Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-09 14:13

Jag är glad för att det brummade till på min lånade Nokia 1208 imorse, det kom ett meddelande att min iPhone fanns att hämta på Teliabutiken nere på stan efter att den varit in på service en vända.
Nu sitter jag med en helt ny iPhone.

Överlycklig över att de som bestämmer på jobbet gått ut med TREDJE varslet idag.
Överlevt de två första. Nu kommer det tredje - 350 personer till.

Det känns bra!

Idag är jag glad för att jag inte är som alla andra.
För det verkar innebära att man inte gör saker fullt ut med
sina saker utan tex istället nöjer sig med att ringa i sin mobil.
Punkt• Slut•
Folk som inte använder sina fina saker borde inte få ha dom
utan de får börja åka till folk som de vill ha sagt något
eller använda den däringa stationära saken.
Möte med min chef och en kollega med samtal om bl a ett större möte
med flera personer - jag tar upp min mobil och kollar e-posten på min
Comhem-adress där jag har fått svar - chefen nästan ramlar av stolen och
har aldrig tidigare sett att man kan kolla mail genom sin mobiltelefon
och även skicka e-post.....Jag har sparat in en halvtimme i arbetstid
och känner mig nöjd men samtidigt som ET:s morsa eller nåt..........:tveksam:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-13 21:34

Jag är bara glad!

... ingen direkt anledning. Eller alla möjliga...

Jag är glad för att jag äntligen fått mitt mobila bredband via telia att fungera i leopard.

Jag är glad för att min flickvän och jag har älskat varandra i över 4,5 år nu och att det känns bättre och bättre för varje dag.

Ursprungligen av henkebarn:

Jag är glad för att min flickvän och jag har älskat varandra i över 4,5 år nu och att det känns bättre och bättre för varje dag.

*°❀♡A♡o♡o♡u♡h♡h♡♡s♡å♡♡g♡u♡l♡l♡i♡g♡t♡♡!♡!♡!♡❀°*

Jag är så jävla glad idag för atte;

Jag och Rei som är här och hälsar på satt på spårvagnen idag, vi skulle fota inne i GBG.

Då ringer telefonen; Ja, hej det är från skolan. Du står på reservplats. Vi har fått ett återbud så du är välkommen - om du fortf är intresserad...

- öH?! Jo, Ja, Tack!

Antagen!

Så nu skall det bli en fastighetstekniker av en annan!
70p skall läsas...1.5 år

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-08-11 08:47

Kul, grattis!

Tackar...

Det har fortf inte satt sig än riktigt....

Stort grattis! Byta karriär är ett stort steg att ta, men det är så värt det. Lycka till med pluggandet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 17:57

Jag tror det är sunt att byta jobb lite då och då. Lättare sagt än gjort kanske men att gå på exakt samma ställe i 50 år verkar tack och lov vara nått som inte gäller längre.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-17 07:42

Idag känner jag mig fröjdefull. Har precis fått tid hos tandläkaren idag för att laga en tand som jag lyckades bita av första veckan på semestern. Skulle börjat jobba idag efter semestern, men chefen var snäll och gav mig två extra dagar för att kunna komma till tandläkaren (som var på semester, men är tillbaka denna veckan). Så nu får man förhoppningsvis det ordnat innan det blir värk, smärta och problem

Så är det imorgon kvar att njuta fullt av innan det är dags att börja jobba och pula med UNIX-maskinerna på Sahlgrenska igen.
Blir nog lite kaffe med

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-21 20:36

Nu är det fredag och det är snart dags att öppna en öl

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-22 16:58

Drygt 2 veckor sedan ramlade katten Mette-Marit ner från min balkong, ca 4,5 m. Hon är extremt skygg och rädd för händer. jag har tillbringat ziljoner med timmar med att locka fram henne, utan resultat. Grannarna har involverats liksom arbetskamrater. Hon har fått mat inlagd i sin bur så gick ingen nöd på henne. Små glimtar av katten på senkvällen/natten men hon har alltid sprungit iväg när man kommit för nära.
Igår fick jag låna en fångstbur (typ minkbur) och till min stora lycka hörde jag fällan gå igen inatt vid ettiden. En ruggig, livrädd katt fräste åt mig. Men var det rätt katt? Svansen var rätt men ögonfärgen stämde inte och jag kunde inte heller se örontatueringen. Syrran ringdes in även hon tveksam till en början men rätt säker i bättre ljus än en ficklampa. Natten har katten tillbringat på toaletten i stilla ro och idag är vi ganska säkra på att det är rätt katt! Puh!!! En sån lättnad.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-24 14:57

