

Can't wait to get the answer... studiox behöver avfärda hatt-ätandet än, det var inte namnet som var problemet utan definitionen av min verksamhet

MeeH! Hur kan du tro att de ska veta vad produktdesign är

Ursprungligen av klarabara:

Jag vet inte riktigt om jag är hyperglad men jag satt ändå och fnissade åt det hela. Bolagsverket bad mig definiera "produktdesign".
Produkt-design, design av produkter? Det finns säkert en massa man kan definiera kring det här, men det hela beror ju på vilka produkter jag får i uppdrag att designa?

"En industridesigner eller produktdesigner designar eller formger föremål som skall tillverkas i en industriell massproduktion. (wikipedia) Produktdesign innebär att jag designar produkter, industriella eller hantverksmässiga, utifrån de beskrivningar kunden ger mig. Alternativt på eget initiativ."

Can't wait to get the answer... studiox behöver avfärda hatt-ätandet än, det var inte namnet som var problemet utan definitionen av min verksamhet

Menar du att de faktiskt läser sånt här? Tja, jag har en kollega som en gång i tiden fick avslag på en patentansökan med motiveringen att ansökan var skriven med felaktigt radavstånd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-26 00:46

De kanske vill ha det på svenska? Formgivning av nya produkter inför tillverkning?

Hahaha, på allvar?

Hur var det med vogonerna i Liftarens guide nu igen?
Blanketten måste skickas in i rätt färg, tappas bort, skickas in igen, varpå den första kopian dyker upp och man måste skicka in en förklaring till varför kopia nummer två ska slängas....etc etc.

Jag måste logga in igen för att jag vill ta bort ett av förslagen, känns inte alls bra såhär i efterhand.

Fullaste allvar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-26 13:44

Jag börjar landa riktigt rejält i min yrkesroll och idag löste jag bl a ett ärende med "obefintlig ventilation" i en Gymnastiksal.

Tog reda på data, temperaturer och flöden osv.

Hmmm.. trycket 400Pa, check. Värmebatteri värmer där, Återvinningen först... hmmm
Titta där en tryckknapp i rummet till forcerad och en CO2-givare... inställd på ? Värde... rota rota
Vaf? 800ppm CO2 innan den startar? Nä, ställer den på 550 eftersom lokalen nu innehåller 645ppm..

Klick, spjäll ST8 (Tilluft), ST9 (Frånuft) öppnar, ser i realtid hur tempen i rummet sjunker, CO2 sjunker...sakta..

Yes!

Ringer kunden.

Meddelar att jag gått igenom och att det också finns en knapp de kan trycka på när de startar gympapass.
Det verkar som om inte alla vet om detta och då väntar systemet väldigt länge innan det drar igång....
Så långt att det kanske tar en halvtimme innan det startar - då kasnke de har en kvart kvar och det hinns
inte med att få ner tempen (och CO2) i rummet. De upplever att det bara är varmt, svettigt och kvavt....

De blir jätteglada över att det blir bättre - de kan faktiskt känna direkt att det nu blåser från de där gallren!

Gissa om man känner det inombords. Fick ett skarpt problem och löste det.

Vill också påpeka att ibland har jag ärenden jag inte begriper ett smäck av med

Precis kommit hem från Rospiggarna-Masarna...

En helt fantastisk speedway match med fantastiska heat och avgörande i sista kurva av sista heatet!!!

Kan lägga till länkar (för det är inte slut snackat på ett tag)

http://norrteljetidning.se/sport/1.1220710-dramatisk-forlust-for-rospiggarna
http://www.unt.se/sport/jonsson-rasande-pa-domaren-1356143-default.aspx

Vem behöver fotboll med smällare och skit ?!

Senast redigerat 2011-05-26 23:29

Ibland gör små saker en glad...

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/0ljPuSfPbSw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Så otroligt glad idag, fick precis 2st brev från Skatteverket, ett till min fru och ett till mig som talar om att vi bor på den adress vi bor på, fantastiskt.

Skönt att veta att skattepengarna används på ett bra sätt.

Champagne!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-27 15:18

Skatteverket måste ha Sveriges största förbrukning av kuvert ...

Ursprungligen av planB:

Skatteverket måste ha Sveriges största förbrukning av kuvert ...

Och största kunden för Posten..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-27 16:00

Jag ändrade e-postadressen i mitt bolag via e-tjänsten. Fick naturligtvis en bekräftelse brevledes också. För säkerhetsskull, typ.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-27 16:06
Ursprungligen av planB:

Jag ändrade e-postadressen i mitt bolag via e-tjänsten. Fick naturligtvis en bekräftelse brevledes också. För säkerhetsskull, typ.

Ifall servern skulle brinna upp, och någon råka lägga en magnet vid brevet? ;D

Prince kommer till Way Out West. Jag dör.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-27 18:45
Ursprungligen av Capeman:

Prince kommer till Way Out West. Jag dör.

Snälla, vänta tills efter konserten

Yes!!

Ursprungligen av Capeman:

Prince kommer till Way Out West. Jag dör.

Kömmer du till Götet får vi ta en pilsner !

Ursprungligen av Goflorp:

Kömmer du till Götet får vi ta en pilsner !

Tveklöst! Om sommaren inte ballar ur totalt rent ekonomiskt (du vet hur det är att vara fattig student) så kommer jag!

Bevaka tråden