Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömförsörjning och iPhone-tillbehör i Sverige

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-25 22:33
Ursprungligen av applemagic:

Vart får man tag i en 12V laddare någonstans, finns dom i Sverige eller bara i USA, nån som vet?:D

Det finns billiga 12V -> USB adaptrar. Deltaco har denna, borde säljas i de flesta datorbutiker: http://www.deltaco.se/support/images2/ipod-kit2/IPOD-KIT2-01.JPG

http://www.deltaco.se/support/images2/usb-car/usb-car.jpg

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-08 18:33
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-08 20:17

Precis... funkar klockrent

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-08 20:17

Någon som handlat där? Är dom tillförlitliga?
Jag va ju intresserad av skyddsplasten och hörlursadaptern men inget av det fanns ju i lager

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-10-15 20:03

Har en adapter till hörlurar för 99:- inkl. porto

Det är apples som följde med ett 1g shuffle fodral, dvs vit och "diskret"

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-18 10:27
Ursprungligen av FnuX:

Har en adapter till hörlurar för 99:- inkl. porto

Det är apples som följde med ett 1g shuffle fodral, dvs vit och "diskret"

dessa finns för 19kr på siba.

Köpte en reseladdare på Teknikmagasinet igår (inte orginal)
Jag testade ladda och så.. ringde en kompis och när jag pratar i telefon och laddar samtidigt så pajja laddaren, jag bara ser hur lampan slocknar och kontakten blir sjukt varm

kan det vara så att man inte kan prata och ladda samtidigt?
Någon som är villig testa? bara lämna tillbaka och säga tt den inte funka.. (Ska jag göra)

För i så fall borde man kanske gå ut med en LITEN varning

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-26 15:49
Ursprungligen av Telefon123:

Köpte en reseladdare på Teknikmagasinet igår (inte orginal)
Jag testade ladda och så.. ringde en kompis och när jag pratar i telefon och laddar samtidigt så pajja laddaren, jag bara ser hur lampan slocknar och kontakten blir sjukt varm

kan det vara så att man inte kan prata och ladda samtidigt?
Någon som är villig testa? bara lämna tillbaka och säga tt den inte funka.. (Ska jag göra)

För i så fall borde man kanske gå ut med en LITEN varning

Har en likadan, och jag har för mig att jag har snackat med den i utan problem. Det låter som fabriksfel på det exemplaret (förhoppningsvis).

12 V

Någon som köpt och testat någon 12V laddare, finns ju på teknikmagasinet för iPods, men ingen kunde svara på om den fungerar med en iPhone. rent fysiskt så passar den väl men är det samma batterier i iPods som i iPhones?:)

Ursprungligen av applemagic:

Någon som köpt och testat någon 12V laddare, finns ju på teknikmagasinet för iPods, men ingen kunde svara på om den fungerar med en iPhone. rent fysiskt så passar den väl men är det samma batterier i iPods som i iPhones?:)

Ja dom har en 12v laddare för 129:- som fungerar.

// Micke

Kort sagt så är det samma laddare till iPhone som iPod?

Ursprungligen av theplague:

Kort sagt så är det samma laddare till iPhone som iPod?

Kan någon bara svara ett enkelt ja eller nej på denna fråga?

Ursprungligen av theplague:

Kan någon bara svara ett enkelt ja eller nej på denna fråga?

Ja, kort sagt

Vanlig reseadapter?

Kan man använda en amerikansk adapter för europeiska uttag?
På laddaren står det 'Input: 100-240v', så det är väll bara en adapter som behövs?
Har en liggandes här hemma, fick med den när jag skulle ha en europesik adapter för amerikanska uttag. Visserligen är den ju inte jordad.

Går den inte att ladda i datorn via usb? eller måste man köpa nån extra adapter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-12 09:33

Köpte en ny svensk laddare från Apple och då får man en till USB-sladd till på köpet.

