Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo III

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-08-21 22:59

Herrejäklar vilket tryck det är på diablo 3 sidan... den laddar i evigheter och sen krashar... Så jäkla sugen på några nyheter nu!!

  • Medlem
  • 2009-08-21 23:34

Munk är nya klassen!

  • Medlem
  • 2009-11-08 14:40

Fasiken va sugen jag är på det här då! Kan dom inte släppa lite mer snart! Kollade på torchligth, men det är inte riktigt samma hehe...

Inga nyheter nån vill dela med sig av?

Dött som i graven. Kommer slippra lite info lite då och då men som jag förstår det är inte ens betan för Starcraft 2 igång än. Detta kommer ta minst 2år till innan D3 dyker upp. Sabla blizzard

  • Medlem
  • 2010-10-22 23:20

Demon Hunter den senaste och troligen sista klassen dök upp idag på Blizzcon.
Diablo III -
Skönt med lite uppdateringar i alla fall.

För er som inte varit med:
Witch Doctor: Lite necromancerstuket, du har pets/minions och en massa curse mm, en castertyp
Barbarian: ja.. asså. typ. liksom
Wizard: Klassiker, gissa om det är caster. Har en ganska nice time stop spell
Monk: Närstridstyp med massa spells. Har inte riktigt koll på än.
Demon Hunter: Japp, en huntertyp med massa rangedattacker och lite annat smått å gott

Det enda man vet när det gäller Blizzard är att även om det tar en jävla tid för de att få fram spelen, så blir man aldrig besviken när de väl kommer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-23 09:12

Jag bara hoppas att dem kör samma stuk som i dem andra Diablo-liren. Så det inte blir för mycket Wolrd of Warcraft över det. Som t.ex. att man inte behöver sitta bänkar 4 dagar i veckan i 5 timmar för ett raid för att få chans på dem bästa grajerna.

Även om det har varit en fördel i Diablo förr att spela flera då man lättare har fått drops och kan ta ner en boss 78 gånger på nån timme för man spelar ihop. Men chansen för en ensam spelare som bara kör single-player har alltid funnits där. Och det hoppas jag kommer finnas kvar.

  • Medlem
  • 2010-10-23 09:39

Det kommer inte vara ett multiplayerspel, det kommer vara ett klassiskt diablo med singleplayer campaign. Men precis som tidigare ska du kunna vara fler genom battle.net om du vill. Eller köra lite pvp verkar det som.

Jag hoppas bara att der får förbli mörkt och grymt. Den stilen gillar jag. Och att Blizz vågar chansa på att det inte bara blir ett mainstreamspel, utan utmanar lite.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-23 09:54

Nä precis.

Kommer nog isolera mig från världen när det väl kommer.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-23 10:45

Jag kommer att behöva köpa ny dator hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-01 08:39

ska köpa 13" macbook pro snart. 2011-varianten. tror ni man kan spela diablo 3 på den?

Ursprungligen av martenj:

ska köpa 13" macbook pro snart. 2011-varianten. tror ni man kan spela diablo 3 på den?

Rent spontant.... Nej.... Lär krävas en fet iMac eller så för att det ska glida "bra".

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-09-08 12:10
Ursprungligen av martenj:

ska köpa 13" macbook pro snart. 2011-varianten. tror ni man kan spela diablo 3 på den?

Med tanke på att StarCraft 2 från 2010 flyter problemfritt på mediumnivån på min Macbook pro 13" från 2010 tror jag att MBP 13" från 2011 gott kommer klara Diablo 3 om inte releasen dröjer allt för länge och du inte nödvändigvis måste köra med bästa grafiknivån.

F&F Betan är igång. Snart får man se ifall man får en beta-nyckel...
Finns lite strömmar ute: nomsayin on USTREAM: .

Ja, jag håller tummarna även jag med som alla andra miljoner där ute väntandes på en beta

FInns syskrav för betan här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-15 17:21

Diablo III

15 Maj... Det kommer inte bli mycket sol i sommar.

Ursprungligen av Kajan:

Diablo III

15 Maj... Det kommer inte bli mycket sol i sommar.

Det blir det aldrig, det är Sverige vi bor i.

