Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store US nere 2008-02-05

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-02-05 15:12

Gonna be a good year to be a mac-head.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 15:29

Robo-X: Jo, den historien har jag hört nu också. Men vad spelar det för roll egentligen? Folk köper vilken dator de vill såklart, men jag förstår ju om det är dumt att uppdatera båda samtidigt. Men varför inte göra båda parter nöjda på en och samma gång istället för att dra ut på lidandet? Hypen över MacBook Air har väl tagit slut nu? Haha.. Nästa vecka får vi hoppas på nu då. Hoppas verkligen på LED-belysning till 17"aren

Är det bara jag eller höjde de inte just priset på Macbook Pro med $200? Jag tittade imorse och då hade jag för mig att det var $1799, nu är det $1999. Kanske bara inbillning, men det skulle vara motiverat med tanke på dollarns drop.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 15:45

FrrH: Rätt nöjd? Så du är inte helt nöjd? Nåja, så länge man inte bryr sig om att man köper gamla grejer så är det väl lugnt.. Men det är klart du BLIR nöjd, men du lät inte så nöjd direkt. "Rätt nöjd" tolkar jag som att du inte är det helt och hållet, så vad beror det på?

  • Medlem
  • 2008-02-05 18:21
Ursprungligen av dayweed:

FrrH: Rätt nöjd? Så du är inte helt nöjd? Nåja, så länge man inte bryr sig om att man köper gamla grejer så är det väl lugnt.. Men det är klart du BLIR nöjd, men du lät inte så nöjd direkt. "Rätt nöjd" tolkar jag som att du inte är det helt och hållet, så vad beror det på?

Nej, så behöver du inte tolka det. Jag är sjukt nöjd.

"gamla grejer" är ju också ett intressant påstående. Det finns ju som sagt inte speciellt mycket nyare grejer att kasta in i burken (penryn, lite snajdigare grafikkort) med det är ungefär allt, om man inte vill betala dyra slantar för SSD-diskar.

Jag ser macbook pro som en yrkesdator & den fyller väl mina behov. Prestandaskillnaden mot övriga snabbare processorer i samma serie eller kommande penryn rör sig om några sekunder hit & dit, på de tyngsta uppgifterna (i stil med att applicera ett filter på en 70mb stor fil i photoshop).

Jag ska inte gnälla på en sådan här tråd, den väcker tekniknörden i mig också. Men jag antar att jag hellre ser till dator efter behov & är mer än marginellt intresserad på att det måste vara "det senaste" (vill man ha detta bör man hålla sig till PC & byta dator var tredje månad anyway).

Macbook Pro är en grym dator i dag. Trots att den är hela sex månader gammal.

Ja multi-touch och penryn-processorn är givet. Jag tror det handlar mycket om att låta Air komma upp i full produktion först, den har just börjat skeppats och når inte internationella händer förrän om ytterligare 10-13 dagar, så vi lär inte se uppdateringar förrän sista veckan i feb. alt. mitten på mars om jag skall tippa. LED-skärm, penryn och multi-touch känns som givna uppgraderingar och de jag håller tummarna för.

MbP är inte lika mycket kungen som den har varit en lång tid och nytt innehåll är nödvändigt för att åter ta tillbaka flaggan, även om jag är osäker på var flaggan ligger just nu. Att Macbooken är näst intill en lika fet affär som Pro'n säger en del om hur mycket i behov av uppdatering maskinen är.

Men det nya tangentbordet fasar jag för, jag är inte alls nöjd med det jämfört med det gamla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 16:58

Tror ni Apple (nu eller i framtiden) kommer implementera möjligheten att ha iPod Touch och iPhone som extern disk/enhet nu när lagringutrymmet på dessa ökar? Nästa uppdatering (likaså dubblering av utrymme) lär ju inte vara långt borta och då är vi ju uppe i 64 GB på iPod Touch...

va? kan man inte det redan? funkade att ha min ipod nano g1 som flyttbar disk...

Ryktena om 32GB iPod touch har funnits ett tag, har sett dom lite här och där:
http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=207862

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2008-02-05 17:20

Det är ju roligt detta, jag känner igen mig väldigt mycket i de som kommenterar om och blir ledsna/besvikna/sura/upprörda m.m. över att just den grej de väntar på aldrig kommer.

Det var precis samma sak för mig, jag köpte min MBP ca 2 månader innan en ny variant kom. Inte ångrar jag mig för det, det är en grym maskin!
Som så många andra redan har sagt, om köpbehovet är starkt, köp. Annars kan ni gott vänta lite till.
Det hjälper ju inte ett skvatt att skylla på att ni har sålt den gamla datorn, att ni måste ha en dator i förrgår, att sparkontot är maxat till bredden just för detta osv osv... gräset är ju alltid grönare på andra sidan.
Men som sagt, jag har varit där jag med, så jag vet hur det är.

Själv köpte jag en MP igår, en sån har jag velat haft länge. Och se på fan, jag köpte den EFTER att den hade uppdaterats. Lucky me!

iPhone 16 GB beställd!

Jag gillar inte tangentbordet på MacbookPron faktiskt.
Macbookens tbord är hundra gånger skönare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 22:23
Ursprungligen av RockyMontana:

Jag gillar inte tangentbordet på MacbookPron faktiskt.
Macbookens tbord är hundra gånger skönare.

enough said!

Dessutom så MBPs tangentbord en skitsamlare av rang.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 23:24
Ursprungligen av whoami:

Dessutom så MBPs tangentbord en skitsamlare av rang.

Precis... jag vet inte hur mycket skit som finns bakom tangenterna.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-06 17:42
Ursprungligen av Robo-X:

Precis... jag vet inte hur mycket skit som finns bakom tangenterna.

//Rob

..kul, det är humor, det är humor..

Ni som sitter och gnager på era tangenter och ber om MBP-uppdatering...

Macworld hade en tanke om att 10.5.2 kommer innehålla stöd för multi-touch-styrplatta och eftersom detta troligen kommer i nya MBP så vill de släppa 10.5.2 först...

(Kan ju ligga ngt i det?)

Blev det något?
//Svante

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-06 19:44

Goflorp: Hur går det ihop? MacBook Air har väl redan multi-touch styrplatta och den skeppas ju med 10.5.1 .. Inget säger ju då att 10.5.2 måste släppas innan, eftersom 10.5.1 verkar lira bra med multi-touchen?

Ursprungligen av dayweed:

Goflorp: Hur går det ihop? MacBook Air har väl redan multi-touch styrplatta och den skeppas ju med 10.5.1 .. Inget säger ju då att 10.5.2 måste släppas innan, eftersom 10.5.1 verkar lira bra med multi-touchen?

MBA har en specialversion av 10.5.1 som inkluderar multitouchstöd.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.143953

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-06 19:35

Hoppas dom kommer med svarta MBP

Jag dooooooooooooooooooerrr! Vill ha ny MBP so fort som moejligt!

Bevaka tråden