Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 22:56

iLind: Jag har kollat både på TNT och Kuehne Nagels trackingsystem med mitt Carrier Tracking Number, jag kan inte spåra något alls

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 22:58
Ursprungligen av dayweed:

iLind: Jag har kollat både på TNT och Kuehne Nagels trackingsystem med mitt Carrier Tracking Number, jag kan inte spåra något alls

okej, fan, men har du kollar på www.apecode.com? hört rykten om att trackingsidor ej fungerar jätte bra med safari och firefox, de rekomenderade IE för PC och opera för mac.
om du har möjlighet, kolla med t.ex. både FF och IE.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 23:05
Ursprungligen av iLind:

okej, fan, men har du kollar på www.apecode.com? hört rykten om att trackingsidor ej fungerar jätte bra med safari och firefox, de rekomenderade IE för PC och opera för mac.
om du har möjlighet, kolla med t.ex. både FF och IE.

Får kolla imorgon med både IE och eller Firefox. Apecode hittade jag ingenting på nu. Varken med mitt 80xxxxx-nummer eller det nya Carrier Tracking Number jag har fått. Väldigt konstigt det här egentligen.. Ska ringa Applestore och höra om de vet något mer imorgon

Edit: Får kolla den där Flextronics-sidan imorgon med IE, har inte möjilighet just nu! Jag ska se vad jag hittar imorgon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 23:03

nyheter för mig med!

apples shipment status är nu oförändrad
tnt hittar inget
apecode (kuehne nagel) hittar inget
MEN
Flextronics
https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp (fungerar EJ i FF)
så har jag nu fått en 3e sida med vad som händer (sida 1 är att jobbet skapats, sida 2 att det skickats) och nu sida 3 är ej fullständig nä men den är från nu ikväll!

EDIT:
om du ska söka på Flextronics(som jag länkade till) så ska det vara:
Europe
80xxx-nummret
Apple

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 23:05

UPDATE; jag fick mitt trackingnumemr nu med!!

Assigned Carrier
NL DISTRIBUTION CENTER

min ska också komma den 11e nu ^^

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 23:07

Då har vi inte fått samma Assigned Carrier, men samma leveransdatum.. Vad tusan?

Nåja, måste sova nu, får kolla imorgon hur det ligger till.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 23:09

ja, jag fick ett jätte långt nummer nu som tracking nummer och att den kommit till hollande. dock finns en tråd om det åp apecode (och det var att man skulle söka med flextronics)

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-12 00:11

@ dayweed
@ iLind

Det ni får upp som info på Apple är det som är standard. Trackingnumret kommer varken ge något resultat hos UPS, TNT, DHL eller annan fraktfirma förrän dom får ta hand om paketet i Holland. Då kommer "Assigned Carrier"-informationen bytas ut mot det företaget som har hand om er försändelse, varpå ni kan spåra på deras webbplats.

Trackingnumret på Apple Store ändras dock en massa gånger innan dess, i alla fall hos mig, med allt från 10 till 20 siffror och bokstäver i kombination med varandra.

Sökningen på Apcode ger inget resultat på det 80-nummer ni har fått, varken nu eller senare när datorn anlänt till Holland. Verkar vara något knas med sajten.

Flextronics-sökningen ger inte heller någon riktigt klok information mer än att datorn packats, singerats, avslutats och skickats. Vilket förhoppnignsvis är 3-4 steg som är naturliga och som man i vanliga fall inte behöver söka info om

Hoppas jag inte grusar förhoppningarna nu men ni får nog vänta tills grejorna anländer till Holland innan ni kan börja söka efter era datorer "på riktigt". När dom skickats från Holland tar det cirka 3-6 arbetsdagar innan det landar hemma hos er i Sverige.

