Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 14:16

okej, så man får det inte förens sista leveransföretaget fått paketet, jo det förklarar ju en del.

hade ju varit tervligt om det vore så väl som attm an fick ett tracking numemr till alla leverantörerna så attm an alltid kunde följa den.

är det sista leverantören från holland eller är det först när den kommer till Sverige?

Lite att dreggla över

Någonting är allvarligt skumt.... Får upp "macmini" och ibland någon annan dator i datorer jag kan ansluta till på nätverket och har deffinitivt inte en mac mini någonstans och finns verkligen ingen ansluten till nätverket.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 16:37

Gawy:
Ja, vi dregglar

Hmm, har du trådlöst? Har någon granne kanske snyltat lite på det i så fall?

Ursprungligen av iLind:

Gawy:
Ja, vi dregglar

Hmm, har du trådlöst? Har någon granne kanske snyltat lite på det i så fall?

Redan kollat det trådlösa och kan lova ingen är ansluten på det, har en bra passkey och kör aldrig utan kryptering. Sen tror jag inte ens någon av grannarna har dator, har dom det så har dom då inte med trådlöst

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 17:01

Okej ja då är det inte det.

Woho, snackade nyss med Apple
Fick också den glade norsken (vet att någon annan i tråden som ringde förut snackade med en glad norsk^^).
I alla fall så var den nu i alla fall på väg och kommer strax till holland, och när den väl kommer dit, DÅ får jag mitt nummer så att jag kan börja spåra den. Den skulle som sagt komma den 18:e mars men kan nog komma lite tidigare

EDIT: så den borde komma typ måndag/tisdag men har jag tur så kanske den hinner komma tills på fredag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 17:49
Ursprungligen av iLind:

Okej ja då är det inte det.

Woho, snackade nyss med Apple
Fick också den glade norsken (vet att någon annan i tråden som ringde förut snackade med en glad norsk^^).
I alla fall så var den nu i alla fall på väg och kommer strax till holland, och när den väl kommer dit, DÅ får jag mitt nummer så att jag kan börja spåra den. Den skulle som sagt komma den 18:e mars men kan nog komma lite tidigare

EDIT: så den borde komma typ måndag/tisdag men har jag tur så kanske den hinner komma tills på fredag

Åh fan, kanske borde slå Apple en signal innan de stänger?
Kan ju höra om det är så i mitt fall också, då kan det ju stämma att våra är på samma leverans

Om den kommer på fredag blir jag överlycklig!

Edit: Han jag ringde och pratade med sa att "beräknad leverans är på tisdag nästa vecka" och ja, det kan jag ju leva med faktiskt. "När den kommer till Holland kan du spåra den vidare med mer information."

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 18:03

Ja, precis det han sa till mig med

Haha men våra lär ju stå på samma pall då

Jo om man fick den på fredag vorde det ju underbart att ha den överhela helgen. Helst vill jag egentligen bara ha den innan tisdag, för jag slutar kl 10 från skolan, men ska på arbetsintervju för ett sommarjobb kl 15 så måste vänta väldigt länge ^^ Då hade det varit najs med en MBP

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 18:08
Ursprungligen av iLind:

Ja, precis det han sa till mig med

Haha men våra lär ju stå på samma pall då

Jo om man fick den på fredag vorde det ju underbart att ha den överhela helgen. Helst vill jag egentligen bara ha den innan tisdag, för jag slutar kl 10 från skolan, men ska på arbetsintervju för ett sommarjobb kl 15 så måste vänta väldigt länge ^^ Då hade det varit najs med en MBP

Aah okej, men då är våra på väg till Holland nu då , och efter det kan vi spåra våra ordrar lite mer detaljerat.

Ja, detsamma faktiskt. Är ledig imorgon tisdag och på fredag. Får ta ledigt där på tisdagen i så fall om den kommer. Aha, usch då :/ Hoppas den kommer innan tisdag för din del.
Jag vill inte att datorn ska komma på tisdagen heller eftersom jag ska bort under tisdagen vid ett-tiden.. Så om den kommer, får vi hoppas att den kommer tidigt på förmiddagen..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 18:27

Okej, jo får hoppas det =/
Själv så har min bror kommit hem tills helgen nu så kommer de när jag inte är hemma (vilket de lär göra då jag är i skolan) så kan han skriva på så att jag får den

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-10 19:09
Ursprungligen av iLind:

Okej, jo får hoppas det =/
Själv så har min bror kommit hem tills helgen nu så kommer de när jag inte är hemma (vilket de lär göra då jag är i skolan) så kan han skriva på så att jag får den

Ah, det är ju lite schyst! Min syster är hemma nu i tre dagar, sen åker hon iväg.. Typiskt då att datorn inte kommer under denna vecka, hade varit grymt bra.. Men men, lika bra att ta ledigt på tisdagen där nästa vecka som sagt..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 19:13

Hehe jo, skulle jag också göra dock så har jag ju min jobbintervju (och efter att ha lagt ut 16500kr(studentrabatt) på denna, 4000kr för en iPod Touch för 2-3 månader sen, och div. andra saker (mycket med studenten nu, kryssningar, pass, kläder os.v.) så känns det som att jag behöver ett sommarjobb ^^

jo skulle ju vara lite surt om man skulle råka missa när de var hemma hos en =/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-10 20:21

Någon av er som fått eran MBP, skulle ni kunna vara så jätte snälla och kolla hur stora era laddare är? (Inte i wat alltså det vet jag att det är 85W) utan hur dtor den är i cm. MBns 60Ware är ca 7x7cm och jag har hört att denna ska vara lite större.

