Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser din Leopard-docka ut?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-14 21:21

Macintosh HD - System - Bibliotek - CoreServices

Ursprungligen av blueser:

Macintosh HD - System - Bibliotek - CoreServices

tackar, nu kommer jag rätt. Slängde frontline.png samt scurve-filerna - skulle inte docken bli genomskinlig då?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-12-16 21:56

Du får nog logga ut för att se förändringen!

Ursprungligen av wildcard:

tackar, nu kommer jag rätt. Slängde frontline.png samt scurve-filerna - skulle inte docken bli genomskinlig då?

Ursprungligen av Nelson:

Du får nog logga ut för att se förändringen!

snabbt svar, nu ska jag fixa detta! filerna ligger i papperskorgen, rädd att nåt ska gå fel även om jag gjort backup på dom.. Jag har startat om datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-30 22:52

kör också genomskinlig dock som jag fixat genom att ha tagit bort scurvu och frontline-filerna. skulle dock vilja få bort reflektionerna också. ngn som har ett tips? provade bluesers länk men det var väldigt krångligt och det slutade med docken slutade fungera och jag fick installera om osx..

Drew, den var häftig. Hur gjorde Du för att få stjärnor. Kan man få grön botten med blå stjärnor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-03 14:08

Jag har inte startat med Leopard än, väntar på min nya MBP och håller mig till Tiger på PowerBooken. Under tiden sitter jag här och läskar mig med era dumpar, men stör mig (tyvärr) på att utvecklarna på Apple inte riktigt har koll på perspektiv. Den där avgränsaren (streckade linjen) – en eller flera – pekar ju åt fel håll. Kolla bilderna.
Avgränsaren bör peka mot samma "vanishing point" som dockans sidor, och den är centrerad ovanför dockan. Jag vet att ni garvar åt mig, men det där är en sådan grej som känns rejält oproffsig, till skillnad från det mesta i OS X:s gränssnitt, och på grund av det kommer jag att tweaka fram 2D-utseende på dockan i stället.
Önskar jag vore lite mindre kräsen ibland.

tack gode gud, jag är inte ensam om att vara så noga. jag blir fly förbannad när folk pillar på min mac och flyttar något fönster en pixel eller tre.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-19 18:18
Ursprungligen av OscarPalmer:

Bilden “http://static.pici.se/pictures/nZSvoHGDp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-19 18:24

Funkar hos mig.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-19 18:37
Ursprungligen av MatsOlov:

Funkar hos mig.

Skumt, funkade i Safari, men inte Firefox..
jaja, my bad

här är min!

jag är lite obsessed med ikoner....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-26 11:36

Hur är det nu?
Går det att ta bort/justera reflektiviteten i 3D docken?

Bevaka tråden