Jag har hörlurar från teknikmagasinet, kontakten på dessa är 3.5mm så de passar bra i iphone. Problemet är att plast-"huvudet" på hörlurarna inte går ner i det nersänkta hörlursuttaget på iphone och jag får därför inget ljud. Hur har ni löst detta? Behöver en liten kort adapter, var hittar man en sån? varken teknikmagasinet eller clasohlson hade något..

Någon?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-11-13 20:30

Jag har en Macbook och använde ett stickhuvud ifrån MacBookens laddare, fungerar utmärkt.

Se bild: http://img100.imageshack.us/my.php?image=img0036nj3.jpg

Senast redigerat 2007-11-16 23:46
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-18 18:29

inlägg #8 och #29 säger att reseladdaren från teknikmagasinet fungerar
inlägg #9 säger att den inte fungerar

pratar ni om olika reseladdare?

Jag funderar på att skaffa "iPod Reseladdare Vit", artikelnummer 100177 för 149 kr men vill gärna veta om det är någon som har fått den att fungera:

Tacksam för svar!

Ursprungligen av kia2:

inlägg #8 och #29 säger att reseladdaren från teknikmagasinet fungerar
inlägg #9 säger att den inte fungerar

pratar ni om olika reseladdare?

Jag funderar på att skaffa "iPod Reseladdare Vit", artikelnummer 100177 för 149 kr men vill gärna veta om det är någon som har fått den att fungera:

Tacksam för svar!

Jag köpte exakt en sån för ett par dagar sen. Funkade bra (ett tag), även om jag inte gillade det blå skenet från lampan på kontakten som lös upp hela rummet på natten...
Men så igår då jag skulle ladda/ansluta telefonen så blixtrade det till från kontakten och lampan slocknade. Telefonen klarade sig. Jag provade sedan laddaren i ett annat uttag. Stendöd.
Synd, då den kändes prisvärd.
Vad tusan köper man nu då?

  • Medlem
  • Säffle
  • 2007-12-18 20:21

mmartinn (eller hur det nu va):http://www.ishop.nu/index.php?sida=16&shop_kategori=124&shop_h_kategori=127&PHPSESSID=caaa9134bd3c03c24057665bea282d91

Fattar inte att det var så få personer som hade fattat det där med sladden, var det första jag kollade när jag fick den..., vem brýsr sig om att det är fult, sladdar ska inte synas!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-11 14:01
Ursprungligen av Morrris:

..., vem brýsr sig om att det är fult, ....

Jag hoppas att du bara skojar

mengår det inte att ladda sin iphone via usb sladden som följde med?

Ursprungligen av David Carlsson:

mengår det inte att ladda sin iphone via usb sladden som följde med?

Jo, men det finns två fördelar med att ladda i väggen:

1. Det går snabbare.

2. Den laddar "mer"(apple säger själva att deras iPodbatterier - får anta att det gäller för iPhone med - bara laddas c:a 80% när de laddas via USB, även om indikatorn står på fullt).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-27 21:24
Ursprungligen av theplague:

Jo, men det finns två fördelar med att ladda i väggen:

1. Det går snabbare.

2. Den laddar "mer"(apple säger själva att deras iPodbatterier - får anta att det gäller för iPhone med - bara laddas c:a 80% när de laddas via USB, även om indikatorn står på fullt).

3. Fungerar även om man inte har tillgång till dator. Exemnpelvis om man är på resande fot eller liknande.

Söker fortfarande svar på min fråga ovan. Dvs. fungerar reseladdaren från Teknikmagasinet. Den för 149 kr? Det verkar nämligen vara olika bud angående svaret. Finns det någon därute som använder en sådan reseladdare till sin iPhone? Ett Ja/Nej svar duger för mig

Går det inte bara att köpa ett nytt sånt där "hörn" som sitter på laddaren? Det kanske är samma laddare till ipod touch?

Ursprungligen av David Carlsson:

Går det inte bara att köpa ett nytt sånt där "hörn" som sitter på laddaren? Det kanske är samma laddare till ipod touch?

ja
och
ja

Bevaka tråden