Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaevent med iPod onsdag 5 september "The beat goes on."

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-29 10:59

En iPod med Wifi tror jag på, perfekt att komma hem till en polare med AppleTV och bara börja spela på hans stereo helt trådlöst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 11:05

Jag är mest intresserad av en uppdatering av iPod Hi-fi. En med trådlöst inbyggt.

Ursprungligen av acke:

Jag är mest intresserad av en uppdatering av iPod Hi-fi. En med trådlöst inbyggt.

Think Secret har inte så goda nyheter på den punkten:

iPod Hi-fi going bye-bye?

Meanwhile, Think Secret sources believe Apple's stand-alone iPod speaker system, the iPod Hi-Fi, is slated to get the axe in the near future.

Apple launched the $349 speaker system in February 2006, going so far as to devote one of its rare media events to the accessory, which was seen as another means for Apple to tap into the lucrative iPod economy,

While the Hi-Fi has received generally favorable reviews, sources say sales of the speaker system apparently haven't materialized to an extent that justifies keeping the product in Apple's rotation.

It's uncertain whether Apple will replace the Hi-Fi with another speaker solution or simply exit that segment of the market.

http://www.thinksecret.com/news/0708newipods.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 20:40
Ursprungligen av Adrian B:

Think Secret har inte så goda nyheter på den punkten:

iPod Hi-fi going bye-bye?

Meanwhile, Think Secret sources believe Apple's stand-alone iPod speaker system, the iPod Hi-Fi, is slated to get the axe in the near future.
...
It's uncertain whether Apple will replace the Hi-Fi with another speaker solution or simply exit that segment of the market.

http://www.thinksecret.com/news/0708newipods.html

Jag läste det där med en tår i ögat. Hoppas de har fel, vill verkligen ha en fast till ett mindre galet pris och som sagt med inbygg Airport. Snälla Apple kom igen nu.

Ursprungligen av acke:

Jag läste det där med en tår i ögat. Hoppas de har fel, vill verkligen ha en fast till ett mindre galet pris och som sagt med inbygg Airport. Snälla Apple kom igen nu.

Think Secret lämnar i alla fall dörren på glänt lite i och med att de inte vet den ersätts av en annan (och kanske mycket häftigare) produkt eller försvinner helt. Håller tummarna för det förra, även om jag alltid tyckt iPod Hi-fi varit en udda sak i Apples tajta produktutbud.

Ursprungligen av acke:

Jag är mest intresserad av en uppdatering av iPod Hi-fi. En med trådlöst inbyggt.

Amen, det vore en dröm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 11:22

Tycker att apple glömt airtunes när det kommer till wifi och dessa produkter. Det skulle ju vara hur grymt som helst när det kommer till iphone och en eventuell ipod med wiffi.

Min APexpress känner sig diskriminerad.

Hårdvara:
Jag tror:
iPod Shuffle 2 GB eller mer
iPod Nano och eller iPod 6G med OS X som operativ MEN Klick hjulet behålls fortfarande

Jag hoppas:
iPod 6G med touch screen och Wi-Fi & Bluetooth Stereo

Jag DRÖMMER:
Europa Lansering av iPhone!

Mjukvara:
Jag tror:
Lansering av TV-Shows & Movies på iTMS i de länder som snart börjar sälja iPhone

Jag DRÖMMER:
Svenska iTMS börjar sälja TV-Shower & Filmer

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-29 13:06
Ursprungligen av Tussen69:

Jag hoppas:
iPod 6G med touch screen och Wi-Fi & Bluetooth Stereo

Med 4st Dual Core Quad Xeon på 4GHz?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 13:24
Ursprungligen av Tussen69:

Mjukvara:
Jag tror:
Lansering av TV-Shows & Movies på iTMS i de länder som snart börjar sälja iPhone

Jag DRÖMMER:
Svenska iTMS börjar sälja TV-Shower & Filmer

http://www.tuaw.com/2007/08/28/itunes-uk-video-content-debuts/

Britterna fick video igår på ITMS

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-08-29 14:16

Jag har svårt att tro att det blir några Europaspecifika lanseringar med MacWorld Paris så nära.

Ursprungligen av Gurra:

Jag har svårt att tro att det blir några Europaspecifika lanseringar med MacWorld Paris så nära.

Näe, precis, speciellt inte iPhone eftersom onsdagens pressträff handlar om iPod och musik, inte iPhone.