Min anlände till Holland redan den 7 mars och har ännu inte landat hos mig. Nu står det desutom att leveransdatum är framflyttat från 12:e till 13:e mars.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 00:22

okej, jo jag läste i en tråd på apecode om en kille osm hade precis som jag fått NL DISTRIBUTION CENTER och en 20-siffrig kod men som efter ett tag fick sin vanliga 10-siffriga som han kunde söka med på TNT, så jag väntar på att få något sådan jag

på Flextronics står det nu att de håller på att packa ihop min beställning (beställde ju dator och ett fodral till den) så imorgon borde en skickas vidare tycker jag.

jo, 3-6 dagar låter troligt, den skulle ju först komma om 7 dagar (den 18e) men blev flyttad till måndag, om 6 dagar ( och innan dess är det helg så det blir då helt enkelt )

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 08:00

Rasmus: Jo, det du säger stämmer ju i och med att jag sökt tidigare på TNT och den där Flextronics-sidan men inte fått någon vettig information. Det som är så förbryllande är att Estimated Delivery Date 11 Mar 2008 (Subject to change) ändrades igår, och det visade ju att jag skulle få den igår också. Men som sagt, den verkar ju vara på väg eller är i Holland/Tyskland just nu, så det blir spännande att se när jag kan tänkas få den

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-12 11:32

Dom är snälla på Jetpak (som levererar åt UPS i Visby). Dom anpassade nämligen sin rutt till mina möten idag

Nu ska det packas upp dator!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-12 12:48

Fick min idag, beställde dagen efter lansering.
Inser hur van man är windows, sjukt..
Gillar datorn!
Måste dock söka igenom forumet på lite vanliga saker som "switcare" kan behöva..
Ovant att använda tvåfingerscroll, är van piltangenterna. Styrplattan är bättre att använda

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 12:56

Grattis Ticko!
Tvåfingerscrollen är hur skön som heslt, och man vänjer sig. Detta blir min första Mac och har bara tidigare suttit nångång ibland på min syrras MB och jag är van, det går fort att komma över till den bra sidan

har fått assigned carrier Kuehne & Nagel, och beräknad leverans I DAG, lik förbannat har de ingen aning om vad jag snackar om när jag ringer företaget med mitt (enligt dem icke existerande) tracking no. Hur kan Apple beräkna leverans idag om inte företaget i fråga ens kan hitta försändelsen "i pipelinen" öht? Irriterande...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-12 14:19
Ursprungligen av Stinky:

har fått assigned carrier Kuehne & Nagel, och beräknad leverans I DAG, lik förbannat har de ingen aning om vad jag snackar om när jag ringer företaget med mitt (enligt dem icke existerande) tracking no. Hur kan Apple beräkna leverans idag om inte företaget i fråga ens kan hitta försändelsen "i pipelinen" öht? Irriterande...

Det var likadant för mig för sex dagar sedan. Då stod det att datorn skulle levereras under dagen. Tror det är att den levereras till den budfirma som kommer transportera den hem till dig. En slags delleverans alltså.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 14:50
Ursprungligen av Stinky:

har fått assigned carrier Kuehne & Nagel, och beräknad leverans I DAG, lik förbannat har de ingen aning om vad jag snackar om när jag ringer företaget med mitt (enligt dem icke existerande) tracking no. Hur kan Apple beräkna leverans idag om inte företaget i fråga ens kan hitta försändelsen "i pipelinen" öht? Irriterande...

Det är precis samma som för mig. Jag fick ett nytt Estimated Delivery Date 11 Mars, vilket var igår, och samma Assigned carrier Kuehne & Nagel.

Men det är som Rasmus säger antar jag. Estimated Delivery Date lär väl ändras under veckan. Om jag har tur kan jag ha datorn under fredagen, annars måndag eller tisdag

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-12 13:16

Fick min igår. Från början stod det att den skulle levereras den 14:e, nu kom den som sagt ett par dagar tidigt (Jippi!!!). Kan säga att det är stor skilnad när man går från en PB G4 till en ny MacBook...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 14:57

Jag har fått lite ny info via Flextronics nu i alla fall

Eftersom att jag fick "Assigned Carrier - NL DISTRIBUTION CENTER" och et 20-siffrigt tracking nummer så skulle jag söka på den sidan enligt Apecode.
AAtt min står att den är är antar jag är för att jag beställde flera saker som då skulle plockas ihop till ett paket där. (Dator från shanghai och fodral redan där).
Ni i alla fall så har jag fått veta att datorn har kommit till holland, de har plockat ihop mina 2 saker till ett paket och som jag fattat det, även skickat det här paketet vidare (paktetet med då båda sakerna är nu "Manifested")(samma sak stod det när jag beställde dato, då var det först "job created" och sedan var det "manifested" (detta var samtidigt som jag fick veta att enligt Apple att den var skickad)).
Så får se om jag får ett nytt trackingnummer snart då kanske

