Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Speedbumpad" MacBook i november?

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Think Secret har lite mer info (det var ju dom som startade detta, se första inlägget):

Apple's pending MacBook revision, first reported by Think Secret in early October, remains on track from an imminent release. Specifically, sources believe the update could arrive as early as Tuesday, October 30, although the roll-out may be held back until November 6.

Imorgon eller kanske nästa tisdag alltså.

Vidare kommenterar dom Santa Rosa-biten:

The MacBook update is expected to be largely incremental, although recent indications suggest it may in fact adopt the faster 64-bit Santa Rosa platform that is featured on the MacBook Pro. Mac OS X 10.5 Leopard includes drivers for Intel's GMA X3100 graphics chip, the successor to the GMA 950 that has been used in every MacBook model to date. The X3100 chipset is only found on Satan Rosa platforms.

Ursprungligen av Adrian B:

Think Secret har lite mer info (det var ju dom som startade detta, se första inlägget):

Apple's pending MacBook revision, first reported by Think Secret in early October, remains on track from an imminent release. Specifically, sources believe the update could arrive as early as Tuesday, October 30, although the roll-out may be held back until November 6.

Imorgon eller kanske nästa tisdag alltså.

Vidare kommenterar dom Santa Rosa-biten:

The MacBook update is expected to be largely incremental, although recent indications suggest it may in fact adopt the faster 64-bit Santa Rosa platform that is featured on the MacBook Pro. Mac OS X 10.5 Leopard includes drivers for Intel's GMA X3100 graphics chip, the successor to the GMA 950 that has been used in every MacBook model to date. The X3100 chipset is only found on Satan Rosa platforms.

Oj, så de lyckas läcka allt detta en hel dag efter att det står på Macrumors. De måste ha en bra källa.

Ursprungligen av Leftrustle:

Oj, så de lyckas läcka allt detta en hel dag efter att det står på Macrumors. De måste ha en bra källa.

De var faktiskt först ut med ryktet från början, så någon källa har dom nog allt.

Hej, är ny på 99mac men är jäkligt sugen på en ny bärbar mac. Har en Ibook G4 1.33 GHz så det är nog dags för en ny. Men undrar nog en sak bara, även fast det kanske inte ändrar mitt köp; är det ofta barnsjukdomar och är felen omfattande?

Jag beställde en MacBook (med 160gb hdd (vilket ger 3 dagar till avsändning)) igår kväll och fick följande info om leveranstider:

Beräknad avsändning: 01 Nov, 2007
Beräknad leverans: 12 Nov, 2007 - 13 Nov, 2007

Verkar väldigt konstigt med så lång leveranstid... måste ju ha något med den omtalade uppdateringen att göra !?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 22:34
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Jag beställde en MacBook (med 160gb hdd (vilket ger 3 dagar till avsändning)) igår kväll och fick följande info om leveranstider:

Beräknad avsändning: 01 Nov, 2007
Beräknad leverans: 12 Nov, 2007 - 13 Nov, 2007

Beställde en idag och fick samma information. Och angående varför jag inte väntar en vecka är p.g.a att mitt csn-kort går ut idag + att jag är snål. Tusen spänn i rabatt via CSN.

Får inget nytt kort förrän nästa år (förhoppningsvis), men då är det lite sent att köpa en.

Jag är med på att de skickar den den 1 nov med tanke på "skickas efter 3 dagar". Men 7-8 arbetsdagar för transport, är det vanligt?

Nej, det är inte vanligt med så lång leveranstid...

Hmm, klockan är över 14 och Apple Store är uppe både är, i USA och på lite andra ställen jag testade. Då kanske det blir nästa tisdag istället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-30 14:22

Men vill ju ha santa rosa... =(

Lite trist... Kanske det blir till att sälja datorn direkt vid leverans och beställa ny vid uppgraderingen...
Låt oss anta att uppgraderingen sker om en vecka, är det då rimligt att det här blir den sista uppgraderingen för macbook i år?

  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-10-30 15:08

jag beställde en macbook igår också, skickas idag, ankomst på fredag den 2:a nov... jag är helnöjd, kommer det en ny macbook,,,,ok då. kanske kommer att kännas lite surt, men det är smällar man får ta... då får man en anledning att byta snart igen,,,

Varför köper ni en macbook nu när det finns en chans att det kommer en idag eller nästa tisdag? EN STOR CHANS!

