Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.6 Snow Leopard-tråden

Tråden skapades och har fått 970 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mattias L:

Jaha. Nu har posten kommit och ingen SL skiva där....

Den skickades nu i dagarna, och det skulle ta 5 dagar, så den kommer nästa vecka

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-28 10:37
Ursprungligen av Patrik D:

Den skickades nu i dagarna, och det skulle ta 5 dagar, så den kommer nästa vecka

Enligt min order så skickades den iväg den 23->5dagar ->28. Dvs idag, man hade ju alltid hoppats att den skulle komma idag. Det blir ju kul att sitta hela helgen och läsa om alla andra som fått den och installerat.... Självplågeri

Ursprungligen av Mattias L:

Enligt min order så skickades den iväg den 23->5dagar ->28.

Det trodde jag också. Men om man går in på Spåra beställningen så står det visserligen "skickat 23 aug". Men där står också "skickat till SVEDALA, SE 27 aug". Och igår fick jag ett mail med faktura/kvitto på Up-To-Date-köpet, och där står "skickat 22 aug".

Så det är många olika bud, och vi kan nog inte lita på de där datumen, tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-28 11:04

Är det någon som fått sin SL via posten idag?

Ursprungligen av Iphone77:

Är det någon som fått sin SL via posten idag?

Inte jag i alla fall. Jag antar att Up to date-skivan skickas som ett vanligt brev, eller?

Spårar jag min beställning står det skickat 23 augusti, "Skickat till Malmö 27 augusti" och "Beräknat leveransdatum 3 september". Misstänker därför att den skickades från Nederländerna den 23:e, kom till Sverige 27:e och kommer inte hit förrän nästa vecka.

Men jag hoppas att jag har fel.

Dåligt att man "bestraffas" för att man lagt en beställning tidigt. Lönar sig bättre att vara sent ute och köpa den över disk.
Irriterande när produkter släpps på fredagar och det strulas med leverans och man få grejorna veckan efter.

"Har skickats iväg med post och kommer att levereras till den leveransadress du har valt. "

Så jag är nöjd Kommer väl om 88 minuter, 1 brukar posten komma i min håla

TNT: "Shipment received in good condition". Perfekt! Nu väntar jag bara på att nån vänlig kollega ska lämna av det hos mig på vägen hem.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-08-28 11:44

wilhelmsson och pmarriott..

läser ni detta på apples leverans-sida? eller tnt.com eller nåt?

har ni valt "postal" som leveransätt??
som sagt. hur var läser ni detta?

Ursprungligen av Jejje:

wilhelmsson och pmarriott..

läser ni detta på apples leverans-sida? eller tnt.com eller nåt?

har ni valt "postal" som leveransätt??
som sagt. hur var läser ni detta?

Stod i bekräftelsemailet, leveransätt vet jag inte då det var pappa som beställde.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Stod i bekräftelsemailet, leveransätt vet jag inte då det var pappa som beställde.

Jag beställde ett par hörlurar samtidigt. Jag brukar få leverans med TNT när jag beställer från Applestore.

Man blir ju bra sugen på att kila iväg till macoteket och köpa ett ex.

  • Oregistrerad
  • 2009-08-28 12:08

Posten kom, inget SL

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-08-28 12:36
Ursprungligen av Iphone77:

Posten kom, inget SL

+1
Hade inte räknat med det heller, beräknas komma den 3e

Riktigt dåligt

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-28 14:06

Inhandlade 2st SL på Macsupport i Lund i morse. Va ganska mycket folk i affären och många verkade ha förbokat, va lite orolig att jag inte skulle få någon

Innebär "KONINKLIJKE TPG POST BV" att TNT kommer leverera det?

Jag har ett spårningsnummer men det hittas inte av TNT:s site.

Står visserligen att det skickades 26 augusti och kommer ta 5-10 dagar.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Innebär "KONINKLIJKE TPG POST BV" att TNT kommer leverera det?

Jag har ett spårningsnummer men det hittas inte av TNT:s site.

Står visserligen att det skickades 26 augusti och kommer ta 5-10 dagar.

TNT är som våran Posten i Nederländerna, så det kommer komma som ett vanligt brev tror jag.

Aha. Måste vara första gången Apple gör det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-08-28 14:52

Om jag inte missminner så kunde man välja bud (mot en summa) eller "gratis" alternativet posten (TNT i detta fallet) när man beställde sin Up To Date-skiva.
Däremot vet jag inte om det är första gången Apple har med alternativet "skicka via vanlig post istället för bud"

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Aha. Måste vara första gången Apple gör det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 14:47

jag tycker SL är lite ostabilt då jag får en massa badbollar då och då när jag kör safari, itunes, colloquy osv. Sen att polarens safari crashade gillar vi inte heller, speciellt när de sa på WWDC att safari ALDRIG kan crasha...

Ursprungligen av crayzee:

jag tycker SL är lite ostabilt då jag får en massa badbollar då och då när jag kör safari, itunes, colloquy osv. Sen att polarens safari crashade gillar vi inte heller, speciellt när de sa på WWDC att safari ALDRIG kan crasha...

De sa inte att safari ALDRIG kan crasha. Det kan man inte garantera med någon programvara i hela världen. Stabilare, maybe.
De sa att Safari inte krashar om t.ex flash gör det. Då krashar bara flash och Safari tuffar på.

Alltid kul med hur folk tolkar saker olika

Ursprungligen av demierre:

Alltid kul med hur folk tolkar saker olika

Absolut! Minns fortfarande diskussionen kring vad "mindre än en enkelsiffrig procentsats" betydde.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Absolut! Minns fortfarande diskussionen kring vad "mindre än en enkelsiffrig procentsats" betydde.

Ja, eller iPhone's July 09 eller nionde Juli =P

Ursprungligen av crayzee:

jag tycker SL är lite ostabilt då jag får en massa badbollar då och då när jag kör safari, itunes, colloquy osv. Sen att polarens safari crashade gillar vi inte heller, speciellt när de sa på WWDC att safari ALDRIG kan crasha...

Alla program kan krasha. Det de sa på WWDC var att den vanligaste orsaken till att Safari krashar är att ett plugin beter sig illa. Det händer inte längre, eftersom plugins körs i sin egen process.

  • Medlem
  • City
  • 2009-08-28 14:58

Fick min idag, är dock inte hemma men efter femsnåret så... UPS höll sig i skinnet ändå

Knatade in i morse på macForum....

Hej, Jag är ni-vet-vem, jag skall ha en ni-vet-vad.

- Ja, de är slut

- Fuck me!

- Nä, bara skoja.... där, 319:-

Köpte två, kört i min. Dags för gummans maskin.....

Livet ä gött.....

Ursprungligen av Goflorp:

Köpte två, kört i min. Dags för gummans maskin.....

Hade de inga familjelicenser? Då hade du sparat 109 kr.
(529 kr jämfört med 319+319)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hade de inga familjelicenser? Då hade du sparat 109 kr.
(529 kr jämfört med 319+319)

Haha, snacka om att sänka honom mitt i lyckoruset

Bevaka tråden