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 15:14

iLind: Jo det är samma för mig. Manifested och allt vad det innebär. Men som sagt, nu verkar ju våra datorer vara i Holland åtminstone, så det är ju inte alls långt kvar nu! Vad är det för något mer trackingnummer man ska få? Jag har alltid kunnat söka på 80xxxx-numret via TNT när det väl är i Holland som sagt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 15:19

Okej, så du kan söka på TNT med det nu?

Jag läste i en tråd på apecode eller om det var en äldre tråd här på 99, om en kille som hade fått allt precis som jag, och efter ett tag hade han fått ett nytt nummer (istället för det 20-siffriga han hade i början) som han kunde söka på TNT med.

För mig just nu kan jag inte söka på TNT med mitt 80xx nummer i alla fall.

EDIT:
Haha, jag fick det mundre nummret nu
Precis när jag postade här kom det xD

EDIT2:
När jag nu söker på Flextronics sida med det nya nummter jag fått (står dock fortfarande samma addigned carrier) så får jag fram att det är "SCAN TO TRUCK".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 15:25

Nej, det kan jag inte. "Jag har alltid KUNNAT söka på 80xxx-numret via TNT när det väl är i Holland." Kanske skulle ha lagt till ett "förut" där emellan.

Som sagt, jag kan inte heller söka på det numret via TNT.

Jaha, vilket nummer är det då? Fick du det via mailet? Och var ska man söka på det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 15:27

Nej, det uppdaterades på min söksida på Apples sida.

http://www.apecode.com/appletrack/viewtopic.php?id=506
Här är tråden jag pratat om.
17:41 Fick han det ändrar till det mindre nummtret jag precis fått och 19:45 kunde han söka på det på TNT så om 2-3 timmar kanske jag också kan söka på mitt paket

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 15:33

Jaha okej, får kolla min sida om ett tag då.

Ska kolla sidan du länkade till. Oj, riktigt nice! Får se om jag får ett sådant ändrat nummer nu snart då

Edit: Det var som fan! Nu har jag fått ändrat Carrier Tracking Number, Assigned Carrier UPS och ändrat Estimated Delivery Date till den 14 Mars, på fredag!!!!!!

Nu kunde jag få mer info om sändningen via UPS hemsida som sagt, fyfan vad gött!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 15:41

Jävlar Jag vill också få ett riktigt budföretag som ska leverera!!
MEn jag brukar ju få mina uppdateringar lite efter dig, så snart kanske jag också får en sådan uppdatering, vore riktigt najs om vi båda verkligen fick dem på fredag!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 15:42

iLind: Ja så jäkla nice det vore! Så perfekt Aldrig fått UPS förut, så det kan väl ändras det med, men Estimated Delivery Date är nu satt till på fredag som sagt.. Gud så spännande

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 15:43

dayweed:
jaa, bara hoppas på!
och hoppas på att jag också får någon uppdatering snart ^^

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 15:51

iLind: Nu fick jag ytterligare en uppdatering! Assigned Carrier NL Distribution Center och ett 8-siffrigt nummer som börjar på 34. Hm..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 15:54

hmm okej, jadet är ju det som jag har =/
men med det kan du i alla fall söka på flextronics sida:
https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp (inte firefox)
så kommer du få upp annan info än om du söker med ditt 80-nummer.
Min är nu "Current Status - SCAN TO TRUCK"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-12 16:05

iLind: Kollade precis den där sidan, och den hade inte uppdaterats någonting alls. Får se om den gör det ikväll eller imorgon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-12 16:07

okej, men sökte du med ditt nya 8-siffriga nummer eller med ditt 80-nummer?
för med mitt 80-nummer får jag bara upp de gamla sidorna (4st)
och med det na 34-nummret får jag upp en heltannan sida (och kan inte se de gamla)

Bevaka tråden