Bättre att vänta än bli besviken och inte ha den senaste, tappar ju i pris också.

  • Medlem
  • Krokom
  • 2007-10-30 15:43

"Varför köper ni en macbook nu när det finns en chans att det kommer en idag eller nästa tisdag? EN STOR CHANS!

Bättre att vänta än bli besviken och inte ha den senaste, tappar ju i pris också"

som sagt, då får man en anledning att byta SNART igen...

  • Medlem
  • 2007-10-30 15:44

Sitter med full spänning och väntar:)
Har ingen Mac idag eller en old school sak men Pc för hela slanten men nästa bärbara blir en Mac

/reed

skit också, verkar inte bli nåt. hur ser det ut historiskt med tisdagsuppdateringarna? finns de nåra tidpunkter som de brukar infalla, eller är de lite när dem känner för de?

Ursprungligen av martinfranskara:

skit också, verkar inte bli nåt. hur ser det ut historiskt med tisdagsuppdateringarna? finns de nåra tidpunkter som de brukar infalla, eller är de lite när dem känner för de?

Apple Store i Sverige brukar gå ner vid 14-tiden ungefär, samtidigt som många andra runt om i världen. Sist går Apple Store US ner. Sen är den nere ett bra tag medan folk slutar jobba och plugga och bara trycker på ladda om-knappen tills det gått en tid (kan ta en timme) och sidan börjar komma upp igen med nyheterna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 16:42

Happ, tråkigt att det inte blev något idag. Men känns inte som hela världen går under heller, medtanke på att jag har väntat sen augusti på en ny MacBook nu kan jag lika gärna vänta en vecka till. Håller tummarna inför nästa tisdag!

Intressant, speciellt det här:

In a separate note, despite our belief that an upgraded MacBook was scheduled for arrival as early as today (or "within the next week"), this was not the case. New information reveals that this specific expectation was based on faulty information, and should be disregarded.

This, however, does not negate the existing rumors that the MacBook was expected in the "first half of November" and MacBooks could still see updates imminently.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 18:31

TUAW skriver om en eventuell uppgradering också, inget nytt direkt.

http://www.tuaw.com/2007/10/30/rumor-new-macbooks-before-the-holidays/

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-31 19:42

Tänkte bara meddela att Apple har flyttat fram skeppningsdatumet på min macbook till den 14:e november, detta från den 26:e oktober - 31:a oktober.
Så jag hoppas att det är p.g.a de ska introducera en uppdaterad version i november.
Om det inte är fallet är det en löjligt lång leveranstid.

Ursprungligen av Steve_E:

Tänkte bara meddela att Apple har flyttat fram skeppningsdatumet på min macbook till den 14:e november, detta från den 26:e oktober - 31:a oktober.
Så jag hoppas att det är p.g.a de ska introducera en uppdaterad version i november.
Om det inte är fallet är det en löjligt lång leveranstid.

När gjorde du din beställning?
Min beställning på en macbook gjordes 29 oktober och leveransdatumet är inte ändrat. 12-13 oktober gäller fortfarande.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-01 07:10

Jag gjorde beställningen den 17:e oktober.

Nya MacBook finns redan i Apple Store nu!

In an unusual move, Apple has quietly shipped boxes of new MacBooks to their retail stores this week, many of which arrived today. Special instructions on these boxes indicated that they were not to be opened at this time. But according to reports, the boxes do contain updated Santa Rosa MacBooks. We've even heard claims that some have been inadvertantly sold to unsuspecting customers.

MacRumors: New Santa Rosa MacBooks in Apple Stores? [Confirmed]

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-11-01 10:13

De uppdaterade specarna finns tillgängliga på applestore(US) dock en den svenska ännu.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-01 10:17

Nagon som minns de gamla specsen?

Nu kan man visst köra upp till 4 gb minne i macbooken. Men kan någon förklara största skillnaden mellan att ha GMA 950 och nya GMA X3100?

Jag har skapat en nyhet om detta, fortsätt diskussionen där:

MacBook får Santa Rosa och MacBook Pro får 2,6 GHz

Bevaka tråden