Hoppas min 27" iMac från 2009 orkar.
2.8GHz i7, 16GB RAM, Radeon 4850, 250GB SSD

Antar att det blir grafikkortet som blir flaskhalsen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 17:18
Ursprungligen av radaradam:

Hoppas min 27" iMac från 2009 orkar.
2.8GHz i7, 16GB RAM, Radeon 4850, 250GB SSD

Antar att det blir grafikkortet som blir flaskhalsen

Diablo III Beta System Requirements - Battle.net Support

visserligen för betan men ändå...

Ursprungligen av Kajan:

Diablo III Beta System Requirements - Battle.net Support

visserligen för betan men ändå...

Jo har sett kraven. Problemet är att det är en mobil version av Radeon 4850 och att iMacen har 2560x1440 i native upplösning.

  • Medlem
  • 2012-03-15 20:55

Hur kommer det sig att prereleasen kostar 59.99 € och priset i Sverige är från 439 SEK?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-16 17:13
Ursprungligen av MP:

Hur kommer det sig att prereleasen kostar 59.99 € och priset i Sverige är från 439 SEK?

Ingen aning, men jag förbokade collectors edition...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-19 19:43

Du menar att du skulle ha för bra grajer?

Det är ju bara rekommenderade krav, kommer ju inte direkt förstöras av du har bättre saker.

Sen upplösningen styrs av spelet, så det spelar ingen roll vad du har i OS X.

Ursprungligen av Kajan:

Du menar att du skulle ha för bra grajer?

Det är ju bara rekommenderade krav, kommer ju inte direkt förstöras av du har bättre saker.

Sen upplösningen styrs av spelet, så det spelar ingen roll vad du har i OS X.

Nej det är inte alls vad jag menar. Jag menar att jag har en sämre version av ATI Radeon 4850, nedklockat.

En skärm skall alltid köras i sin native-upplösning, om jag går under 2560x1440 kommer det att bli blurrigt. Att ha en väldigt högupplöst skärm är alltså till en nackdel i detta fallet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-19 20:58

Hmm det är nog inte många spel genom tiderna som har körts på samma upplösningl som i operativsystemet. Sen är det klart att det kan bli "blurrigt" men det syns betydligt mer i operativsystemet än inne i spelet oftast.

Men ditt kort är väll inte sämre än minimum kraven? så då tror jag faktiskt inte det är så stora problem, blizzard är bra på den biten och har väll aldrig direkt släppt något sjukt krävande spel, dock får du kanske tumma lite på grafikkvalitén.

Ursprungligen av Kajan:

Hmm det är nog inte många spel genom tiderna som har körts på samma upplösningl som i operativsystemet. Sen är det klart att det kan bli "blurrigt" men det syns betydligt mer i operativsystemet än inne i spelet oftast.

Men ditt kort är väll inte sämre än minimum kraven? så då tror jag faktiskt inte det är så stora problem, blizzard är bra på den biten och har väll aldrig direkt släppt något sjukt krävande spel, dock får du kanske tumma lite på grafikkvalitén.

Nej det är inte sämre än minimum-kraven, men tror inte att jag kommer att få det flytande på 2560x1440 på Low.

Men Blizzard brukar vara bra på att optimera spel och satsa mer på själva spelet än grafiken. Spelbart kommer det att bli, och det räcker för mig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-03-21 19:24
Ursprungligen av Kajan:

Hmm det är nog inte många spel genom tiderna som har körts på samma upplösningl som i operativsystemet. Sen är det klart att det kan bli "blurrigt" men det syns betydligt mer i operativsystemet än inne i spelet oftast.

Men ditt kort är väll inte sämre än minimum kraven? så då tror jag faktiskt inte det är så stora problem, blizzard är bra på den biten och har väll aldrig direkt släppt något sjukt krävande spel, dock får du kanske tumma lite på grafikkvalitén.

Sen CRT-skärmarna försvann är jag ganska säker på att de flesta spelar i "rätt" upplösning för sin skärm.

2560x1440 borde se hyggligt ut i 1280x720 som ett tips.

Angående priset, det verkar vara lite kartell, blizzard håller sig över de fysiska butikernas priser för att inte konkurrera ut dem.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-04-20 10:40

Denna helg är Diablo 3 Open Beta!
Diablo III Open Beta Weekend - Diablo III

Härligt!! Då kan man prova det och se om iMacen orkar innan man plånboken :).

Bevaka tråden