Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömförsörjning och iPhone-tillbehör i Sverige

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej igen.
Tännkte köpa en grej till bilen men det står att den bara är till ipod. Men den borde funka till iphonen oxå eller vad tror ni?

Länk: http://ipodstore.no/images/Drive_PlayComplete_965.jpg

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-11 11:31
Ursprungligen av David Carlsson:

Hej igen.
Tännkte köpa en grej till bilen men det står att den bara är till ipod. Men den borde funka till iphonen oxå eller vad tror ni?

Länk: http://ipodstore.no/images/Drive_PlayComplete_965.jpg

Jag har också köpt en, men inte installerat den ännu.
Enligt uppgift på Nätet (http://www.ipodtouchfans.com/wiki/index.php?title=IPod_touch_Accessories) ska den funka med iPodTouch. Förhoppningsvis även med iPhone. Men maila HK och fråga.

Kia, jag gissar på det att den fungerar.
Ska till Haninge centrum nu och utföra lite ärenden men tänkte svänga förbi Teknikmagasinet och fråga om jag kan testa ladda den i butiken, så jag slipper åka fram och tillbaka (öppet köp).

För 149:- är det ju lätt värt.

theplague pratar om att byta ut hörnet på den adaptern som medföljde. Jag tänkte samma sak. Den är ju dessutom väldigt snygg, den laddaren
Men det "hörnet" man byter ut, är det det som kallas "duckhead" och finns här?
http://www.kullander.se/product.php?productid=18028&cat=359&page=1

Någon som har något tips på hur man kan hålla sin Touch vid liv under långa flygturer? Har en reseladdare (från Teknikmagasinet, och ja, den laddar åtminstone min Touch men misstänker att jag inte flyger så pass lyxigt så att jag har ett strömuttag i sätet.
Har för mig att jag sett lösningar på en adapter som man stoppar 9v batterier i. Någon som kan verifiera detta vore det snällt.

Servant, din fråga kan jag tyvärr inte besvara. Men..
Teknikmagasinets laddare "iPod reseladdare vit" fungerar alldeles utmärkt till min iPhone. Billigt och betydligt lättare sätt för att ladda den inte så kraftiga batteritiden på iPhonen.

Passade även på att prata med killen som sålde mig laddaren på Teknikmagasinet i Haninge centrum. Han ägde själv en iPhone och brukar ungefär ha 2 dagars batteri innan han behöver ladda. Då lyssnar han på musik väldigt mycket samt skickar SMS en hel del, men inte lika mycket ringande. För mig har batteriet räckt max 1 dygn så han tipsade mig om att testa slå av WiFi, något jag än inte kan bekräfta om det förbättrar eller ej.

Däremot kan jag också tycka att sjävla laddaren (och iPhonen) blir väldigt varm under laddning OCH samtal. När jag pratade med en kompis samtidigt som jag laddade trodde jag efter ett tag att telefonen skulle överhettas och bränna något kretskort. Kändes inte så där jätte kvalitéts-mässigt. Kanske ska kika på att byta ut hörnet på den laddaren som medföljde. Men då behövs iofs också en USB slad som går att docka med iPhonen... Ytterligare några hundra I guess... =/

Jag kör med exakt samma laddare. En sådan som "brann opp".
Det största bekymret jag har är att iPhonen blir så otroligt varm. PLUS det irriterande blå ljuset som lyser upp hela rummet när man ska sova.
Har löst problemet genom att slänga ett par kalsonger över laddaren.
Kanske inte bäst ur brandsynpunkt men än så länge så har inget "hänt".

Ska till Åre nu på lördag och då är reseladdaren ett måste.
Lär nog försöka fixa ett skal och ett skärmskydd till den.

Några rekommendationer på skal/skyddsskal? Ser att det finns flertalet intressanta (inte silikon, verkar inte särskilt stöttåligt + irriterande att ha i fickan) skyddsannoradningar på Tradera.se

Ursprungligen av Swe Stars:

PLUS det irriterande blå ljuset som lyser upp hela rummet när man ska sova.
Har löst problemet genom att slänga ett par kalsonger över laddaren.
Kanske inte bäst ur brandsynpunkt men än så länge så har inget "hänt".

