Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store US nere 2008-02-05

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 14:32

Börjar tröttna på allt annat nu.. Idag såg jag verkligen fram emot en MacBook Pro-uppdatering.. Får väl vänta ännu längre nu då :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 14:35
Ursprungligen av dayweed:

Börjar tröttna på allt annat nu.. Idag såg jag verkligen fram emot en MacBook Pro-uppdatering.. Får väl vänta ännu längre nu då :/

finns ju inget som säger emot dig att det INTE kommer en MBP uppdatering?? den som lever får se

http://http://www.engadget.com/2008/02/05/official-16gb-iphone-available/

Här fler som tror på en uppdaterad iPhone. Nu får man även en uppdaterad iPod Touch för 499USD samma som iPhone.

Senast redigerat 2008-02-05 14:56
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 14:36
Ursprungligen av Paverling:

wow, ipod touch 32 gb!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 14:34
Ursprungligen av crayzee:

hur lång tid brukar det ta innan sidan går upp? någon som vet det? folk har ju koll på allt möjligt så någon borde ju veta

Tycker sidan har varit nere j'vligt länge nu(2h). Brukar väl vara mellan 1-2h om inte jag minns fel.

Kanske beror på att man skulle lansera iphone 16 GB(enligt länk ovan) klockan 14.30. Så när som helst nu borde den ju komma upp i så fall.

Vad kan det vara som gör att bara US-store (och kanada och mexiko) är nere? Jag menar, en ny MBP rör hela världen och en iPhone rör ju Storbritannien, Frankrike och Tyskland också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 14:36

vågar man tro att 10.5.2 oxå kommer idag, på super-tisdagen?

Ursprungligen av crayzee:

vågar man tro att 10.5.2 oxå kommer idag, på super-tisdagen?

Det måste vi tro!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 14:50
Ursprungligen av Snabeldrake:

Det måste vi tro!

om dom inte vill ge oss nya MBP så kan dom väl åtminstonde ge oss lite att glädja oss över (syftar på 10.5.2 )

EDIT: körde precis en software update och det gav inget

Ursprungligen av crayzee:

om dom inte vill ge oss nya MBP så kan dom väl åtminstonde ge oss lite att glädja oss över (syftar på 10.5.2 )

EDIT: körde precis en software update och det gav inget

Apple släpper inte den typen av uppdatering i samband med produktlanseringar, det sker helt separat när dom bedömer att mjukvaran är stabil nog att släppas.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 15:01

Lite kul.. Jag älskar verkligen alla rykten om allt möjligt, men var någonstans har det ryktats om en ny iPhone eller iPod Touch? Ingenstans. Det är det som är så fint, just de produkterna man inte tror ska komma, kommer, men ingen MacBook Pro som folk hoppas på. Sådana här små saker är ju inte ett dugg intressanta (för min del) men det är som Adrian säger.. Apple har inte sagt att det kommer någon MacBook Pro, det är bara rykten..

*Suckar djupt*

Jag är fortfarande bara trött på att få vänta vecka efter vecka. Men NÄSTA vecka borde den komma då.. Annars är det bara löjligt av Apple tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 15:23
Ursprungligen av dayweed:

*Suckar djupt*

Jag är fortfarande bara trött på att få vänta vecka efter vecka. Men NÄSTA vecka borde den komma då.. Annars är det bara löjligt av Apple tycker jag.

Jag tror Apple kommer nog ta sig lite tid att uppdatera Macbook Pro linjen för att inte stjäla för mycket från Macbook Air hypen.

Sista stora uppgraderingen var i juni med 15" Macbook Pro som kom då med Santa Rosa och LED belysning så det är nog dags snart.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-02-05 15:42
Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror Apple kommer nog ta sig lite tid att uppdatera Macbook Pro linjen för att inte stjäla för mycket från Macbook Air hypen.

Sista stora uppgraderingen var i juni med 15" Macbook Pro som kom då med Santa Rosa och LED belysning så det är nog dags snart.

//Rob

Det är ju bara ett havlår sedan. Visst ligger säkerligen en uppdatering nära till hands, men förutom penryn finns det ju faktiskt inte så mycket nytt att stoppa in i burken. LED på 17":aren & kanske 8700M istället för nuvarande 8600M. Det lär väl även komma SSD-stöd för den som har lust att punga ut 10-15 lök för den typen av disk.

Själv bestämde jag mig för att strunta i ryktena & köpte en MBP 15.4" över disk igår. Idag är jag rätt nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 15:48
Ursprungligen av FrrH:

Det är ju bara ett havlår sedan. Visst ligger säkerligen en uppdatering nära till hands, men förutom penryn finns det ju faktiskt inte så mycket nytt att stoppa in i burken. LED på 17":aren & kanske 8700M istället för nuvarande 8600M. Det lär väl även komma SSD-stöd för den som har lust att punga ut 10-15 lök för den typen av disk.

Själv bestämde jag mig för att strunta i ryktena & köpte en MBP 15.4" över disk igår. Idag är jag rätt nöjd.

