Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo III

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 10:50

Laddar ner klienten nu i väntan på att betan öppnas. Inte för att jag har några stora förhoppningar om att min dator klarar av det, men måste prova i alla fall.

Visst öppnar dom 21:00?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 16:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Visst öppnar dom 21:00?

Japp.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-04-20 18:59

Skit, detta är inte bra, jag som ska sitta på kurs i helgen =/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-20 19:31

Klienten nerladdad, får se om det orkar köras på min gamla MBP

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-04-20 23:51
Ursprungligen av zinned:

Klienten nerladdad, får se om det orkar köras på min gamla MBP

Funkar fint på min gamla MBP 4.1 från 2008

Ursprungligen av mattem:

Funkar fint på min gamla MBP 4.1 från 2008

Vad som fungerar och hur bekvämt det är att spela är två skilda saker.

Min Macbook Pro (Late 2011) klarar också av det. Men vill man köra på de högsta grafikinställningarna så är det lite mer slött. Och personligen så anser jag inte att ett spel fungerar om man inte kan använda de maximala inställningarna för grafik och ljud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-21 12:28
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Vad som fungerar och hur bekvämt det är att spela är två skilda saker.

Min Macbook Pro (Late 2011) klarar också av det. Men vill man köra på de högsta grafikinställningarna så är det lite mer slött. Och personligen så anser jag inte att ett spel fungerar om man inte kan använda de maximala inställningarna för grafik och ljud.

MacPro 2008 med Radeon 5870 fixar spelet fint med max inställningar i 2560x1440. Det rullar inte konstant i 60 fps men flyter på gör det. Tills jag nu blev utkastad!

Har du bootcamp kan det vara värt att testa där. Starcraft II fungerade enormt mycket bättre i Windows and OSX.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-20 22:00

Det verkar tämligen hopplöst att komma in och spela.

- "There was an error creating the game. Please try again!"
- "The request timed out. Please try again!"
- Min karaktär är en Level 0 Unknown

Bra att de stress-testar innan launch för detta var inte så stabilt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 22:04
Ursprungligen av Erik.dv:

Det verkar tämligen hopplöst att komma in och spela.

- "There was an error creating the game. Please try again!"
- "The request timed out. Please try again!"
- Min karaktär är en Level 0 Unknown

Bra att de stress-testar innan launch för detta var inte så stabilt.

Än så länge har jag inte kommit in. Under den senaste timmen har det varit flera felmeddelanden.
"There is an outage, please try again later…"

Doh! Får hela tiden att servrarna är överbelastade.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 22:16
Ursprungligen av barbapappa_86:

Doh! Får hela tiden att servrarna är överbelastade.

Jag skulle gissa på at vi får vänta tills i morgon/i natt innan det fungerar som vi vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-20 22:20

Det verkar inte bättre. Kan skapa en karaktär men det buggar friskt även där.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 22:32
Ursprungligen av Erik.dv:

Det verkar inte bättre. Kan skapa en karaktär men det buggar friskt även där.

Jag är inte ens i närheten av att skapa en ny karaktär. Ser ut som att jag får prova tidigt imorgon istället.

Intressant spel. Det fungerar inte riktigt bra på min Macbook Pro, men det gick att spela. Tyvärr så inser jag att det är ett beroendeframkallande spel (igen!), så jag tog bort det efter att ha spelat i en timme.

Till er som inte kommer in;

Fortsätt "hamra". Det fungerar! Men kom ihåg att skapa er Battle Tag på Battle.net. Annars sparkar servern ut er, och ni får fortsätta på nytt att försöka få ansluta för att börja spela.

Diablo III är ett intressant spel, speciellt när man har växte upp med Diablo 1 & 2 på Pc.
Ser fram emot och få spela när det släpps 15 Maj 2012.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-21 01:23

Hmm...

Jag tänkte kolla in betan nu och jag startar spelet, kommer till inloggningsrutan där man ska ange sitt Battle.net account name. Jag anger mitt kontonamn och lösenordet men sedan kan jag inte klicka på login, den knappen verkar inte vara aktiv...idéer?

Edit : Glöm det jag skrev ovan, my bad

Nu kom jag in. Är väl ca lvl 5 nu. Blev dock utkastad efter det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-21 14:39

Då var betan "avklarad". Intressant teaser av spelet. Fungerande överlag bra nu idag kontra går-kvällen då det inte ens gick att logga in. Prestandan är tack och lov bra i spelet (Starcraft II fungerar hopplöst kasst under OSX).

Det blir nog att köpa det här när det kommer. Fan, min fritid tog precis en ordentlig smäll…

Provat det en del nu, och gillar det skarpt. Nu längtar jag till den 15e Maj.

Funkade sådär på min iMac 27 (Late 2009) med i7, 16GB RAM och ATI Radeon 4850M.
2560x1440 med allt på low gav ca 20fps.
1920x1080 med allt på low gav runt 30fps.
1280x720 med allt på high gav runt 70fps.

Men det såg ut som skräp då det inte är native-upplösning.

Jap då var betan klar och jag blev lvl 9 Monk. Jag körde allt på max i 1440x900 på min MacBook Pro, flöt spelet väldigt fint. Det blir ett givet köp den 15 Maj!

Senast redigerat 2012-04-21 17:58

Som man har längtat! Synd bara att man måste införskaffa sig en ny dator.. testade precis betan och det va knappt att det flöt på på min iMac 24" (3,06 Intel core 2 duo, 4GB RAM, NVIDIA GeForce GT 130 512MB)

ändå körde jag allt på low, inga shadows och typ 1400x900 eller nåt... BLIR EN PC NU! :/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-21 18:58

På min MBP från 2009 med Nvidia 9400M flöt det inget vidare. Det var inget jag hade räknat med heller, så det blir till att avinstallera spelet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-21 22:20
Ursprungligen av joakimo:

På min MBP från 2009 med Nvidia 9400M flöt det inget vidare. Det var inget jag hade räknat med heller, så det blir till att avinstallera spelet.

Jag har exakt likadan dator, nätt och jämt spelbart men bara för att testa det. Inget man sitter längre stunder med.

Efter man har köpt kommande iMac så lär det dock bli ett köp

Well när jag spelar Diablo 3 Beta med max inställningar i 1440X900 på min MacBook Pro utan Anti-Aliasing ligger jag mellan 28-48 fps med Anti-Aliasing på blir det ca ca 19-32 fps i (1440X900) beroende var jag befinner mig i spelet. Detta gäller MacBook Pro Mid 2010 med nvidia 330M. Dock tyckte jag att det inte var någon större skillnad på spelet med Anti-Aliasing eller utan.

Det jag undrar om någon har kört Diablo 3 i 2560X1440 i max i allt vad de fick för FPS?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 01:16

Hur ser jag min FPS?

Du använder ctrl+r i spelet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-22 11:33

På en MacPro 2008 8-core 2.8 GHz, 8GB RAM, Radeon 5870 med OSX 10.7.3 får jag i 2560x1440 med allt på max utom shadows på medium ligger jag relativt slickat på 60fps. Vissa event får maskinen att gå ner lägre (när man först träffar Deckard Cain dippar den ner till 30 fps).

Jag kör dock med dual screen på denna maskin vilket troligen påverkar FPS:en något negativt.

Senast redigerat 2012-04-22 12:23

Najs det så det ska vara!

Jag vet att det inte är en Mac.. men ha lite översikt med detta

Funderar på en sådan här Asus G74SX-TZ226V - Inet.se

Kommer den att räcka för att lira allt på max?

Bevaka tråden