Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows på Mac: Parallells eller Fusion?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Marcus K:

VirtualBox är så pass bra att jag personligen inte ser någon anledning att använda vare sig VMWare Fusion eller Parallels Desktop. Jag förstår inte riktigt varför just de två programmen får så mycket fokus. VirtualBox är ett väldigt bra alternativ, i flera fall bättre. Det kostar inte att använda så jag rekommenderar att man börjar med det och byter först om man inte tycker att det passar.

Skulle vara trevligt med någon liten jämförelse VB mot Fusion och Parallels!
Features och ev. problem...

/ Hasse

Det var ju ett alldeles utmärkt trevligt svar som gör att jag kan låta plånboken vila lite. Ska testa VBox och gillar jag det inte testar jag de andra också och återkommer med mina erfarenheter. Tack!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-20 12:00

VB är bäst

Jag kan också rekommendera VirtualBox.
Jag använde Paralells förut och har nu gått över till VirtualBox. Jag längtar inte tillbaka.

Ny giv

Nu har ju både Fusion och Parallels kommit med nya versioner. Intryck?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-06 12:13

Allt beror väl på vad man ska använda sin virtualiserade Windowsmiljö till.

Jag har ännu inte testat varken Parallells eller Fusion men däremot har jag testat VirtualBox. Det fungerar bra och enkelt att installera Windows 7 iaf men däremot stödjer inte VB Geforce 9400M som jag har i min MBP 13. VB kan endast emulera en vanlig VESA-drivrutin som kör man man inte ens kan komma i närheten av OpenGL eller DirectX. Detta är en direkt dealbreaker för mig då jag har applikationer som kräver sådant stöd.

Dessutom tycker jag att VB agerar mycket märkligt på en punkt. Jag har i inställningarna för min virtualiserade miljö angett att den ska ha tillgång till 1024 MB av mina 4096 MB RAM. Detta överskrider den med råge då jag i Aktivitetskontrollen efter ett tag kan se att jag kan ha så lite som 20 MB kvar, allt annat är uppbundet till MacOS och VB (99% VB då). Detta tycker inte jag är OK, har man gett VB rätten att binda upp 1024 MB av RAM till den virtualiserade miljön så ska den inte få överskrida detta.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-11-07 12:38

Som redan har sagts - ladda hem båda och provkör.
Vi kör Parallels och är nöjda med hur det fungerar. Den nya versionen, 5, är snabbare än föregångaren, märkbart. Vilket val du gör handlar mycket om tycke och smak. I grund och botten gör båda programmen sitt jobb helt okej.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-28 11:05

Jag la till VirtualBox som ett alternativ i omröstningen.
/Admin

Bevaka tråden