Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det nya tangentbordet till iMac

Tråden skapades och har fått 161 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja det fungerar inte kan jag meddela, det blir ett mellanslag..

Var inne på Onoff Kista, Sthlm för att titta på lcd tv under lunchen idag. Av en slump så såg jag att dom hade dom nya Mac tangentborden med/utan sladd för 299:-/599:- vilket måste vara felmärkta eller kan det vara dom nya priserna?
Hur som helst köpte jag den sladdlösa.
Riktig snygg tangentbord som man kan ha framme i vardagsrummet.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-11-06 17:32
Ursprungligen av StevenSteven:

Var inne på Onoff Kista, Sthlm för att titta på lcd tv under lunchen idag. Av en slump så såg jag att dom hade dom nya Mac tangentborden med/utan sladd för 299:-/599:- vilket måste vara felmärkta eller kan det vara dom nya priserna?
Hur som helst köpte jag den sladdlösa.
Riktig snygg tangentbord som man kan ha framme i vardagsrummet.

De måste vara felmärkta?
På svenska siten är priserna oförändrade.

Har letat överallt efter måtten på det trådlösa tangentbordet men hittar det inte. Hur brett är det? Hur högt är det? Skulle vara oerhört tacksam ifall någon skulle kunna få fram den infon till mig!

Skulle egentligen helst av allt vilja ha tangentbordet med den numeriska delen...fast trådlöst...men det finns ju inte. Undrar vad de nu tänkt där.

Sen undrar jag hur det trådlösa fungerar i Windows. Måste köra Windows titt som tätt...fungerar det trådlösa finfint där?

Tacksam för svar!

Ursprungligen av korthoga:

Har letat överallt efter måtten på det trådlösa tangentbordet men hittar det inte. Hur brett är det? Hur högt är det? Skulle vara oerhört tacksam ifall någon skulle kunna få fram den infon till mig!

Skulle egentligen helst av allt vilja ha tangentbordet med den numeriska delen...fast trådlöst...men det finns ju inte. Undrar vad de nu tänkt där.

Sen undrar jag hur det trådlösa fungerar i Windows. Måste köra Windows titt som tätt...fungerar det trådlösa finfint där?

Tacksam för svar!

Plockade fram måttbandet...
Bredd: 28,1cm, Djup: 14cm, Höjd: ca 0,5-1,2cm.

Funkar bra i Windows (i alla fall XP). Körde det med en D-link BT dongel och det gick på ca 10sek att paira och få det att funka.

Ursprungligen av Archangel:

Plockade fram måttbandet...
Bredd: 28,1cm, Djup: 14cm, Höjd: ca 0,5-1,2cm.

Funkar bra i Windows (i alla fall XP). Körde det med en D-link BT dongel och det gick på ca 10sek att paira och få det att funka.

Tack tack!

Var inne på Kullander idag i Malmö och köpte mig ett. Fungerar finfint i Windows Vista 32 bit. Och jääääklar vad snyggt det är. Apple kan verkligen det med design. Ingen plastig silvrig sak utan riktigt aluminium/stål. Underbart!

Sitter med det nya tangentbordet nu och är fruktansvärt nöjd...förutom en sak. Var är end, home, page up, page down och de andra fina knapparna någonstans?

Jag har kommit fram till att fn+backspace=delete knappen och att ctrl+c=copy och ctrl+v=insert...men de andra goda sakerna?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-30 19:21

Nån som vet hur man tar en skärmdump med tangentbordet me sladd i XP?
Print screen finns inte...saknar det faktiskt.

Ursprungligen av korthoga:

Sitter med det nya tangentbordet nu och är fruktansvärt nöjd...förutom en sak. Var är end, home, page up, page down och de andra fina knapparna någonstans?

Jag har kommit fram till att fn+backspace=delete knappen och att ctrl+c=copy och ctrl+v=insert...men de andra goda sakerna?

"fn" + piltangenterna är end, home, page up and down (har jag för mig). Eller så är det bara så det funkar i mac...

Typiskt att det inte ska fungera när man kör Windows. Ännu mer typiskt att det enbart är i Windows man använder end, home, print screen och de där. Nåja...det är snyggt i alla fall.

Hm, kom på en "halv" end och home. Trycker på fn+ctrl+pilknapp=den hoppar en liten bit. Behöver dock fortfarande print screen...och helst en ordentlig home och end knapp.

Allting fungerar finfint i Mac OS med det trådlösa tangentbordet...men när man kör tangentbordet i Windows tappar tangentbordet connection med datorn så fort jag trycker på caps lock...så får man vänta någon minut innan det connectar igen...
Någon som vet vad det kan vara för problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-29 21:01

Alöubordet är inte speciellt skönt att skriva på - det är degigt.

Bevaka tråden