Testa att måla över lampan med en svart spritpenna ( måste iaf vara bättre än kalsongerna..)

Använder samma laddare själv, men störs inte av ljuset trots att det nästan är i huvudhöjd och ca 30 cm från mitt ansikte:cool:

Orkade inte läsa alla inlägg så ber om ursäkt ifall det blir lite upprepande..

Som laddare är det bara att gå till tex TeknikMagasinet och köpa en iPodladdare för 149 kr, funkar klockrent!

Du behöver inte alltid en adapter för att använda dina egna hörlurar..
(Kanske lägger upp en video på YouTube senare för att visa)

Jag klippte lätt bort det yttersta gummit på kontakten till mina (satt ett xtra lager som är till för att skydda så att sladden inte ska brytas av lika lätt där den sitter fast i stiftet), skalade enkelt bort knappt 5 mm helt utan att skada kontakten på hörlurarna på något sätt och den blev lite smalare än Apples egna och funkar grymt bra!!!

Vissa påpekar att mobilen blir väldigt varm när man laddar/använder den..

Detta är helt normalt och den blir varm eftersom skalet fungerar som en avledare som leder bort värmen från iPhonens inre..
Se Apples egna artikel om detta på: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=305695 (på engelska)

Pain Reaper, det kan inte vara mycket som hindrar di från att sova.. xD
Bra tips det där om att telefonen blir varm vid laddning. Märkte vid ett tillfälle att telefonen vart KOKHET när jag pratade i telefon - samtidigt som jag laddade den. Om man är rädd om sin iPhone så avråder jag sådant starkt.

Jag vill inte köpa en likadan laddare. Vågar inte chansa på att den ska gå sönder igen. Frågan är, vad finns det för alternativ?
Vad kostar tex en originalladdare? Sökte, men hittade ingen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-16 11:36

Den här?

Jag fick med en sån när jag köpte min iPhone. Fick inte alla det?

Ursprungligen av wat:

Den här?

Jag fick med en sån när jag köpte min iPhone. Fick inte alla det?

Nej jag fick bara den varianten med amerikanska piggar. Men jag har löst det så att jag använder den som kom med, och så klickar jag på en liten enkel reseadapter som jag hade liggande hemma som gör att den passar i våra uttag.
Funkar klockrent.

Nu ska jag pinna ner till Teknikmagasinet och kasta upp deras skitladdare på disken och kräva pengarna tillbaka!

Ursprungligen av wat:

Den här?

Jag fick med en sån när jag köpte min iPhone. Fick inte alla det?

EN SÅN har jag också. som jag fick när jag köpte en ipod. hm.. men det var ett tag sen. när jag köpte en ipod touch fick jag tex INTE nån laddare, utan bara sladd till datorn. men jag har kvar exakt en sån som du visar på bilden, sen innan. på sidan står det att den funkar till iphone, så jag antar att det bara är att köra?!

NickeNano, märkar du av att din iPhone blir varm när du laddar den med reseadaptern (hur ser den ut, en bild?)?

Ursprungligen av Swe Stars:

NickeNano, märkar du av att din iPhone blir varm när du laddar den med reseadaptern (hur ser den ut, en bild?)?

Nej den blir inte varm. Tyvärr har jag ingen bild. Den är en enkel typ som man kan få på flygplaster och sånt med en jädra massa olika kontakter på för att passa överallt.
(Och det är flexibiliteten i kontakten som medföljde iPhonen som styr strömstyrkan, vilket gör att en sån här enkel grej funkar),

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-17 00:10

Jag fick ett duckhead som passade av en polare. Fram tills dess körde jag också med en USA->EU-plugg.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-17 09:53

Griffin Powerdock Laddar 4 iPhones eller iPods samtidigt. Den var lite dyr men skulle passa familjen perfekt.

Bevaka tråden