Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnen till Imac (april 2008)

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-06-02 15:36

Eftersom vissa utrustar sina mac-pro med 10-16 GB RAM så borde ju OSX vara lik windows x64 och klara av mer än 4 GB minne? Synd att det inte går att stoppa i 8 GB i imac:en

Ursprungligen av noxire:

Eftersom vissa utrustar sina mac-pro med 10-16 GB RAM så borde ju OSX vara lik windows x64 och klara av mer än 4 GB minne? Synd att det inte går att stoppa i 8 GB i imac:en

4 Terabyte fysiskt minne och 16 Exabyte virtuellt minne klarar det.

Det står beställningsvara hos Onoff numera. Men jag köpte 2 st (2GB DDR2, SO-DIMM, 800MHz-PC6400, 256Mx64, CL5, 200Pin, non-ECC) i alla fall. Hoppas Onoff inte tar en månad på sig bara..

Blev lite förvirrad vilka minnen jag skall ha. Jag köpte min dator för lite mer än en månad sen och de i butiken sa att det var föregångaren. Dock så är allt som på 2,66:an förutom skillnaden att jag har 2,4 Ggz istället. Det satt förövrigt inte i 2 gig från början utan det fixade dem där. Jag undrar således, vad för minnen skall jag ha?

Om ni undrar varför jag köpte den så är det för att enda skillnaden var processorn och den var 1000 kr billigare.

Ursprungligen av Johisco:

Blev lite förvirrad vilka minnen jag skall ha. Jag köpte min dator för lite mer än en månad sen och de i butiken sa att det var föregångaren. Dock så är allt som på 2,66:an förutom skillnaden att jag har 2,4 Ggz istället. Det satt förövrigt inte i 2 gig från början utan det fixade dem där. Jag undrar således, vad för minnen skall jag ha?

Om ni undrar varför jag köpte den så är det för att enda skillnaden var processorn och den var 1000 kr billigare.

Det är inte bara det som är skillnaden - men du har fått en toppendator i alla fall. Så här ser din dator ut, vad gäller minnen.

Okej. Jag har åtminstonde 256 mb i grafikkort.

Vart hittar du den informationen förresten?

Ursprungligen av Johisco:

Okej. Jag har åtminstonde 256 mb i grafikkort.

Vart hittar du den informationen förresten?

Det finns ett program du kan ladda hem som heter Mactracker - get info on any Mac

Där finns alla Mac sedan begynnelsen till nu, med all information om resp. dator, och då menar jag ALL information. Lycka till

Bara undrar liten snabbis

ONOFF Datorer & tillbehör, Minnen, SO-DIMM(DDR2), TRANSCEN, 2GB667MHZSO
Denna lär väl funka utmärkt i en iMac (aug 2007) ? Tänkte sätta in en sådan här tillsammans med mitt nuvarande 1gb så jag kommer upp i 3gb.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-28 00:31
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Bara undrar liten snabbis

ONOFF Datorer & tillbehör, Minnen, SO-DIMM(DDR2), TRANSCEN, 2GB667MHZSO
Denna lär väl funka utmärkt i en iMac (aug 2007) ? Tänkte sätta in en sådan här tillsammans med mitt nuvarande 1gb så jag kommer upp i 3gb.

Ajjemän

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Bara undrar liten snabbis

ONOFF Datorer & tillbehör, Minnen, SO-DIMM(DDR2), TRANSCEN, 2GB667MHZSO
Denna lär väl funka utmärkt i en iMac (aug 2007) ? Tänkte sätta in en sådan här tillsammans med mitt nuvarande 1gb så jag kommer upp i 3gb.

Ute efter mer minne som alla andra i den här tråden.. Är det detta som fortfarande gäller att stoppa i en imac aug 07?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-02 14:10

Det står bara lite fel i början av artikelbeskrivningen. Det står på första raden att båda är 2 GB kit men om du läser vidare och även tittar längre ner på sidan står det att det första är 2 GB kit (2x1 GB) och det andra är 4 GB kit (2x2 GB).

Aha Tackar .. .:)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-03-04 17:33

Har kollat lite kingston minnen till min iMac intel 2008.

Vilka är att föredra ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=361521&view=detailed#ProductTabs

eller
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343436&view=detailed#ProductTabs

Är hyperx märkbart mycket bättre ? Bortse ifrån att det är ett 2x2gb kit på hyperx och enbart 1x2gb på value.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-03-14 01:07

Har behov att uppgradera minnet i min iMac 2,8 GHz (2008). Officiellt är det enligt Apple 4 GB som är max, är det också vad som gäller inofficiellt?

Visserligen verkar utbudet av 4 GB-moduler vara väldigt begränsat och priserna är galna (en 4 GB PC6400 DDR2 SO-DIMM kostar drygt 4000 kr). Men det vore ju intressant att veta om det skulle fungera.

Har försökt googla efter någon som testat, men ej hittat något relevant.

vore intressant att få reda på. de nya imacarna klarar ju 8gig. vore gött att klämma i lite mer minne i burken

Bevaka tråden