Ursprungligen av iLind:

Någon av er som fått eran MBP, skulle ni kunna vara så jätte snälla och kolla hur stora era laddare är? (Inte i wat alltså det vet jag att det är 85W) utan hur dtor den är i cm. MBns 60Ware är ca 7x7cm och jag har hört att denna ska vara lite större.

Den är runt 8x8 cm

Nu fick jag min! Jippie!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-03-11 12:23
Ursprungligen av alomolife:

Nu fick jag min! Jippie!

Nice! Min ligger på Bromma sen imorse

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 12:27

Grattis alomolife Och snart är det Rasmus tur a tt bli glad
Själv väntar jag fortfarande på att den ska komma fram till holland så att jag kan börja söka på den =/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 13:06
Ursprungligen av iLind:

Grattis alomolife Och snart är det Rasmus tur a tt bli glad
Själv väntar jag fortfarande på att den ska komma fram till holland så att jag kan börja söka på den =/

Heh, våra måste ju åka tillsammans känns det som ;P En vecka kvar nu då! Det kommer gå fort

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 14:03
Ursprungligen av dayweed:

Heh, våra måste ju åka tillsammans känns det som ;P En vecka kvar nu då! Det kommer gå fort

Jo, en vecka,, det är inte så mycket Men hoppas som bara den att den skulle hinna komma tills fredag O:-) Dock känns det inte troligt då det nu är fredag och den inte kommit till holland än (har ju inte fått något tracking nummer i alla fall).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 14:39
Ursprungligen av iLind:

Jo, en vecka,, det är inte så mycket Men hoppas som bara den att den skulle hinna komma tills fredag O:-) Dock känns det inte troligt då det nu är fredag och den inte kommit till holland än (har ju inte fått något tracking nummer i alla fall).

Nej, det är det ju inte Det skulle inte jag förvänta mig att den gör, men det kan den väl göra om man har tur. Precis, jag har ju bara det där 80xxxx att gå på som sagt, och du med..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 16:34

dayweed mitt leveransdatum har ändrat sig till den 17e nu Det är alltså bara 6 dagar kvar!!
(tänkte förut att min skulle komma ne dag efter din för att jag beställde med remoten och ett fodral till datorn men nu ligger vi lika igen )

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 17:53
Ursprungligen av iLind:

dayweed mitt leveransdatum har ändrat sig till den 17e nu Det är alltså bara 6 dagar kvar!!
(tänkte förut att min skulle komma ne dag efter din för att jag beställde med remoten och ett fodral till datorn men nu ligger vi lika igen )

Trevligt! I mitt mail stod det att leveransen skulle komma den 18.03.2008 , men på Applestore står det Beräknad leverans 17 Mar.. Så vi får se.

Ska bli kul och se vem som får den först!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 18:45

vad har du fått för mail? jag har fått 2st av Apple, ett som bara säger att de håler på att behandla min veställning och sedan nån dag efter att det skickats (paketet) så fick jag en faktura, men i den stod det inget om när den skulle komma.

loggar jag in på mitt konto på apple och kollar "dina beställningar" så står det 17 - 18 mars som det alltid stått, men om man klickar vidare till "shipment status" så har det stått 18e fram till nu när det står 17e

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 18:55
Ursprungligen av iLind:

vad har du fått för mail? jag har fått 2st av Apple, ett som bara säger att de håler på att behandla min veställning och sedan nån dag efter att det skickats (paketet) så fick jag en faktura, men i den stod det inget om när den skulle komma.

loggar jag in på mitt konto på apple och kollar "dina beställningar" så står det 17 - 18 mars som det alltid stått, men om man klickar vidare till "shipment status" så har det stått 18e fram till nu när det står 17e

Det är som du. Ett mail som bekräftar min beställning, ett mail som säger att min order har skickats och ett fakturamail.

Ah, vad trevligt! För min del står det detsamma, 17 Mars alltså

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-11 18:56

Hur kollar man vart sitt paket är?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 18:57
Ursprungligen av gustavb:

Hur kollar man vart sitt paket är?

Det beror på hur långt ditt paket har kommit och vad du har fått för nummer.

Men oftast är det http://www.tnt.se/ vad jag vet, sen kan man ju kolla via sitt konto på Applestore.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-03-11 19:10
Ursprungligen av dayweed:

Det beror på hur långt ditt paket har kommit och vad du har fått för nummer.

Men oftast är det http://www.tnt.se/ vad jag vet, sen kan man ju kolla via sitt konto på Applestore.

Tack, ska kolla detta genast.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 20:28

dayweed, okej men jag har bara fått 2st, du verkar ha fått 3st mail, jag fick inget som sa att den hade blivit skickad.

gustavb:
gå in på apple.se, in på store, klocka på konto och logga in, där der du "dina beställningar" om de är skickade finns det en knapp också, klicka på den så får du up ett nytt fönster/flik med info om det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-11 22:52

Hm.. Update!

Estimated Delivery Date 11 Mar 2008 (Subject to change) VILKET ÄR IDAG!

Och sen har jag fått både Carrier Tracking Number och Assigned Carrier!

KUEHNE & NAGEL

Får jag den imorgon, eller vad är det frågan om?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-11 22:54
Ursprungligen av dayweed:

Hm.. Update!

Estimated Delivery Date 11 Mar 2008 (Subject to change) VILKET ÄR IDAG!

Och sen har jag fått både Carrier Tracking Number och Assigned Carrier!

KUEHNE & NAGEL

Får jag den imorgon, eller vad är det frågan om?

Gaaah! Avungsjuk är jag nu, ja!
Jag vill också få mitt trackingnummer

Men kolla med det då om du kan se vart den finns!

Bevaka tråden