Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

There's something in the air...

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-15 11:42

Tack, hittade den har pa forumet ocksa. Perfekt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 14:37

Jag tänker vänta hela natten om det så behövs i alla fall. Kommer det finnas spoiler-free bevakning även i år, någon som vet?

Ursprungligen av boris91:

Jag tänker vänta hela natten om det så behövs i alla fall. Kommer det finnas spoiler-free bevakning även i år, någon som vet?

Yep. http://www.macrumors.com/2008/01/10/mwsf-2008-spoiler-free-keynote-stream/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 15:06

Tack så mycket!

Ursprungligen av boris91:

Tack så mycket!

Vassego

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 15:31

kommer keynote.se sända film eller kommer de endast ha text?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 15:58
Ursprungligen av Esa:

kommer keynote.se sända film eller kommer de endast ha text?

Nej, det är endast text och möjligtvis bilder som gäller. Det blir en komplett sammanställning från flera olika bevakningssidor.

Ursprungligen av boris91:

Nej, det är endast text och möjligtvis bilder som gäller. Det blir en komplett sammanställning från flera olika bevakningssidor.

Så Keynote.se är alltså efter alla andra sidor? Det var ju inte lika kul att höra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 16:44
Ursprungligen av Patrik D:

Så Keynote.se är alltså efter alla andra sidor? Det var ju inte lika kul att höra.

Nej, dom har en egen man på plats men för att inte missa något kommer information från andra sajter också att sammanställas, om jag har förstått det hela rätt.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 15:39

Ok tanken var inte att ta över någon annan tråd, utan bara att uppvisa att Apple tycker alla borde se keynoten...

  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 16:14

Om någon skulle ha tråkigt i all väntan så kan man alltid titta på Gates tråååkiga men lite humoristiska tal på CES: http://www.microsoft.com/winme/0801/31781/CES_010608_31781.asx (Öppnas fördelaktigt i Quicktime om du har Flipmac installerat).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-15 18:12

vart hittar man du nan livestream, far inte natt att funka?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 23:35

Jaa... MacBook Air alltså. Den var definitivt inte dålig. Inte dålig alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 01:47

Den saknar FW. Ingen FW, inget ljud, inget ljud, inget köp... =/

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-01-16 08:55

Ingen ethernet heller! Ajajaj, det var illa. Vi har inget trådlöst på jobbet och får ej ha heller. Nu blir det jobbigt, jag har redan beställt en...

Ursprungligen av bollman:

Ingen ethernet heller! Ajajaj, det var illa. Vi har inget trådlöst på jobbet och får ej ha heller. Nu blir det jobbigt, jag har redan beställt en...

Du får ha en sån USB Ethernet Adapter (finns på apple) liggandes på jobbet om du inte vill avbeställa

:/

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-16 14:32
Ursprungligen av bollman:

Ingen ethernet heller! Ajajaj, det var illa. Vi har inget trådlöst på jobbet och får ej ha heller. Nu blir det jobbigt, jag har redan beställt en...

står ju att de finns en adapter via usb om du vill använda ethernet

Leksaker är inget för mig. Denna dator är säkert perfekt för de som vill ha en over-sizead miniräknare eller skrivmaskin.... Nu kommer jag snart bli lynchad, här

  • Oregistrerad
  • 2008-01-16 14:23
Ursprungligen av CapsLock286:

Leksaker är inget för mig. Denna dator är säkert perfekt för de som vill ha en over-sizead miniräknare eller skrivmaskin.... Nu kommer jag snart bli lynchad, här

Nejdå. Det är typ så jag kommer använda den. Imponera på kunder och använda den som lyxig keynote presentatör. Men det passar mig fint då jag kan sälja min MacBook och ha en Air som en bra presentationsdator. Jobbar gör jag annars på min macpro där allt godis finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 14:47
Ursprungligen av studiox:

Nejdå. Det är typ så jag kommer använda den. Imponera på kunder och använda den som lyxig keynote presentatör. Men det passar mig fint då jag kan sälja min MacBook och ha en Air som en bra presentationsdator. Jobbar gör jag annars på min macpro där allt godis finns.

Synd bara att inte ha någon fjärrkontroll till Keynote

Ursprungligen av prince:

Synd bara att inte ha någon fjärrkontroll till Keynote

Finns som tillval för 165kr.

Edit: Den kanske inte funkar till keynote nej

Ursprungligen av peacerich:

Finns som tillval för 165kr.

Edit: Den kanske inte funkar till keynote nej

jodå det gör den ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 21:49
Ursprungligen av Tussen69:

jodå det gör den ...

Kan fjärrkontrollen kommunicera med datorn då? Ser ut att finnas en infraröd port på framsidan, men jag kan inte hitta något som stödjer det. Jag kan köpa en fjärr och peka med den på mitt kylskåp men sedan tar det roliga slut ganska fort

  • Oregistrerad
  • 2008-01-16 16:46
Ursprungligen av prince:

Synd bara att inte ha någon fjärrkontroll till Keynote

Ja, jag tycker faktiskt att det var snålt att varken skicka med Ethernet adapter eller fjärrkontroll för en dator som kostar 6.000 MER än en MacBook.

Ursprungligen av studiox:

Ja, jag tycker faktiskt att det var snålt att varken skicka med Ethernet adapter eller fjärrkontroll för en dator som kostar 6.000 MER än en MacBook.

Hade det varit bättre om datorn kostade 500 kr mer inkl en fjärrkontroll och USB-ethernetadapter?

Jag tror inte alla vill ha eller behöver dessa.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-16 20:00
Ursprungligen av peacerich:

Hade det varit bättre om datorn kostade 500 kr mer inkl en fjärrkontroll och USB-ethernetadapter?

Jag tror inte alla vill ha eller behöver dessa.

Varför gör Apple inte en MacBook eller MacBook Pro utan Ethernet eller fjärr då?

Ursprungligen av studiox:

Varför gör Apple inte en MacBook eller MacBook Pro utan Ethernet eller fjärr då?

Vem vet de kanske slipper som standard i nästa version?

Sen marknadsförs ju Macbook air som en trådlös bärbar. De som använder den så som Apple vill behöver inte någon separat ethernetport.

Varför levereras inte MBP med VGA-dongle? Varför inte med USB-modem?
Därför att alla inte behöver det.

Jag förstår inte riktigt problemet. Apple skulle kunna skicka med alla möjliga tillbehör och samtidigt höja priset. Vem vill det?

Större valmöjligheter kan väl bara vara bättre?

Bara jag som inte får ljud på "demofilmen" av Macbook Air som ligger på Apples hemsida?

  • Oregistrerad
  • 2008-01-16 21:47

Det är stor skillnad på Tillbehör och viktiga delar samt var förväntningarna ligger.

Vilka laptop levereras utan VGA eller DVD utgång? Inte en enda förutom MacBook där man måste köpa en adapter för 400 Kr.

Vilken laptop levereras utan Ethernetport? Inte en enda förutom MacBook Air.

Jag har inga problem med valfrihet, men enligt ditt resonmenag skulle man lika väl kunna plocka bort trackpaden på en bärbar mac då alla inte använder den. Eller plocka bort ljudkortet, det använder ju inte heller andra. Fast tydligen ska samtliga som använder macbook air extern högtalare då man inte lyckats få in två högtalare i datorn.

Bevaka tråden