Ursprungligen av ntity:

Britterna fick video igår på ITMS

Precis och med tanke på att det Apple inte gjorde någon större grej av det så är det osannolikt att lilla Sverige skulle bli en del av onsdagens pressträff.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-29 22:39

WiFi-enabled iPod Hifi vore ju faktiskt inte så dåligt. Jag tror inte att Apple kommer att serien ur sortimentet, bara uppgradera den helt enkelt. Det är ett bra tillbehör som passar hela konceptet, enda haken är väl att det är rätt dyrt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 23:55
Ursprungligen av boris91:

WiFi-enabled iPod Hifi vore ju faktiskt inte så dåligt. Jag tror inte att Apple kommer att serien ur sortimentet, bara uppgradera den helt enkelt. Det är ett bra tillbehör som passar hela konceptet, enda haken är väl att det är rätt dyrt.

Precis så vill jag ha det! You fix?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-30 00:12

Det borde ju gå att fixa faktiskt.

Först kontaktar vi en riktigt galen MacMod-snubbe och övertygar honom att ett WiFi HiFi är riktigt coolt. Han skulle gå kunna montera in en Airport Express i iPod HiFi, löda om lite kablar och montera in lite nya ingångar. Kanske sätta in ett laddningsbart litium-jon batteri också, det skulle ju inte skada.

Jag har då tyvärr inte tillräckliga kunskaper om varken lödande eller elkretsar då det jag kan göra tar stopp vid en liten krets med en massa blinkande lysdioder, men någon borde allt bli intresserad? Om Apple nu faktiskt inte gör det här själva, vill säga.

Eliminera datorn ur ekvationen - trådlöst inköp av musik via iTS via valfri HotSpot. Anslut iPoden/iPhonen till datorn (trådlöst via Bluetooth kanske?) och den köpta musiken laddas automatiskt ner där med. Genialt och väldigt Apple.

Kom över till en kompis och spela filmer från iPhonen/iPoden genom hans eller hennes AppleTV. Spela musik trådlöst genom valfri iPod Hifi.

I och med detta skulle Airport Express kunna gå i graven (eller sänkas mycket i pris), och vad vi har kvar då är ett rent ekosystem av Apples produkter som alla kan kommunicera med varandra trådlöst. iPod, iPhone, HiFi, iTunes Store, AppleTV, PC/Mac.

Inte Beatles på iTunes Store, men däremot ringtoner?

AlleyInsider claims (reliability unknown) that "a well-informed source" has told them that the Beatles will not be introduced at Apple's media event next week.

Their source does expect a new iPod, but also a new Ringtone feature for iPhone users. According to their source, users will be able to make ringtones out of songs they've already purchased from iTunes. They also claim, however, that Universal songs won't be available for this feature.

In the days leading to the iPhone launch, we had heard from reliable sources that Apple was working on incorporating Ringtone features into iTunes, but that report claimed the service would cost $.99.

MacRumors: No Beatles... but Custom Ringtones?

Såhär blir det...

iPod Shuffle försvinner ur sortimentet.
iPod Nano prissänks och tweakas lite (mer minne, etc).
iPod TV (ny iPod-produkt) som är den bild som cirkulerade runt på nätet för någon vecka sedan.
Nya iPod (vad den nu kommer att få för namn) med touchscreen över hela skärmen + en hel del lull-lull!

Det är min gissning.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

iPod Shuffle försvinner ur sortimentet.

Det tror jag inte kommer att hända. Ryktena tyder snarare på en (RED)-version likt iPod nano (RED).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-30 17:05

Snälla, skapa inte för höga förväntningar!

Mycket av det du skriver känns dock konstigt; varför döda Shufflen? Varför en ny Apple.TV redan nu?

Jag skriver att det är "min gissning", jag skrev också "iPod TV" inte "Apple TV". Så förväntningarna skapar du själv.

Shufflen tror jag försvinner för att den inte har skärm och att Apple låter Nano ta dess plats som enklaste varianten av iPod.
iPod TV - gissar jag på för att Apple valde att byta namn på "iTV" till "Apple TV" innan lanseringen.
Att den stora varianten av iPod kommer ha touchdisplay och OS X i sig tror jag för att det är en naturlig uppdatering för att närma sig och locka folk till en iPhone!

ipod shuffle lär inte försvinna i första taget ... det är en liten kompakt och mest wearable iPod ever ..

och med iPod TV menar du en iPod som kan visa marksänd digital tv ? näää
går väll lite emot iTMS Movie & TV Shows ...

Vi verkar ha så stora förväntningar ... men i slut ändan så brukar det inte vara så många produkter som lanseras ..

en ny iPod nano med clickwheel & coverflow
en ny iPod 6G (Sjätte Generationen) med touchscreen eller clickwheel samt (coverflow)
samt lansering av Beatles på iTMS (Apple Corp Talesman på plats)
och till sist gästframträdande av Paul Mccartney + kanske någon mer från Beatles

Ursprungligen av Tussen69:

ipod shuffle lär inte försvinna i första taget ... det är en liten kompakt och mest wearable iPod ever ..

