Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser din Leopard-docka ut?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

"no-glass" ska det vara. Du har ju glömt bindestrecket.

Kanske dum fråga men hur gör man egna stacks?

mvh

Ursprungligen av h.cewers:

Kanske dum fråga men hur gör man egna stacks?

mvh

Vill du göra egna travar drar du bara den mapp du vill göra en trave av till dockan.

Drar ner valfri mapp till Stacks-området

Vill ha programmappen som stack men inget händer när jag drar ner den. De andra mapparna ska väl flytta på sig? Beror det på att det inte är en "vanlig" mapp?

Ursprungligen av h.cewers:

Vill ha programmappen som stack men inget händer när jag drar ner den. De andra mapparna ska väl flytta på sig? Beror det på att det inte är en "vanlig" mapp?

Det beror nog på att programmappen du har i sidofältet i Finderfönstret är ett alias, kan tänka mig den anledningen.

Ursprungligen av Mikael E:

Det beror nog på att programmappen du har i sidofältet i Finderfönstret är ett alias, kan tänka mig den anledningen.

Japp, så måste det vara!

god natt

Nu gick det. Hittade programmappen under hårddisken. Går inte att dra Program direkt från Platser i Findern va?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-03 16:18

Det går väl ännu inte om man har Docken vertikalt.

Ursprungligen av Le:

Det går väl ännu inte om man har Docken vertikalt.

Hur gör man den genomskinlig i horisontellt läge?

Ursprungligen av h.cewers:

Hur gör man den genomskinlig i horisontellt läge?

Du går in i HD-System-Bibliotek-CoreServices, sök fram "Dock". Högerklicka på den och välj "Visa Paketets innehåll".
Gå in i mappen Content-Resourses, därifrån raderar du filerna
Frontline.png och alla scurve

Gör gärna en backup på dessa filer först och lägg dem på annat ställe.
När dessa filer är borttagna så gå in i Terminalen och skriv: killall Dock

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Du går in i HD-System-Bibliotek-CoreServices, sök fram "Dock". Högerklicka på den och välj "Visa Paketets innehåll".
Gå in i mappen Content-Resourses, därifrån raderar du filerna
Frontline.png och alla scurve

Gör gärna en backup på dessa filer först och lägg dem på annat ställe.
När dessa filer är borttagna så gå in i Terminalen och skriv: killall Dock

Funkar inte. Gör det någon skillnad om man har 2D eller 3D-dock?

mvh

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-12-04 20:54

Så här ser min lilla dock ut för tillfället. Tänkte dock försöka få det att se mer ut mer som Tigers (fast mörk då) sen om det ser bra ut

Ursprungligen av h.cewers:

Funkar inte. Gör det någon skillnad om man har 2D eller 3D-dock?

mvh

Tror bara att det fungerar med en 3D.
Vad kör du?

Min egengjorda dock (som du hittar här)

Nybörjarfråga: Tänkte byte dock till nån av de läckra som finns at ladda ner. Ett problem, hur gör ja? Förstått jag skall gå till Macintosh HD > /System/Library/Core Services/ Men det säger mig lite. Nån som kan ge mig en lathund?

  • Medlem
  • Salem
  • 2007-12-05 09:03

Någon som vet hur man får bort den svarta bakgrunden? Det verkar inte som om
den utgörs av någon specifik bild. Alla bilder är borttagna iaf, och jag tycker att det
ser lite bättre ut nu.

Jag har en genomskinlig 3D-dock.
Någon som vet hur jag får bort reflektionerna ifrån aktiva fönster?

Finns de inga läckra 2D dockor?

Hur öppna mapp i stacksmappen?

Har installerat Leopard, och gillar inte det här med "stacks" för om jag har en stacks mapp med andra mappar i kan jag ju ej öppna den mappen som ligger i stacksmappen för att komma åt t.ex ett dokument som ligger i den mappen.

I Tiger kunde man gå vidare i flera undermappar för att komma till det dokument du ville öppna, det kan man ju inte i Leopard eller kan man?:tveksam:

Ursprungligen av applemagic:

I Tiger kunde man gå vidare i flera undermappar för att komma till det dokument du ville öppna, det kan man ju inte i Leopard eller kan man?:tveksam:

Nej det kan man inte.
En stack = en nivå.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-08 09:32

Jag kör med helt transparent 2D-docka.

http://blueser.spymac.com/bilder/dock.png

Ursprungligen av blueser:

Jag kör med helt transparent 2D-docka.

http://blueser.spymac.com/bilder/dock.png

Är den helt utan reflektioner?
Hur har du fixat den?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-08 15:59
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Är den helt utan reflektioner?
Hur har du fixat den?

Genom att ta hem en mod på http://macthemes2.net/forum/viewtopic.php?id=16782871, vet inte om länken funkar här dock. Kräver kanske registrering hos sajten.

den är läcker! Kan man få lite hjälp att installera den?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-08 19:50
Ursprungligen av wildcard:

den är läcker! Kan man få lite hjälp att installera den?

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur jag fick in den, ersatte filerna i Resource-mappen (System - Bibliotek - CoreServices - Dock, högerklick "Visa paketets innehåll"). Men det hjälpte inte, provade programmet hos http://www.dockulicious.com/, inget då heller. Loggade ut och in - och vips så var den transparent!

ikoner till dock

Har suttit och lekt lite med olika ikoner idag, mest till Adium.. Kom över en dock stil jag sett ett par gånger som är riktigt läcker! Någon som vet var jag kan hitta de ikonerna till min dock? Den bifogade filen är inte den snyggaste jag sett men det förklarar vad jag menar..

Ja kanske är lite efter, men jag hittar ingen mapp som heter CoreServices.. Hur kommer de sig?

Bevaka tråden