Idag blev det officiellt att Snow Leopard släpps den 28:e Augusti (Apple Store länk), jag är glad

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-08-26 20:31

Idag beställde jag Snow Leopard, köpte Aperture 2 och på toppen av allt detta, så är jag gräsänkling 4 dagar till!:)

Jag blir så glad av allt detta, så nu blir det till att ta sig en öl och lägga sig i soffan. Ska nog flippa mellan alla kanaler...bara för att jag kan det utan gnäll!:cool:

Lade ett bud på Tyska ebay (inom EU9 på en grafräknare eftersom Engelska eBay inte verkar veta vad HP-räknare med graffunktion är....

Kollar man på Engelska ebay.co.uk finns det inga räknare till salu ...
Kollar man Tyska eBay.de finns det ett hundratal

Tanke: Hur fan kunde england vinna kriget?, Ja just det, de fick hjälp av USA

Skämt åsido, men man undrar hur de räknar i England? Abacus? Gamla HP-35:or ?

Så jag är sketlycklig om jag kanske kan ropa hem en HP-49G+ för en femhundring...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-11-10 15:32

Jag är så jävla glad för att jag fick veta att jag får behålla jobbet efter nyår! Nu är husköpsplanerna inte lika långt borta igen!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-10 16:21

Grattis, kul att höra!

Ursprungligen av odis:

Jag är så jävla glad för att jag fick veta att jag får behålla jobbet efter nyår! Nu är husköpsplanerna inte lika långt borta igen!

Precis klar med 137 frågor hemtenta. Känns väldigt bra att bara ha lite kontroll och finlir kvar, sen skall den in...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-11-12 13:03

Jag är så jävla glad idag för att jag ska hämta ut min Time Capsule!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-11-12 13:15

...för att jag fick min Macbook Pro 13" idag. Lilla julafton!

Fick besked nu innan helgen att min praktik under Apr-Maj blir på det där prestige-stället där de är kräsna vilka som får komma och som det alltid blir slagsmål om vem som skall få...

Kort och gott kommer min praktikperiod vara fylld av spännande saker, med bra folk/handledare, på spännande platser i Göteborg.

Livet är gött!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-14 21:33
Ursprungligen av Goflorp:

Kort och gott kommer min praktikperiod vara fylld av spännande saker, med bra folk/handledare, på spännande platser i Göteborg.

Livet är gött!

Kul, grattis Och berätta om hur det går . . .

Ursprungligen av Eva:

Kul, grattis Och berätta om hur det går . . .

Blir ute på stan i Göteborg Sista v i April och sedan hela Maj...

Det här apgarvet vill jag inte undanhålla er; en del har säkert sett det förut.

bra Engelskaträning om inte annat;

It Happened on the Way to DFW… | Cult of Mac

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-03-14 21:56

Är så glad att jag fått min glas bänk till min 40" TV och Xbox idag! Nu ser det väldigt najs ut!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-14 22:05
Ursprungligen av fedi-93:

Är så glad att jag fått min glas bänk till min 40" TV och Xbox idag! Nu ser det väldigt najs ut!

Va bra Lägg in foto, det skulle vara kul att få se!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-03-23 17:13
Ursprungligen av Eva:

Va bra Lägg in foto, det skulle vara kul att få se!

Visst! Bättre sent än aldrig...
Så ser mitt rum ut i dagsläget

Edit: Sista bilden blev mörk.. Har iaf en svart Xbox 360 på andra hyllan...

Senast redigerat 2010-03-23 18:23
Bevaka tråden