Håller med, varför skulle de sluta sälja den enda iPod'en som man kan ha på sig på ett industrijobb?

Sagt det förut: En clipsad Shuffle i kragen, SonyEricssons svarta lurar hängande runt nacken. Tål Volvo Lastvagnar...

En Nano eller aldrig så fantastisk iPod superDuperMegaVideo skulle knäckas på ett par dagar.

Dessutom tror jag de tjänar väldigt bra på den, kostar kaffepengar att tillverka, lätt hålla i lager, lätt frakta. kunderna gillar den för att den är enkel att hantera och SMIDIG.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-05 18:00
Ursprungligen av Goflorp:

Håller med, varför skulle de sluta sälja den enda iPod'en som man kan ha på sig på ett industrijobb?

Sagt det förut: En clipsad Shuffle i kragen, SonyEricssons svarta lurar hängande runt nacken. Tål Volvo Lastvagnar...

En Nano eller aldrig så fantastisk iPod superDuperMegaVideo skulle knäckas på ett par dagar.

Dessutom tror jag de tjänar väldigt bra på den, kostar kaffepengar att tillverka, lätt hålla i lager, lätt frakta. kunderna gillar den för att den är enkel att hantera och SMIDIG.

Håller med - vi är nu fyra i klassen som har iPod Shuffle i lite olika färger, men ingen av dessa personer är Apple-fans (förutom mig..) Alla har den för att den är så smidig och lätt men även snygg.

Så det jag hoppas på är en uppdatering med mera minne, kanske lite refhreshat utseende, lägre pris men clipset ska vara kvar. Det är otroligt bra - har använt iPoden i ett år nu och jag har använd klipset hur många gånger som helst. Ändå fortsätter det att vara lika starkt och iPoden sätter sig fast var jag än önskar.

Senast redigerat 2007-09-05 18:31
Ursprungligen av boris91:

Håller med - vi är nu fyra i klasen...

Är det en klase vindruvor eller en klase bananer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-05 18:38
Ursprungligen av southtown:

Är det en klase vindruvor eller en klase bananer?

Sådär, har nu ändrat i inlägget och ditt fantastiskt dåliga skämt passar inte ens in längre.

Tänk er hur många människor världen runt just nu tänker "Apple Store är nere.. Apple Store är nere.. Apple Store är nere..."

Ursprungligen av boris91:

Sådär, har nu ändrat i inlägget och ditt fantastiskt dålia skämt passar inte ens in längre.

Missade du inte ett "g" nu? Kom tyvärr inte på något skämt om det, men det verkar ingen vara på humör för ändå en stund som denna.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-09-05 18:51
Ursprungligen av Goflorp:

Håller med, varför skulle de sluta sälja den enda iPod'en som man kan ha på sig på ett industrijobb?

Sagt det förut: En clipsad Shuffle i kragen, SonyEricssons svarta lurar hängande runt nacken. Tål Volvo Lastvagnar...

En Nano eller aldrig så fantastisk iPod superDuperMegaVideo skulle knäckas på ett par dagar.

Dessutom tror jag de tjänar väldigt bra på den, kostar kaffepengar att tillverka, lätt hålla i lager, lätt frakta. kunderna gillar den för att den är enkel att hantera och SMIDIG.

Nu har jag inte industrijobb riktigt men en del hårdkörning än då som dödgrävare och mina fyra stora iPods (nu Video) med hårddisk har alltid klarat sig lysande, tom i -7°c (fast batteriet dog snabbare än någonsin), 32°c, skyfall, skumpiga traktorer och gräsklippare m m

Beatles och Apple har historiskt inte haft så bra relationer. Deras skivbolag hade väl ett snarlika namn med Apple...

Ursprungligen av Stygging:

Beatles och Apple har historiskt inte haft så bra relationer. Deras skivbolag hade väl ett snarlika namn med Apple...

Jo, Apple och Apple är ju ganska snarlikt. Det har dock löst sig för inte så länge sedan, Apple fick t.ex. byta namn till iTunes Music Store då de inte hade rätt att använda namnet Apple när det gällde att marknadsföra musik och saker som hade med musik att göra.

Man har nu även börjat sälja både Paul McCartneys och Ringo Starrs musik vilket öppnar upp vägen för att även Beatles musik kan komma att säljas där.

Bevaka tråden