Jag köpte en 15" förrra sommaren så Apple kan ta sig tid att uppgradera.

Det var mer som en speed bump i november. Det räknas inte riktigt. Det enda som Apple kan göra är att byta ut grafikkortet, tangentbordet och touchpaden. Eventuellt göra den lite lättare och tunnare. Annars tycker jag Macbook Pro är en fantastisk dator.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 15:52
Ursprungligen av FrrH:

Det är ju bara ett havlår sedan. Visst ligger säkerligen en uppdatering nära till hands, men förutom penryn finns det ju faktiskt inte så mycket nytt att stoppa in i burken. LED på 17":aren & kanske 8700M istället för nuvarande 8600M. Det lär väl även komma SSD-stöd för den som har lust att punga ut 10-15 lök för den typen av disk.

Själv bestämde jag mig för att strunta i ryktena & köpte en MBP 15.4" över disk igår. Idag är jag rätt nöjd.

Multi touch Gestures och det nya tangentbordet kommer nog snart till MBP.

Ursprungligen av Adrian B:

Apple släpper inte den typen av uppdatering i samband med produktlanseringar, det sker helt separat när dom bedömer att mjukvaran är stabil nog att släppas.

hade varit skönt om det kommit idag iallafall man håller hoppet uppe...

btw, nice trippelpost kom ihåg när man blev mobbad för det här på detta forumet för 2 år sen något

Ursprungligen av crayzee:

om dom inte vill ge oss nya MBP så kan dom väl åtminstonde ge oss lite att glädja oss över (syftar på 10.5.2 )

EDIT: körde precis en software update och det gav inget

Körde samma 22:47, iPhoto-uppdatering finns....

Så.. out of a clear sky;

32 MB Touch, 16GB iPhone och iTunes uppdaterat.

En bra dag!

iPhone 16 GB
iPod touch 32 GB

Lanserats idag!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 14:38

Apple Adds New iPhone & iPod touch Models
Customers who’d like to carry more music, photos, and videos with them now have new models of iPhone and iPod touch with double the memory from which to choose. The revolutionary iPhone now comes in a new 16GB model for $499. It joins the 8GB model for $399. And the iPod touch now comes in a new 32GB model for $499. It joins the 16GB and 8GB models for $399 and $299, respectively. [Feb 05, 2008="2008"]

http://www.apple.com/hotnews/

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-05 14:37

US uppe, 16 Gig iPhone

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-05 14:39

Men inge Touch i svenska storen

Ursprungligen av MatsOlov:

Men inge Touch i svenska storen

Det var samma med rosa iPoden, det kom efter några timmar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 14:48

Typiskt det kommer en 16GB iPhone precis efter att jag köpte en iPhone förra veckan.

Men jag är rätt nöjd ändå. Det enda som fattas nu är en hack för BL 4.6.

//Rob

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-05 14:40

jag kom in nu och det står new på iphone!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 14:41

vafan?! hur jävla svårt kan det vara att släppa den jävla omtalade uppdateringen av MBP! nu blir jag fan sne!

Ursprungligen av crayzee:

vafan?! hur jävla svårt kan det vara att släppa den jävla omtalade uppdateringen av MBP! nu blir jag fan sne!

Det här är problemet med folk som inte fattar att rykten bara är rykten. Apple har inte lovat någon uppdatering, det är bara vad folk gissat, hoppats på och spekulerat kring, blandat med lite rykten. Ett uppdatering är fortfarande högst trolig, men att den skulle komma just idag var inte alls säkert. Att elda upp sig som om tredje världskriget brutit ut blir bara fånigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 15:04
Ursprungligen av Adrian B:

Det här är problemet med folk som inte fattar att rykten bara är rykten. Apple har inte lovat någon uppdatering, det är bara vad folk gissat, hoppats på och spekulerat kring, blandat med lite rykten. Ett uppdatering är fortfarande högst trolig, men att den skulle komma just idag var inte alls säkert. Att elda upp sig som om tredje världskriget brutit ut blir bara fånigt.

Nej varken Apple eller rykterna har lovat något, det förstår ju vem som helst. Men det är nog många som jag som blir lite besviken eftersom de går i köptankar angående just en mbp. Lite surt att köpa en nu när ligger en uppdatering och smyger i hörnet. Jag vet inte hur det är med DIG men när det kommer till mig så krävs det nog LITE mer än detta för att jag ska "elda upp" mig "som om tredje världskriget brutit ut". Men alla är vi olika skapt...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 14:47

Trist för er som vänta på en MBP(lider med er). Dock är det positivt att det gått så snabbt för apple att öka minnet på iphone och ipod touch. Då kanske man kan köpa en iphone 32 GB nästa år.

men ingen iPhone 32 GB ?

Ursprungligen av Tussen69:

men ingen iPhone 32 GB ?

Nej, därför att iPhone innehåller ett 16 GB minne (en "modul" alltså), och det får inte plats två stycken, som det däremot gör i en iPod touch.

Bevaka tråden